1/7

Forza Motorsport

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Bir yarış simülasyonundan neler beklersiniz? Peki başka neler beklersiniz?
Platformlar XBox
Forza Motorsport
  • Yapımcı - Yayıncı Microsoft - Microsoft
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Yarış
  • Web Sitesi
Merlin Puanı 93
Artılar İnanılmaz derecede gerçekçi oyun sistemi. Grafik, ses ve kontrol üçlüsü ortalamanın epey üstünde. Drivatar sistemi büyük yenilik getiriyor.
Eksiler Bir iki küçük grafik hatası. Yüksek modifiye sonucunda yarışlar basit olabilir.

İnsanoğlu tekerleği icat ettiğinde aklından geçen ilk düşünce; taşınamayacak kadar ağır cisimleri bir yerden başka bir yere kolayca ulaştırmak olmalıydı. Tekerlek lastik şeklini alıp, itiş gücü de motordan sağlandıktan sonra amaç; insanların uzak mesafelere erişmesi olarak değişti. Tarihte her şeyde olduğu gibi motorlu taşıtlarda sürekli gelişti ve güçlendi. İki nokta arasında yapılan yolculukların standart ulaşım aracı olduklarında, artık insanoğlu farklı düşünceler içine girdi. Doğası gereği her zaman en iyi, en büyük ve en güçlü olmak isteyen insanoğlu, ister istemez araçlarını farklı bir amaca hizmet etmesi için dizayn etmeye başladı; en hızlı olmak için…

Hayallerin çoğunun gerçek olduğu oyunlar dünyasında insanın bu değişmez hız tutkusunu körükleyen pek çok örnek yapıldı. Teknolojinin günümüz seviyesinde olmadığı zamanlarda sadece 2 boyutlu görüntülere sahip, hız tutkumuzu karşılamak için başında saatlerimizi harcadığımız oyunlar gün geçtikçe görsel ve işitsel pek çok yönden gelişti. Artık sadece görünüşünün değil, motor gücü ve performansının bile neredeyse bire bir yansıtıldığı oyunlar dünyasında belki de hayatımız boyunca hiç yaşayamayacağımız hızlı turların, el frenli viraj dönüşlerinin ustası olduk.

Günümüzde yarış oyunlarını belli bir kalıba sokmak istediğimizde iki tip oyun şekli karşımıza çıkar oldu. Bunlardan ilki; hız ve motor gücünün sonuna kadar sorgulandığı, gerçekçiliğin bir kenara bırakılıp, daha çok görsel yönden heyecan veren oyunlar, başka bir değişle “arcade” tarzı oyunlar. Diğeri ise; görsellik ve hız rakibi kadar iyi olmasına rağmen daha çok gerçekçiliğe ve hatasız yarışmaya önem veren, simülasyon oyunları. Her oyuncunun kendine göre bir tarzı ve isteği olduğundan bu ikiye ayırdığımız oyun profillerinden herkese göre güzel gelen farklı oyun oluyordu. Kimisi Need for Speed: Underground’da görsel yönden yaşadığı müthiş şölenin yanında, son sürat araç kullanmayı ve 200 km hızla duvara çarpmasına rağmen hasar almadan yoluna kaldığı yerden devam etmeyi tercih ederken, kimisi ise simülasyon türündeki oyunları seçip yaptığı en ufak hatayı bedeli ne olursa olsun ödemeyi seçiyordu.

Xbox’ın yarış tarihi

Electronic Arts’ın efsaneleşen oyunu NFS: Underground’un mükemmel oynanabilirliğine ve inanılmaz heyecanına rağmen Xbox konsolunda bulunan yarış oyunlarına baktığımızda en çok dikkati çeken Project Gotham Racing olmuştur. Sadece Xbox’da değil tüm konsollarda en gerçekçi yarış simülasyonlarından biri olan PGR özellikle devam oyunuyla birlikte çıtayı oldukça yükseltmiş, 100’ün üzerinde olan araç sayısı ve 50’den fazla pist içermesi ile dikkatleri üzerine çekmişti. Project Gotham Racing’in bu denli seviliyor olması Microsoft’a bir ipucu vermiş olacak ki bir sonraki yarış oyunlarını yine gerçekçiliğe önem veren ve tam anlamı ile bir yarış simülasyonu olan Forza Motorsport olarak belirlediler. Xbox sahibi olan ve bugüne kadar diğer yarış oyunları ile az çok haşır neşir olan herkesin oyun içinde kısa bir tur atmasının ardından sanırım söyleyecekleri kesinlikle şöyle olacaktır; “Bu oyun inanılmaz derecede gerçekçi!”

Forza Motorsport, oyun dünyasını takip edenlerin uzun süredir ismini duyduğu bir yapım. Gerçekçiliğinin yanı sıra günümüz yarış oyunlarında olan ne kadar özellik varsa hepsini içinde barındıran ve pek çok yenilik getiren, kendini uzun süre sıkılmadan oynatan yegâne yarış simülasyonu. 60 farklı üreticinin, 230’dan fazla aracının içerisinde bulunduğu Forza, bugüne kadar hep grafiklerinden ve gerçekçi hasar modellemesinden söz ettirmiş olsa da bir süre oynanıldıktan sonra gerçekten insanın yarış pistinde pilotun heyecanını hissettiği ve gerçekçiliğin sadece sözde kalmadığı bir oyun olduğunu ispatlıyor.