• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Evren nasıl Game Over olacak? Yorumları - (76) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 13.08.2025 22:03
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 15:03
uzay hakkında ne kadar çok şey bilirseniz o kadar dehşete kapılıyosunuz, o kadar ilginç olaylar oluyo ki kara delikler filan acaip korkunç uzay haha bazı teoriler filan var hele aklını kaçırtır insana ya
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 1.06.2018 18:48
Çünki Kur’an Bilen insanlarla konuşur Kimseye taşıyamayacağı yükü yüklemez.Galaksimizdeki güneş sistemimizin gözün seçemeyeceği kadar küçük olduğunu aklımızda tutarak evrenin merkezindeki hangi patlamanın gücü bu korkunç genliğe sahip olmasını sağlayabilirve Kur’an Hangi bezelye beyinliler demeye i
Kalan Karakter: 300 Gönder
obscurhomme
obscurhomme 17.08.2017 20:31
"Cosmos:A Spacetime Odyssey" DETECTED!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2017 15:05
Sümer mitolojisinden bu yana az çok değiştirilerek gelen yanlışları savunuyorsunuz. Kurana göre dünya düzdür, göklerden bahsedilir ve 7 kattır. Gökler ve yer ayrılmıştır derken bu anlamdadır. Göklerin kağıt gibi dürülmesi ve düşmesi de bu anlamdadır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 17:49
Kainat'ın genişlemesini bilim insanları (Edwin hubble) 1929 yılında keşfetti fakat bundan zaten 1400 sene önce Kuran-ı Kerim'de Evrenin genişlediğini haber veriyor

“Göğü biz çok sağlam bir şekilde bina ettik. Şüphesiz onu genişleten biziz.”
Zariyat suresi 47.ayet

Bunu duydugumda çok sasırmıstım :)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2017 14:25
Kuran yazıldığı dönemdeki insanlar bu ayeti "evren genişliyormuş" şeklinde mi anladılar? Öyle olsaydı apaçık bir şekilde öyle yazardı ve ilk müslümandan itibaren her müslüman da o şekilde anlar ve bilirdi. Nedense(!) evrenin genişlediği keşfedilince bu tür anlamlar yüklenmeye başlanmış.
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2017 14:13
Kuranda göğün düşmemesi için tutulduğu, allahın arşın üstündeki suda oturduğu ve yıldızların şeytanlara atış taneleri olduğu, zülkarneynin güneşin battığı yere ulaşıp güneşi kara bir balçığa batarken görmesi, miras paylaşımı hatası, spermin kaburgadan gelmesi gibi hatalar varken bu çeviri mi doğru?
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2017 13:10
bu gidişle evrimi de eklersiniz kurana. zaten yapmaya çalışanlar da var. işleri yalan dolan. bir gün bilim insanları big bang doğru değil, işte kanıtı deseler bu sefer de "yanlış çevirmişiz kuran'ı", aslında o kelime şu anlamdaymış, diyanetin ve elmalılının eski çevirisi doğruymuş diyecekler.
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 08:18
Ayette geçen Musiune kelimesi genişleten demekmiş. Arkadaş daha ne öyle böyle diyorsunuz. Kuranda yazılmış. Ha yazılmasa ne olur? Bir şey olmaz.Fiziğin de yaratıcısı var. Açık açık yazsa ne olur? Yine bir şey olmaz. Spagettiye inananlar olur yine. (Eskiden de kurabiyeye inanırlardı)
hemmen
hemmen 11.08.2017 16:24
Zariyat 47. ayette '' gökyüzünü bir kudretle biz bina ettik ve şüphesiz onu genişleticiyiz yazar,
Elmalılı Hamdi Yazır meali:
51/ZÂRİYÂT-47: Bir de Semaya bakın biz onu kuvvetle bina ettik ve şübhe yok ki biz çok vüs'a malikiz cümlesindeki vüs'a genişlik demektir, bu tam meal değildir, yorumludur, doğru tam olan başta verdiğimdir. Elmalılı atmosferin genişlemediğini düşünüp insanların aklına şüphe düşmesin diye böyle bir yoruma ihtiyaç duymuştur. artık doğru olan meali yazabiliriz ama:)
Ayrıca çin geleneklerinen gelme bilgilerde de bu bilgi geçebilir, bu kuranda geçmediği anlamına gelmez, hem eski peygamberlerden gelen bilgiler de olabilir.
Kuran'da Allah gökyüzünü genişlettiğini söylüyorsa genişletiyordur. uzayın genişlemesini kastettiğini ise şimdi bilim adamları tarafından anlamış olduk. Ayrıca başka bir ayette'' Bizim, göğü kitabın sahifelerini katlar gibi katlayacağımız gün, ilk yaratmaya başladığımız gibi, yine onu (eski durumuna) iade edeceğiz. Bu, bizim üzerimizde bir vaidtir. Hiç tartışmasız, biz yapıcılarız.'' geçer. Bu da bilim adamlarının bir gün evrenin genişlemesi tam tersine dönüp evrenin eski haline dönmesi teorisiyle örtüşmektedir.
Arcade Fire
Arcade Fire 11.08.2017 11:53
Ntv yayınları başvuru kitapları serisinden Mitoloji kitabında Çin mitolojisi...

