1/9

F.E.A.R.

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Doom 3'ün vaadettiği korku öğeleriyle, HL-2'nin fiziksel yapısı birleşince! Biz buna F.E.A.R. diyoruz...
Platformlar PC
F.E.A.R.
  • Yapımcı - Yayıncı Monolith - VU Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Web Sitesi
Merlin Puanı 92
Artılar Muhteşem atmosfer!, kaliteli grafikler ve sesler, ayrıca çok başarılı görüntü efektleri. Korku öğeleriyle süslenmiş oldukça etkileyici bir kurgu...
Eksiler Kısa oynanış süresi. Herşey bir kurgunun içerisinde ilerliyor. Bu yüzden tekrar oynamak fazla keyif vermiyor.

Korku filmleri her daim ilgimi çekmiştir. Zira “korku” öğesi, kişiyi kolay bir şekilde sarıp sarmalar. Hal böyle olunca filmin atmosferine girmek te kolaylaşır. Böylelikle filmden seyirciye kalan farklı bir tat farklı bir keyif olur...

F.E.A.R.

Amerikan yapımı korku filmleriyle büyümüş genç kuşağın, son yıllarda nasıl da uzak doğu kökenli korku filmlerine rağbet gösterdiği su götürmez bir gerçek. Bu durumun nedenlerinin başında, Amerikan yapımlarında izlenile izlenile ezberlenmiş korku öğeleri, sıklıkla kendini tekrar ediyordu. Bu yüzdendir ki seyirci izlediği sahnenin bir sonrasında neler olacağını az çok kestirebiliyordu. Tabi böylelikle filmin atmosferinden de bir kopukluk yaşanıyordu. Bir düşündüğümüzde Halloween ve 13th. Friday gibi zamanının klasikleşen korku filmleri, seneler boyu Amerikan sineması tarafından taklit edildi. Bir grup gencin sırayla ölmesini konu alan yapımları ne çok izlemişizdir ya da şeytani bir varlığın evdeki herkesi öldürmesini...

Uzak doğu kökenli korku filmleri henüz alışık olmadığımız bir tarz. Bu yüzdendir ki onların sıklıkla kullandığı korku öğeleri bize çok yabancı. Hal böyle olunca da herşey gayet ilgi çekici oluyor. Özellikle kullanılan ufak kız çocukları(bknz... The Ring 1-2), beklenilmeyen bir korku öğesi olarak, hayranlık uyandırıcı...

Korku’nun insanları en kolay etkisi altına alan duygu olduğu bir gerçek. Böyle bir öğeyi bilgisayar oyunlarında kullanmak ta son derece akıllıca bir fikir. Hele de bir FPS’de! Yakın zamanda Doom 3, bu şekilde sabit disklerimize konuk olmuştu! Ancak Id Software, yapımı öylesine tek düze hazırlamıştı ki, oyunu bitirmek ayrı sabır, ek paketi bitirmek ayrı sabır gerektiriyordu. Çünkü korku uyarıları hep aynı şekilde karşımıza çıkıyordu. Durup dururken ortamda tuhaf şekiller oluşması ve bu şekillerden hemen sonra yoktan varolan yaratıklar, fısıltı şeklinde duyulan ve ne söylendiği asla anlaşılmayan konuşmalar, tabi birde karşımıza anlık çıkan cesetler... Bunlar tüm bir Doom 3 ve Doom 3: RoE boyunca karşılaştığımız sahnelerdi. Tabi hal böyle olunca oyun git gide bilindik olmaya başlıyordu. Bilindik olması beraberinde atmosferden kopmayı, bunun neticesinde ise Doom 3 gittikçe sıkıcı bir oyun haline geliyordu. En nihayetinde ise son derece teknolojik bir hayal kırıklığı...

Geçen yılın tartışmasız en başarılı yapımı olan Half-Life 2, Doom 3 gibi atmosfer üzerine değil, daha çok fizik motoru üzerine bir oyundu. Ancak zaman zaman atmosferi oldukça ilgi çekici seviyelere geliyordu. Örneğin ıssız bir kasabada bulunduğumuz bölüm, kullanıcılara gerilimi, aksiyonu ve bunların neticesinde heyecanı beraberinde getirmişti. Bende en çok o bölümü beğenmiştim. Öyle ki HL-2, adına yakışır niteliklerle FPS dünyasında adeta çığır açtı. Muhteşem fizik motoru, Doom 3: RoE için bile başlangıç noktası oldu. Ancak Doom 3’teki motor son derece kısıtlı imkanlar sunduğu için beklenilen ilgiyi göremedi...

Doom, Half-Life, Farcry gibi döneminin önde gelen FPS oyunlarının arasına şu sıralarda yenisi katıldı! Yeni oyunun ismi F.E.A.R.! Hem Doom 3’ün vaad ettiği korku öğelerini içeriyor hemde Half-Life 2’nin adını altın harflerle kazıtan fizik motoruna sahip! Peki ama nereye kadar sahip? Yazının geri kalanında hep beraber bunun cevabını öğreneceğiz...