1/2

GR: Advanced Warfighter

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Ghost Recon'un yapımcıları, oyundaki aksaklıklar hakkında ne düşünüyorlar?
Campaign Mod'daki düzeltmeler için kampanya başlatıldı

Ghosts takımı kurşunlara karşı en ufak bir korku taşımıyor gördüğümüz kadarıyla. Ghost Recon Advanced Warfighter (Xbox 360)'ta takım arkadaşlarınız sağda solda açık arazilerde dikilerek kurşunlara hedef oluyor, ya da silahınızı doğrultmanıza rağmen hiç çekinmeden önünüzde yürümeye devam ediyorlar. Bu serilerde kullanılan A.I.'ın (yapay zekâ) kaderinde daha ne kadar kötü olmak yatacak? Başka bir açıdan bakarsak oyun zaten çok güzel yapay zekânın bir önemi yok da diyebiliriz. Yann Le Tensorer (GRAW'un campaign üreticisi ve oyun motorunun geliştirilmesine yardımcı olan Tiwak'ın idari direktörü) ve Adrian Lacey (kıdemli koordinatör) ile oyunun A.I.'ı ve single-player hakkındaki diğer önemli hususları üzerine konuştuk.

MK: GRAW'un bu kadar muhteşem görünmesi için neler yapıtınız?
Yann Le Tensorer: Bu piyasa içerisindeki en iyi oyun motorunu yapmak için 2 yıl boyunca uğraştık ve bitirdiğimizde ona Yeti adını verdik. Kullandığımız teknoloji çok kuvvetli ve Xbox 360'ın tüm özelliklerinden faydalandık.
Adrian Lacey: Olaya sanatsal bir bakış açısıyla yaklaştık, Sanat direktörümüz ve level tasarımcımız birlikte Meksika'ya gittiler. Gerçek hayattan ve oyunda geçen ortamlarda kullanabilmek için toplayabildikleri kadar referans materyal topladılar ve hakiki Meksika izlenimi uyandırmak için uğraştılar.

MK: GRAW single-player'da bütün başarıları yakalayabilmek için neden iki kere oynamak zorundayız? Diğer oyunların çoğunda olduğu gibi hard seviyesinde oynadığımız zaman aynı zamanda normal seviyede geçilmesi gereken yerleri de geçmiş sayılmıyor muyuz?
AL: Bu konu herkesi tatmin etmesi açısından yapılması en zor işlerden birisi, çünkü oyun içerisinde ilerlerken kazandığınız özellikler oyundan oyuna değişen bir konudur. Biz, Ghost Recon hayranlarını tatmin etmek için bu tür düzenlemeler yaptık.

MK: İnsanlar oyunun teknik problemlerini, açık noktalarını gösteren videolar hazırlayıp internet üzerinden dağıtıyorlar. Herhalde internetten nefret ediyorsunuzdur?
AL: Eğer insanlar bu videoları hazırlayıp internete taşımak için zaman harcıyorsa, biz onları suçlayamayız, çünkü benim düşünceme göre, aynı zamanda birçok insan da oyunun mükemmel göründüğünü, oynamayı çok sevdiklerini ve çok eğlendiklerini düşünüyor. Bu yüzden bazı zamanlar güzelliklerin yanında zorlukları da kabul etmek zorunda oluyorsunuz.

MK: Kaybolan nesnelerle veya save dosyalarının bozulması ile ilgili problemleri düzeltecek planlar yapıyor musunuz?
AL: Oyun yayınlanmasına rağmen biz hala oyunu test etmeye devam ediyoruz ve gördüğümüz ve basit bir şekilde baştan üretemeyeceğimiz bazı şeyler var. Test edenlerin birisinin bakış açısıyla yaklaşırsak, hangi problemlerin düzeltilip hangilerinin düzeltilemeyeceğini bulmak gerçek anlamda çok zor bir iştir. Şu an için campaign mod'unda karşılaşılan bu tip sorunları düzeltmeye yönelik bir çalışmamız yok.