Diye yazmalıydım, kitabın adı Çin mitolojisi gibi olmuş, yeni sitede inşallah yanıt düzenleme vardır.
Arcade Fire
Arcade Fire 11.08.2017 11:47
Ntv yayınları başvuru kitapları serisinden Çin mitolojisi hakkında şöyle diyor:

"Kadim Çin halkının bilgeliğini ortaya koyan bir husus, Çin mitolojisinin önemli bir kozmik kavrama, yani evren genişlemesine değinmesidir."

Buna ne diyeceksiniz şimdi Kuran'da bahsedilmiş olsun hadi, Çin mitolojisinde daha da önce bahsetmiş diye Çin mitolojisine mi inanacaksınız. Ben de müslümanım ama Kuran'a bilimsel gelişmeleri yedirmeyi zırvalık olarak görüyorum ayrıca bunu yapmak kendi dinine güvenmemektir.

onrbal
onrbal 11.08.2017 10:42
"brahimAvci, 10.08.2017 20:05"
bezelye beyinli olmak hiç beyni olmamaktan daha iyidir bence ayrıca bizim kitabımız kur'an-ı kerim demekle diğer dinleri aşağılamak da gerçekten hoşgörü dini İslam'a inanç bellemiş cemaatin takınacağı bir tavır değildir güzel kardeşim bundan dolayı her gördüğün bilimsel çalışmayı veya yazıyı her gördüğü arapça yazıyı(küfür içeriyor dahi olsa) kutsal sayan yobazlar gibi tukaka haline getireceğine azıcık birşeyler öğrenmeye gayret ederek Hz.Muhammed(S.A.V)'in bir hadis-i şerifinde de dediği gibi ilmi çinde de olsa gidip alıp gelen Müşvik ve Örnek bir Müslüman olma yolunda büyük bir adım atabilirsin. En azından senin için Allah(C.C.)'den bunu temenni ederim.
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 01:08
Felsefe ve metafor kitabı. Güzel mi orası tartışılır , ama her gün var olana yeni bir anlamı yüklemek komik. Tanrı sadece insanları yaratmadı yaşayan bir evrenin içinde bakteriler kadar değersiz ve savunmasız varlık konumundaki insanlar kendilerini çok önemli sandılar.Tanrının varlığı ıspat istemez.
Hickey
Hickey 10.08.2017 23:41
Umarım yakında bilinçli islam reformcuları görebiliriz EVRENSEL ve parlak bir din haline gelebilir bunu umuyorum.
Hickey
Hickey 10.08.2017 23:37
durates Maalesef arkadaşım yorumun fazlasıyla ironi içeriyor, erkeklere hitap eden ve kadınları birer damızlık gözüyle bakan onu çarşafa sokan son derece ataerkil olan dininizi böyle mi savunuyorsunuz.' ama onlarda şöyle şöyle ehehe' onlar çok iyi demiyorum ama hiç değilse kadınlar kendi tercihlerini yapabiliyorlar kimse onları bir şey için zorlamıyor, kendi inancınızın öteki yüzünü örtmek için başkalarını örnek göstermek çok zavallıca. Bana inanmanı istemiyorum ama Pakistan, Malezya, Suudi Arabistan vb.. gibi örnekler var bunu bir kıyasla derim.
Size dininizi bırakın demiyorum yada ateist olun tanrıyı bırakında demiyorum ama sorgulayın, dininizin ciddi bir değişime ihtiyacı var bunu kabul etmeyebilirsiniz ama gelişen bilim ve değişen dünya karşısında buna mecbursunuz.
Çok zor değil sadece kadın erkek eşitliğini ve çelişkili ayetlere daha mantıklı ayetler haline getireceksiniz. Bunu Hristiyanlar yaptı, korkmayın daha güzel ve parlak bir İslam olacaktır.
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 22:52
