1/2

Fable 2

Fable 2

Merlin'in Kazanı
Merlin'in Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Masal dünyasına geri dönüş yolculuğuna hazırlanın...
"Yazı için Remzi Tuntaş'a teşekkür ederiz."

Geçmişten bugüne alışılmadık fikirleriyle, bambaşka oyun projelerinin başında bulunan Peter Molyneux, Lionhead firmasıyla son olarak 2005 yılında hit oyunları Fable'ı piyasaya çıkartmıştı. Oyun ilk olarak Xbox platformunda, ardından PC'ler için servis edilmişti. Yapım bir karakteri çocukluğundan başlayıp yaşlılığına kadar oynamamıza, evlenmemize ve daha birçok (Oyunlara göre) sıra dışı unsur ile buluşmamıza fırsat veriyordu. İsmi gibi masalsı anlatımıyla da dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Sunumu, aksiyonu bol oynanışı, iyi ve kötü arasındaki seçimleriyle belki de bir klasik yaratmışlardı.

Kimilerine göre oyun dahisi olarak adlandırılan Peter Molyneux ve ekibi Lionhead, Fable 2 için çalışıyor. Lionhead, Xbox 360 platformu için geliştirdiği projeyi; E3 2006 ve 2007 ayrıca GC - 2007 fuarlarında tanıtma fırsatı buldu. Yapımcılar İlk olarak yayımladıkları bir videoyla, ikinci oyunda da masalsı havanın süreceğinin sinyallerini verdi. İlerleyen zamanla birlikte Fable 2’deki yenilikleri de açığa çıkmaya başladı. “Xbox 360’a özel” olarak duyurulan oyunla ilgili yeniliklere bir göz atalım.

Önemli bir değişim ve yeni sorumluluklar

İlk göze çarpan değişim karakter seçimlerinde yer alacak. Fable'da yalnızca erkek kahraman yönetirken, artık kadın karakter de yönetebiliyoruz. Evlilik olayında da köklü bir değişim mevcut. İlk oyunda evlilik mümkündü; ama yaptığımız evlilik sonucunda çocuk yapamıyorduk. Fable 2'de ise karakterimiz çocuk yapma yetisine sahip olacak. Kahramanımızın çocuğu olması, sorumlulukların da artacağı anlamına geliyor. Yani sık sık evimize uğracağız, karımız (veya kocamız) ile ilgileneceğiz, çocuğumuzla oyunlar oynayacağız. Fable'da zaman gerçek olarak ilerlediğinden, yıllar geçtikçe çocuğumuz da büyüyecek ve edinilen bilgilere göre; iyi veya kötü, hangi yolu seçmiş olursak olalım, her zaman bizim yanımızda olacak. Kısacası artık kahramanın büyük sorumlulukları var ve onca savaşın içinde eve uğramak zorundayız.

Yeni bir dost

Molyneux'un yeni bir sürprizi daha var: Çocukluğumuzdan büyüklüğümüze, kısacası oyunun büyük bir kısmında bir köpeğimiz olacak. Köpeği biz daha çocukken edineceğiz ve o da bizim gibi yaşlanacak. Peter Molyneux'un GC 2007'deki sunumu, bu sürprizi açığa çıkartmakla kalmadı; kahraman ve köpek arasındaki ilişkinin ayrıntılarını da öğrenmemizi sağladı.