1/3

Final Fantasy XIV

Emre Günen 3.06.2010 - 12:31
Bu fantezi bitmez, bitemez...
Oyun dünyasını takip eden herkesin şu ya da bu şekilde duyduğu, gördüğü, oynama zevkine eriştiği Final Fantasy serisi, kesinlikle bitecek gibi durmuyor. Öyle ki bu serinin son oyununun çıkması halinde kıyamet alameti sayılacağı esprisi bile etrafta yankılanıyor. Kısa süre önce 13. oyununun incelemesini yaptığımız Final Fantasy’nin yeni oyunu duyurulmakla kalmadı, beta aşamasına bile geçti.

Çalışkan arı Square Enix

Serinin 14. oyunu aynen 11’de olduğu gibi MMO, yani sadece İnternet üzerinden oynanan çoklu oyuncu desteği ile geliyor. PlayStation 3’ün yanı sıra PC için de hazırlanan Final Fantasy XIV, farklı platformdaki oyuncuları tek bir noktada birleştirmeyi planlıyor. Hydaelyn isimli evrende geçecek olan oyun, klasik fantezi öğelerinin yanı sıra bilim-kurgu özellikleri de içerecek.

Aslında FF serisini düşündüğümüz zaman, çoklu oyuncu seçenekleri biraz standartların dışında kalıyor. Bu sistemle ilk olarak 11. oyunda karşılaşmıştık ve açıkçası oyunun fanlarına baştan çekici gelmemişti. Zaten satış rakamlarına da baktığımız zaman, FFXI’in baştan çok ilgi görmese de zamanla insanlar tarafından sevildiğini ve hatta 2 milyon aktif kullanıcı gibi önemli rakama ulaştığını görüyoruz. Bu başarı üzerine harekete geçen yapımcılar, 13. oyunda bekleneni verememelerine rağmen, yeni bölümde MMO tarzını benimseyerek hayranlarını yeniden heyecanlandırmayı planlıyor.

Eski sistem, yeni sistem

Oynanış tarzının değişmesinden dolayı yeni savaş sisteminin de bizlerini beklediğini söyleyebiliriz. Yeni savaş sistemi, önceki hiçbir FF oyununa benzememesine rağmen her birinden seçilen bazı özelliklerin birleşimi ile karşılaşacağız. Yine her zaman olduğu gibi deneyim puanı ve akabinde seviye atlama sistemi standart olarak bulunacak. “Skill-based Progression” ismi verilen teknik sayesinde hangi becerimizi daha çok kullanırsak, o konuda daha etkili olacağız. Bu sisteme daha evvel FFII oyununda karşılaşmıştılk ve hangi büyüyü daha çok tercih edersek, o sistem üzerinden ilerliyorduk. Yani aldığımız deneyim puanlarının akabinde tüm becerilerimiz ve büyüllerimiz belli bir oranda artmıyor, daha çok tercih ettiklerimiz ve savaş esnasında kullandıklarımız, gittikçe güçleniyordu. FFXIV’te de aynı sistemin kullanılacağı resmi ağızlardan duyuruldu.