Kardeşim, sen buraya ne yazarsan yaz bir şeylerle karşı çıkacaklar, ne yazık ki en baştan neden Arapça ile Kur'an-ı Kerim indi, nasıl indi, ayetlerin çeşitleri gibi derinlemesine anlatmalasın, bazen bunları bile anlatsan görmek istemeyeceklerdir, zira onlar için İslam gericiliktir, anlamazlar...
durates
durates 10.08.2017 21:50
kadın hakkı diyenler genelde kadından yararlanmanın kolaylaştırılmasını ima ediyorlar değilse gerçek kadın hakkı umurlarında bile değil. Her şey yüzeysel olmuş çevresine şeker çalınan zehirleri yemekle, övmekle, yedirmekle meşgul herkes, her şeyi birbirine karıştırarak da kendilerini ve başkalarını ikna etmeye çalışıyorlar.
Hickey
Hickey 10.08.2017 20:33
Yine aynı klişe 'bunlar bizim kitabımızda yazıyor zaten' aynen hatta nisa 34 gibi ayetlerde atom altı parçacıklardan ve kuantum fiziğinin inceliklerini anlatıyor, orada 'kadını dövün' kelimesi aslında atomu pi sayısı ile dövün anlamı çıkıyor aa bak bunlarda bizde yazıyor bla bla bla bommmm işte kutsal kitabın über mucizesi.
Madem kutsal kitabınız gelişen bilime karşı yamamaya çalışıyorsunuz, avrupanın 200 yıl önce yaptığı gibi reformlar yapın, kadın haklarını ön plana çıkaracak değişiklikler yapabilirsiniz mantıksız olan ayetleri rafa kaldırın çok mu zor bilader, en azından iyi bir başlangıç olur.
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 20:20
Sıfırdan yarattık anlamında diyor yani yoktu, kurduk, genişlettik ve şu anki haline getirdik diyor, sürekli olarak genişletmeye devam edeceğiz demiyor i, anlayın artık be abi, bunu yazacak ama mirası paylaşırken matematik hatası olcak, koskoca cennet içki ve kadından ibaret olacak, mümkün mü bunlar?
ibrahimAvci
ibrahimAvci 10.08.2017 20:05
teşekkürler kardeş doğrudur zariat suresinde geçer bazı karabaşlar anlamasada olur biz hiristiyan yahudi değiliz kitabımız kuran-ıkerim furkan sapasağlam kısa meal yetmediyse tam meale o da yatmesse tevsirlere bakın bezelye beyininizle gelip saçmalıklarınızla işgal etmeyin karabaşlar
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:29
Ama birçok mealde genişletici olduğu yazılmış. Anlamı belki daha büyüğünü de yapmaya gücümüz yeter gibi bir anlam olabilir.
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:27
Kuran'da var ama biz müslümanlar zerre kadar kurana inanmıyoruz edison ampülü 2 yıl aralıksız çalışırken masasında kuran ayeti varmış ışık süresi vede ışınlanmayı anlatıyor kuran ama Japon'lar fotonu 500 km ışınlıyor geçenlerde, çok acınacak halde müslümanlar ve zerre İmanları yok ne yazıkki
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:04
kuranda evrenin genişlediği falan yazmaz, değiştirilemez denen kitabı bilim geliştikçe günümüz dünyasına uydurmak için şarlatanlar sürekli değiştirirler, amaç 1400 yıl önce minimum bilgiyle yazılmış kitabı bilimle sentezleyerek günümüz modern insanının gözünde meşrulaştırmaya çalışmaktır
Arcade Fire
Arcade Fire 10.08.2017 18:22
Sana mantıklı geliyor mu bu? Kuran'da var ama müslümanlar bulamıyor da gayrimüslim bilim adamları buluyor. Evrenin genişlediği keşfedilmeden önce bu ayet meali daha farklıymış.

