Dead Space, ismi gibi karanlık atmosferi ve korku hissiyatıyla 2008’in en iyi
oyunlarından biriydi. Yönetilen karakter de ne askeri eğitim almış, ne de
insanüstü güçlere sahipti. Normal bir mühendisti. Uzay gemisinin ıssızlığı,
sürekli olarak oyuncuyu tetikte bekleten yapısıyla başarılı oldu. Şimdilerde de
ikincisi hazırlanıyor. İkincisi yapıla dursun, Greed ile yine uzaya açılıyoruz
ve bir sürü düşman bizleri bekliyor.
Derin karanlık
ClockStone tarafından yapılan Greed, Hack’n Slash türünde. İçinde RPG öğeleri de
eksik edilmemiş. Klişe bir konuya sahip oyuna giriş yaptığımızda seçmemiz
gereken üç sınıf yer alıyor. Bunlar: Marine, Pyro ve Plasma. Marine orta
menzilden, Pyro yakın, son olarak da Plasma uzak menzilden etkili. İzometrik
kamera açısından oynanan yapımda, genelde yaptıklarımız kilitli kapılar için
anahtarı bulmak veya bazı sistemleri tamir edip, çalıştırır hale getirmekten
ibaret. En başlarda görevler biraz farklı ve çeşitli gibi dursa da, ilerleyen
zamanlarda birbirini tekrar eder hale geliyor. Tabii oradan buraya koştururken,
karşımıza birçok engel ve düşman da çıkıyor. Mesela bir yere gitmek için
güvenlik lazerlerini geçmek ve arkasından rakiplerinizle uğraşmak zorunda
kalabilirsiniz.
Düşmanlar arasında robotlar, bir zamanlar insan olan zombiler, farklı ölümcül
yaratıklar yer alıyor. Bazıları yakından gelip size vurmaya çalışırken, bazıları
ise uzaktan etkili. Boss’ları da unutmayalım. Boss savaşları normal kapışmalara
göre biraz daha zevkli geçiyor. Normal düşmanlarınız en aşağı üç kişilik gruplar
halinde rakipler saldırıya geçiyor. Bu sayı daha da artıyor. Sayı da artsın, ama
sizin de seviyeniz artıyor. Tecrübe puanı kazanıyor ve karakteriniz güçleniyor.
Yalnız işin bu kısmı biraz fazla basit yapılmış. Statlar zırh, sağlık ve
enerjiden oluşuyor. Yetenek ağacı biraz daha çeşitli. Kullanabileceğimiz aktif
ve pasif yetenekler var. Bunlar defansif ve ofansif tarzda. Mermilerimize
patlayıcı hasarı verenden, defansımızı arttıranlara kadar bulunuyor.
"ClockStone'un geliştirdiği Greed'te birçok farklı düşmanla savaşıyoruz."
Büyük sıçrayış
Greed’in eşya sistemi zırh, başlık ve silahtan oluşma. Bu eşyaları düşmanlardan
düşürebilir veya çevreden bulabilirsiniz. Sadece üç ana parçadan oluşan sistemde
çeşitlilik de çok değil. Kullandığımız item’leri geliştirebiliyoruz. Soket
olarak upgrade kitleri var. Bu kitler ekstra sağlık, daha fazla hasar vs… gibi
özellikler veriyor. Yeni giydiğimiz bir zırh veya silah, görünüş olarak şekil
şemada bir değişiklik yapmıyor. Sadece farklı bir renk sunuyor. Kontroller için
sürekli fareyle haşır neşiriz. W, A, S ve D ile de karakterimiz ataklardan
kaçınmak için sıçramalar yapıyor. Ateş etmek için de Free Fire’ı kullanmayı
tavsiye ederim.
Greed, grafik olarak vasat bir seviyede. Sesler açısından da kendi için yeterli.
Fizik etkileşim biraz da olsa var. Girdiğiniz herhangi bir odada ateş
ettiğinizde, içerdeki eşyalar kırılabiliyor, parçalanabiliyorlar. Bu göze daha
hoş geliyor. Yapımın belki de en zevkli kısmı aslında cooperative multiplayer’ı.
Üç kişiye kadar online oynayabilirsiniz. Tek başınıza takılmaktansa, diğer
oyuncularla senaryoyu oynamak eğlenceli oluyor.