1/2

Enemy Territory: Quake Wars

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Strogg ve insnalar arasındaki acımasız savaşta yerimizi alıyoruz
Platformlar PC
Enemy Territory: Quake Wars
Merlin Puanı 86
Artılar Görsel olarak güzel, Megatexture teknolojisi performansı arttırmış, takım oyunu ve görev yaparak ilerleme
Eksiler Bir iki ufak hata var, ses efektlerinde biraz daha değişiklik olabilirdi
Online FPS oyunu denilince aklıma ilk gelen isim Battlefield olur. İlk Battlefield, Battlefield 2 ve Battlefield 2142’yi oynadım. 2142 halkanın zayıf tarafı gibi dursa da, aslında pek değildi. Gelecek zamanda geçmesini bayağı beğenmiştim. Grafikleri de güzeldi. Gel geç zaman artık Battlefield’ların hepsine aşina oldum. Biraz daha farklı oyunlar ve farklı bir evren istiyordum. İşte Quake Wars öyle bir vakitte bilgisayarımdaki yerini aldı. Quake evreninde geçen online bir FPS oyunu, atmosferi ve konusu bakımından ilgimi daha önce çekmişti. Lafı çok uzatmadan Quake Wars maceramdan kısaca bahsedeyim.

Yok et veya savun!

Quake Wars, Quake 2’den de önceki zamanda geçiyor. Aslında insanlar ve Strogg’lar arasındaki savaşın ilk zamanları, Strogg’lar Dünya’ya saldırıyor ve böylece büyük savaş başlıyor. Strogg olup saldıran taraf veya insan olup savunan taraf olabiliriz. Ancak her iki ırkında dengesi eşit, birbirlerine karşı üstünlükleri yok. Yapımcılar bu konuda baya dikkat etmişler. QW’de aynı Battlefield, Wolfenstein gibi belli sınıflar yer alıyor. Her sınıfın kendine ayrı bir özelliği ve teçhizatı bulunuyor. Mühendis sınıfı savunma silahları kurabiliyor. Yıkılmış bir binayı veya köprüyü tamir edip yeniden kullanılabilir hale getirebiliyorlar. Yine benzer örnek Medic içinde geçerli. Medic olarak takım arkadaşlarımızın sağlıklarını yükseltip, ayrıca ölmekte olanları yeniden canlandırabiliyoruz. Her sınıf kendi özellikleri ve amaçları doğrultusunda hazırlanmış. Sonuçta tek bir sınıfın özelliği her şeye yetmez. Her sınıfın belli yapabildikleri oluyor. Bu bağlamda Quake Wars’ta aslında takım oyununun ön plana çıktığını söyleyebilirim. Takım olarak her oyuncu kendi çarkını iyi döndürdüğü sürece, oyunu kazanmak gerçekten kolaylaşıyor.

Takım oyunuyla beraber Quake Wars’ın kendi değişik mekanikliği de hissedilebilir. Çünkü normal olarak herkes pata küte savaşa girmiyor. Raundu kazanmak için belli başlı amaçları sırayla yapmak geçiyor. Bu görevler nasıl diye sorarsanız, aslında son derece kolay. Mesela en başta yıkılmış olan bir binayı tamir edip kullanılır hale getirmek, daha sonra bu binadan yararlanarak savunma yapmak ve ortadaki kısmı ele geçirip, son bitirici vuruşu yapmak. Bu görevler içinde yer aldıkça belli tecrübe puanları da kazanıyoruz. Bu sadece görevlerle sınırlı değil, artı olarak iyi derecede bir silahı kullanmak veya aracı kullanmakla da puan kazanabiliyoruz.

Değişken mekanik ve diğer yönler

Oyunda görev yaparak ilerlerken farklı oyun modları bunu daha eğlenceli hale getiriyor. Stopwatch modunda bir taraf saldırırken diğer taraf savunma oluyor. Eğer Campaign oynarsanız her şey normal şekilde oynanıyor, ama birkaç harita ardı ardına oynanıyor. Quake Wars, Multiplayer ağırlıklı bir oyun ancak Singleplayer es geçilmemiş. Eğer isteyen olrusa Singleplayer olarak modları oynayabilir. Botlar genel olarak fena değil, hatta bazı zamanlar gereğinden fazla iyiler bile diyebilirim. Ama bazı zamanlar bir iki aptallıkları olmuyor değil, yine de Singleplayer için oldukça yeterliler.