Elmalılı Hamdi Yazır
51/ZÂRİYÂT-47: Bir de Semaya bakın biz onu kuvvetle bina ettik ve şübhe yok ki biz çok vüs'a malikiz

Olay tamamen kelimelere başka anlamlar yüklemek, ne zaman yeni bilimsel araştırma sonucu çıksa başlıyorlar Kuran'da vardıcılar neyi nasıl çevirebiliriz diye.
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 18:02
"Diyanet İşleri: Göğü kudretimizle biz kurduk ve şüphesiz bizim (her şeye) gücümüz yeter." Diyanet meali bu, hadi bakalım çıkın işin içinden.
Kalan Karakter: 300 Gönder
hemmen
hemmen 11.08.2017 16:42
Bazıları demişki döngü sonsuza kadar deriye doğru gider, Allah olsa bile onu da yaratan olmalı diye.
Bu olamaz çünkü Allah zamana bağlı değildir. Bütün önceki ve sonraki sonsuz zaman, Allah için bir nokta gibidir. Döngü sonsuza kadar gidemez, ve onu yaratan şey Allah olmak zorundadır mantığa göre. cehenneme gitmek istiyosanız hislerinizle hareket edersiniz, mantık her yolda islamın
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2017 13:30
yaratmak zamansal (ve mekansal) bir şeydir. bu da zamanın yaratılmasının mantıksız olduğunun ispatıdır. ayrıca insanların kurana inanmamasının esas nedeni bu değildir. kanıtsız iddialar ve yığınla komik, akıl-mantık-bilim-vicdan dışı ayetlerdir. ayetleri bilime göre yeniden çevirip değiştirmeyin.
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2017 03:17
Kim duygularıyla hareket ediyor görüyoruz, bence siz mantıktan ziyade size dayatılan inançlar yüzünden tanrıya inanıyorsunuz.
Sakın ha ben kutsal kitapları okudum dinim gerçek deme:)
3 büyük semavi dinin kitabını okumuş felsefeye hakim olup Hristiyanlık gerçek diyen çok kişi tanıyorum:)
MK Okuru
MK Okuru 13.08.2017 03:14
Mantık her yolda Museviliğin olmasın o:)
Şaka maka Hristiyanlarla senin kurduğun cümle aynı ve son derece ironi dolu.
Bilimin henüz ulaşmadığı yere tanrıyı koymaya ne kadar devam edeceksin be güzel kardeşim.
Boşluk gördün mü yapıştır tanrıyı açıklandığında onun ötesi diye geçiştirirsiniz artık.
hemmen
hemmen 11.08.2017 16:45
Hatta bazıları açık açık söylüyor, cennette köle olacağıma cehennemde kral olurum diye. Ben ise her şeyiyle islamı ispatlıyorum burda inanmıyorsunuz, bu hislerinizle hareket etmektir, mantıkla değil.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 12:10
kıyamet günü kuranda yazdığı üzere gökler yıldızlar kağıt gibi dürülecek. bu da demek oluyor ki genişleyen evren küçük bir noktada içe çökerek başladığı gibi patlayacak.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 15.08.2017 13:15
kıyamet günü denilen inanç bir "gün"e dayanan inançtır. islamda o gün gelince kıyamet olacak yıldızlar dürülecek deniyor. yıldızların kağıt gibi dürülmesiyle evrenin daralmaya başlaması ve çok uzun soluklu olması arasında dağlar kadar fark var. hem yıldızlar şeytanlara atış taneleridir kuran'da.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 11.08.2017 20:28
Herkes inancından referans vermiş bende kendi inancımdan(gerçek hakiki öz) örnek vereyim.

