1/2

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Mert Günhan 29.08.2013 - 16:47
Eorzea, Eorzea diye atar bu kalp
Platformlar PC, PlayStation 3, PlayStation 4
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
  • Yapımcı - Yayıncı Square Enix - Square Enix
Merlin Puanı 81
Artılar - Yenilenmiş ve hayli etkileyici grafikler, Nobuo Umeatsu''nun muhteşem müzikleri, FATE sisteminin oyuna getirdiği dinamizm
Eksiler - Final Fantasy kültürüne hakim olmayanlar için egzotik bir deneyim olmaktan öteye gidemiyor, görevler çabuk sıkıyor, hikaye heyecan verici değil
Final Fantasy XIV. Bu yapım gerçekten video oyunları tarihinin en skandal olaylarından birisini çağrıştırıyor. Bilenler bilir, ilk betasından itibaren oyuncuların giremediği, oynayamadığı, oynasa bile oyunun içerisinde pek çok sorunla karşılaştığı yapım, Square –Enix’in şanlı tarihine bir kara leke olarak düştü ve bu lekeyi temizlemek inanın hiç kolay olmadı.

Milyonlarca dolar zarar ettikten sonra bu lekeyi oyunun yeni versiyonunu yaparak temizlemeye karar veren Square, durumdan dolayı özür diledikten sonra oyunun yeni versiyonu “Realm Reborn” üzerine kolları sıvadı.

Realm Reborn, nispeten 2010 versiyonuna kıyasla daha başarılı bir beta sürecinden çıktı ve eski sorunlarının çoğundan eser yok. Realm Reborn, 1.0 versiyonu olarak bilinen 2010 versiyonunun yeniden yapımı olsa bile hikayesel olarak devamı. Orijinal versiyonu oynayanların çeşitli bonuslarla başlayacağı yeni Final Fantasy XIV, yeni oyunculara ve eski oyuncularına neler sunuyor peki?

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
"2010  versiyonundan onu hatırlayanlarınız olacaktır."
Öncelikle eski versiyonda kullanılan motor yerine artık bambaşka the Luminous Engine var. Zaten oldukça şahane görsel konseptlere sahip oyun, bununla birlikte grafiksel anlamda bir şölene dönüşmüş durumda. Sürekli olarak değişen iklim sistemiyle birlikte dinamikleşen oyun coğrafyası, siz keşfettikçe pek çok sürprize gebe. 1.0 Versiyonunda gördüğümüz bölgelerden en az 40 tanesi ise yeniden tasarlanmış durumda.

Bütün bu yeniden tasarlanan bölgelerle birlikte, oyunun eski sistemi, mekanikleri ve tabii ki arayüzü yenilenmiş durumda. Eskiden çalışmayan ve oldukça hantal olan arayüz yerine oldukça dinamik ve akıcı yeni bir arayüz gelmiş, Crafting sistemi yeniden tasarlanmış ve artık yeni bir gathering sistemi var.


Dungeon Finder ve yeni PvP bölgeleri, üç adet yeni sınıf ve oyuna yeni gelen FATE sistemi, gerçekten göz dolduruyor. FATE sistemi enteresan, Guild Wars 2’de bunun bir benzeri var. Dünyanın çevresinde tamamen tesadüfen gelişen olayları size görev şeklinde vererek oyunun içerisinde interaksiyonu epey arttıran bir sistem.

Özellikle bir yerden sonra monotonlaşan MMORPG görev yapısını kıran ve heyecanı devam ettiren bir eklenti olmuş FATE sistemi.

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Realm Reborn , sınıfsızlığı ile birlikte bu dinamik yapısını koruyor. Evet doğru okudunuz, her sınıfı oynayabiliyorsunuz. İlk etapta seçtiğiniz sınıfı 10.seviyeye geldiğinizde istediğiniz an değiştirebiliyorsunuz. Bu yeni sınıf sistemi gerçekten enteresan, çoğu oyun bunu yapmıyor yapsa bile çalışmıyor fakat Realm Reborn’da takır takır çalışıyor.

Şimdi, bazı sorunların, yani eski versiyonunda karşılaşılan sorunların çoğunun giderildiğinden bahsetmiştim, çoğunun derken ciddiydim. Oyun ilk acıdığı vakit oyuncular gerçekten ciddi anlamda sunucu sıkıntısı yaşadı. Square-Enix en sonunda sunuculara oyuncu limiti getirmek zorunda kaldı, bu gerçekten insanlara tekrar 1.0 cehennemini hatırlattı.