1/3

Guild Wars: Nightfall

Erdem Maşlak 3.06.2010 - 12:31
Elona kıtasının kahramana ihtiyacı var!
Platformlar PC
Guild Wars: Nightfall
  • Yapımcı - Yayıncı ArenaNet - NCsoft
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Role Playing Game
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 83
Artılar PVE yönüyle Factions'dan daha iyi; kendine has oynanışa sahip iki yeni karakter sınıfı; tonla quest ve geniş bir kıta
Eksiler Önceki GW'lerden çok farklı değil
Geçtiğimiz nisan ayının sonunda çıkan Factions ile Guild Wars dünyasına yeni boyutlar kattı. Sonrasında ilk Guild Wars oyunu Prophecies olarak adlandırıldı ve kendimizi Cantha diye bir kara parçası, Assassin ve Ritualist karakter sınıfları ile birlikte yeni PVP imkânları, oyun modları ve bir dolu ıvır zıvırın ortasında bulduk. Guild Wars'ın kendine has havası Prophecies'de ortaya konduktan sonra yapımcılar Factions'da Uzakdoğu temasını işlemek istediklerini belirtmişlerdi. Bunun oyun içinde oldukça güzel durduğunu kabul etmek mümkün, fakat özünde çekik gözlülerin online oyun merakını kullanmak olduğu rahatlıkla düşünülebilir.

Ardından Nightfall geldi ve onun da mevcut yapıya ve senaryoya pek tabii ki katkıları var. Oyunun geçtiği kıta olan Elona Prophecies'in Tyria'sına benzer yanlar içeriyor, yalnız genele Mısır, Yunan ve Roma atmosferi hâkim ve haritanın çok büyük bir bölümünde çorak topraklar var. Ayrıca Nightfall önceki Guild Wars oyunlarında yer almayan pek çok özelliğe de sahip. Bu özelliklerin mevcut oyun yapısını etkileyen değişiklikler ve karakter sınıfları ile birlikte gelen yeni standartlar olduğunu söylemek mümkün.

Nightfall'u konu olarak ele aldığımızda Guild Wars dünyasındaki ana senaryoya büyük eklentiler yaptığını görüyoruz. Bilinen 5 tanrının yanına Abbadon adında bir tanrının varlığı daha ortaya çıkıyor ve kendisi suyun ve bilginin eski efendisi olarak anılıyor. Guild Wars tarihine göre günümüzden 3000 yıl önce tüm tanrılar Tyria'yı yarattıklarında sihri bir hediye olarak canlılara verdiler. Fakat dağıtımı adil yapmayan Abbadon kıta üzerindeki tüm türlerin bütün güce sahip olmak için bir savaşa girmesine neden oldu. Bunun üzerine de Tyria'nın ilk kralı Doric tanrıların huzuruna çıkarak tekrar barışı geri getirmelerini istedi. Tanrılar da çareyi tüm sihri Bloodstones olarak bilinen taşların içine hapsetmekte buldular, fakat Abbadon kendine düşen görevi yerine getirmedi. Tyria tarihinde bu andan itibaren dışlanmış tanrı olarak anılan Abbadon, sihrin gücünü kendine inananlara vererek diğer beş tanrıyı yok etmeye çalıştı, fakat en sonunda yenildi ve Realm of Torment'e hapsedildi. Günümüze gelindiğinde ise Elona üzerindeki hareketlilikle karşılaşıyoruz. Her ne kadar Abbadon uzun süre önce etkisiz hale getirildiyse de dünyada ona inanan insanlar hala var. Bu insanların liderini ise Kourna halkının lideri Varesh Ossa temsil ediyor. Yapmak istediği şey ise müritlerine vereceğini vaat ettiği büyük gücü elde etmek için, Sırlar Tanrısı olarak da bilinen Abbadon'u tekrar dünyaya getirmek.

Never Fight Alone!

Nightfall, Guild Wars serisinin üçüncü oyunu ve tıpkı Factions gibi çalışması için önceki oyunlara gereksinim duymuyor. Nightfall'a başladığımız yer Elona kıtasının güneybatısında yer alan Istan adası. Önceki Guild Wars oyunlarında olduğu gibi bu adayı tipik bir şekilde oyuna alışma bölümü olarak kullanıyoruz, fakat senaryonun ana parçaları tam burada oturmaya başlıyor ve Istan Adası'nda geçirdiğiniz zaman pre-searring veya Shing Jea Adası'ndakine kıyasla biraz daha uzun. Sonrasında ise bölüm ve ana quest'leri takip ederek sırasıyla Kourna, Vabbi ve The Desolation'a geliyorsunuz. Her bölgenin ayrı bir özelliği, senaryo içerisinde de farklı önemi var.