Bu yazıdan sonra her şeye gücü yeten Uçan Spagetti Canavarı'nın sonsuz kudretini bir kere daha anladım.
Bu incil'de, zebur'da yada Kuran'da yazıyorsa ne tesadüf ki benim kutsal kitabımda da yazıyor:)

'Onun soslu kudreti ile evren dile geldi ve herşeyin başlangıcı olan kozmik ışık patladı ve eviniz(gezegen) ile birlikte değişik dünyalar yarattı O(USC) her şeye kadirdir.' (Soslu köfte 5. ayet)

Hadi Semavi dinlere inanan arkadaşlar bunu da açıklayın. Benim süper aşırı kutsal kitabımda da yazıyor ve benimki daha evrensel. İster kabul edin ister reddedin Tanrı yani Uçan Spagetti Canavarı gerçek tanrıdır. Siz inkarcılar istediğiniz kadar gülüp geçin, onun var olduğu gerçeği asla değişmeyecektir.;)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 23:02
Oooo hickey yorum atmış pür dikkat okuyun...
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 14:32
''Sizin gibileri yok edicem yok. Sizin gibilerin değil bu ülke''

Ajdar ''The Hiperstar'' Anık
Hickey
Hickey 12.08.2017 07:14
'Hiç şüphe yoktur Kainatı soslu kudretimizle yarattık ve içinde bulunduğunuz bu evreni genişletmekteyiz, O(USC) her şeyi bilendir'(soslu köfleli makarna 96. ayet)

'Hiç şüphe yoktur ki Kadın ve Erkek eşittir ne erkek kadından nede kadın erkekten üstündür, farklarınız olsa da ne kadın acizdir nede erkek, kimse kimseyi sahibi olarak göremez'(Kaynayan tencere 32. ayet)

Evrensel dinimiz Pastafaryanizm ve Uçan Spagetti Canavarı ne kadar büyük ki bu evren çok müthiş!

RAMEN!
Arcade Fire
Arcade Fire 12.08.2017 00:11
O zaman USC kabul etsin deyim.
Hickey
Hickey 11.08.2017 22:01
20:49 Bizim kitap sayesinde bulundu tabi, gelecekte ne bilimsel keşif yapılırsa bizim kutsal kitabımızda bunlar yazacaktır. Çünkü bizim dinimiz evrenseldir(!) lay lay lay lay lay. İstediğiniz kadar inkar edin Tanrı(USC) gerçek ve her şeye kadir öldükten sonra tencerede kaynayacaksınız, sıcak biralar içecek ve kötü striptiz fabrikalarınız olacak eğer kurtulanlardan olmak istiyorsan gerçeklere sırtını dönmezsin ve USC ye iman edersin.

(bknz:Bizde zaten yazıyordu)
Arcade Fire
Arcade Fire 11.08.2017 20:49
Hep bilimsel açıklamalar yapılınca ekleniyor bunlar sizin dine, yoksa neden daha önce bulmadı sizinkiler?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 22:39
çok güzel bir yazı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 18:51
insan gözünün gördüğüne inandığı için hakikatı bulamaz

herşey (sonsuz) atom yığınıdır, atomun da yüzde 99 'u boş
geriye kalan nükleer kuvvet dir (esir)

insan sadece algıyla muhattap edilir (elektrik sinyali)
yani gerçekte madde kavramı yoktur ,hiçlik vardır

Allahın kudretiyle renk ve anlam bulur.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 10:59
mükemmel bir yazı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ozan86
ozan86 11.08.2017 17:59
En mantıklısı Matrix tezi. Bu Dünya duyularımızın algıladığı Dünya Gerçek sandığımız bir boyuttayız sadece. :)
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 09:58
Evet şu kapsül sahnesi;)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 09:11
Harika bir yazı olmuş. Tebrikler..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.08.2017 07:48
Astrofizik güzeldir. Kuantum fiziği de öyle. Fiziği sevmek ateist olmak demek değildir. Bunu hem ateistlere hem de din tüccarlarına söylüyorum. Bi düşün yakamızdan. Yeter ya..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 22:38
Bilimsel bir makalenin altına dini yorum yazmak, nasıl bir mantıktır..!!!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 18:35
bunun anlamı şu madde yoktan var edilemez insanlar için ! allahın varlığının açık delili
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 21:33
MK Okuru, 10.08.2017 19:12 (0)
yaratıcının yaratıcısı diye bir şey olmaz mesela vagonları sadece tek bir lokomotif götürür lokomotifin lokomotifi diye birşey yoktur tek bir ilah vardır başka ilah yoktur
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 20:18
17:05 Kimse sana tesadüfen oldu demiyor büyük patlamanın nasıl oluştuğunu bilim sana anlatır ama neden olduğu kişiden kişiye inanca göre değişir.
Boşluk gördün mü yapıştır tanrıyı, bilimin ulaşamadığı yere hep tanrıyı koymak çok kolay olmalı.
Olsun hiç değilse dinlerdeki tanrı olmadığını biliyoruz.
ozan86
ozan86 11.08.2017 17:05
19:12 Mesele Şu:
Big Bang olacak, buradan gezegenler ve güneş sistemi oluşacak, bu güneş sistemindeki bir gezegende atmosfer oluşma ihtimali, su olma ihtimali, tarım yapılacak toprak örtüsü olma ihtimali bu kadar ihtimal durup dururken tesadüfen bir araya gelecek. Bizden bu kadar fazla tesadüfe inanıp, yaratıcıya ihtiyaç yok dememizi beklemeyin.
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 14:33
19:12 hastamısın arkadaşım sen?
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:30
Maalesef bu Allah'ın değil bir yaratıcının varlığının delili. Ben de müslümanım ve o yaratıcının Allah olduğunu düşünüyorum fakat başka bir dine inanan birisi de bunu kendi tanrısının delili olarak görebilir
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:12
allahın varlığının delili olamaz, evrenin bir yaratıcıya ihtiyacı yok , yaratıcı fikri baştan saçma, ama varsayalım ki bu önerme doğru olsun, o zaman allahın bir allahı olmalı ve onun da ve onn da sonsuza kadar giden bir dmngü olur..

yaratıcı olduğunu kabul etsek bile arabın allahı önkabulü nedir?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 17:24
Yorumlarda bu kadar varoluşsal krizilere girilmişken ben de şu tanrı paradoxunu hatırlatmadan geçemeyeceğim.
Durum
"Tanrı herşeye gücü kuvveti yetendir"
Soru
"Tanrı kendi kaldıramayacağı ağırlıkta bir kaya yaratabilir mi?"
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 14:46
böyle yazılardan daha çok bekliyoruz!!...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 12:41
Artık yapay zekayla insan ömrünü sağlıklı uzatmanın, diğer gezegenlerde koloniler oluşturup evreni keşfetme dururken, bizde herhangi bir bilimsel makalenin altına yazılan "kuran da var bu, yazıyor". Keşke tercihimiz olsa da ayrı ayrı yaşasak, yeni teknolojiler olmadan ne kadar devam edeceksiniz!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 07:34
Cosmos?
Yanıtla
Arcade Fire
Arcade Fire 11.08.2017 11:50
Aynen verilen örnek Cosmos belgeselinden ya da makalenin çoğu. Bence makalelerde kaynak verilmeli, merak eden de makalenin kaynağına ulaşabilmeli ama Merlin'de makalelerde olsun haberlerde olsun pek kaynak gösterme alışkanlığı yok.

--------------------------------------------

Cosmos'u izleyeli iki yıl oldu. Tabii ki oradan öğrendiklerimi de kullandım ancak burada geçen her bilginin kaynağını kullansak Newton'dan Hubble'a, Einstein'dan, Hawking'e kadar yüzlerce bilim insanının çalışmalarını kaynak göstermem gerekir ki, yazdığım makaledeki bilgilerin bir çoğunu nerden öğrendiğimi dahi hatırlamıyorum. Sanırım makalenin tamamen Cosmos belgeselinin bir özeti olduğu sanılmış ancak durum böyle değil. Cosmos da dahil çocukluğumdan itibaren öğrendiğim birçok şeyi toparladım ve özet haline getirdim. Ortada direkt yapılan bir alıntı yok, öğrenilen bilgilerin kısa bir özeti var. Bu sebeple kaynak göstermedim.

-Furkan
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 09:38
peki bizden önce dinozorlar vardı onlardamı cennet ile cehenneme gitti ? ya biz bir simulasyon dünyasıysak ? ruh sonuçta bir çok bedene giriyor.. beyinde biriken tüm bilgiler mezarda çürüyüp gidiyorsa yani öldükten sonra hiç birşey hatırlamıyorsun.. kısacası karanlığa gömülüyor beden..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 01:28
Çok güzel bir makale
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Everchosen
Everchosen 10.08.2017 16:05
Zaten göremiyecen,niye takıyon kafana?
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 11.08.2017 00:50
Çokta şey etmemek lazım..
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 20:09
Hacılar ben onu bilmem de en belirgin son fallout hesabı olacak gibi. K.Kore abd adasında füze deneyceeğiz diyor 1-2 haftaya. ABD saçma ve milleti tırstırmadan video paylaşıyor bomba düşerse evde kal tv izle diye. ABD başkanı büyük bir yıkımla karşılık veririk diyor.. Sonuç Fallout gibi ama 4. :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 16:33
by hangi oyun?
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:31
Gta 789 world of the end bu
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:29
Ne kadar da Cosmos: A Spacetime Odyssey bir erkek...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
mahmutca57
mahmutca57 10.08.2017 16:35
Bu mükemmel evreni görüp'de hayran kalmamak ne mümkün.Yüce Allah'ın gücü her yerde görünüyor aslında.görmek için bakmayı bilmek gerekir elbette.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 19:14
yüce allah dediğin arap tanrısı belki de odin'in işi bu belki vişnu2nun... niye arap allahı olsun?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 18:33
fiziğin ve termo dinamiğin en önemli kuralı madde yoktan var vardan yok edilemez ! geçenlerde atumun çekirdeğinden küçük elektrondan küçük quartz dediğimiz parça keşfedildi ve onun daha küçük yapıtaşı olduğuda kanıtlandı yanlız bu yapı taşı yok
yani quartzı yapan şey aslındayokhanimaddevaredilemezdi
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 18:03
o büyüklük öyle bişeyki insan aklı o büyüklüğü kavrıyamıyor. daha doğrusu sonsuzluk kavramını. sonsuz ama ne kadar ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 15:23
Doomsday.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 15:19
bu tarz bilimsel yazılar daha çok gelsin belki kanser oyuncu kitlesi bir şeyler öğrenir
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
BatenKaitos
BatenKaitos 10.08.2017 15:16
Şunu söyleyebilirim, bir çok kişinin anlayabileceği, çok akıcı ve basit denebilecek bir dille bu karmaşık görünen konuyu anlatmışsın ve harika bir yazı yazırlamışsın. Heyecanla, merakla ve iştahla okudum ki bende bu konuları çok severim.

Eline emeğine sağlık Furkan...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.08.2017 15:13
allah razı olsun kardeş feyz alıyoruz sayende <3
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • 848 TL Değerinde İki...
  • GTA 6 Haritası Dev B...
  • Amazon Prime Gaming ...
  • 22 Yıllık Mod Star W...
  • Oyuncular Elder Scro...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.