Jack ve Leeza X'in ilk oyunun 20 yıl sonrasında geçen macerası.
Sega’nın Metal Gear Solid tadındaki aksiyon oyunu Headhunter, Amuze
tarafından DreamCast için hazırlanmış ve oyun bu konsolda oldukça beğenilmişti.
Bazı aksiyon öğeleri ile ilk bakışta Metal Gear özentisi gibi dursada,
Headhunter’ın orijinal yönlerinin olduğu da bir gerçekti. Kendine has puzzle
elementleri, orijinal karakterleri, muhteşem diyalogları ve zevkli boss
savaşları ile DC’de çok kaliteli bir oyun oynamıştık. Özellikle şehir içinde
motosiklet kullanımı bu tarz bir oyunda daha önce hiç görülmemişti. İlk oyunu
çok beğenen oyuncular eminim Headhunter: Redemption’ı benim gibi dört gözle
bekliyorlardı, sonunda Jack Wade yanına Leeza X adında genç bir bayanı da alarak
geri döndü.
Jack’in dönmesi güzel de, bu dönüş pek ihtişamlı olmadı ?
Redemption ilk oyundan yaklaşık 20 yıl sonrasını konu alıyor. Oyun Jack’in
geçmişte babası tarafından öldürülmek istenen Leeza adındaki kızın hayatını
kurtardığını gösteren bir video ile açılıyor. Daha sonra Jack Wade ve ona ilk
oyunda büyük yardımları dokunan Angelina Stern’in artık yaşlanmış olduğunu
görüyoruz. Gelecekte de kafa avcılığına devam eden Jack, Leeza ile yeniden
karşılaşıyor ve onu bir görev sırasında suçüstü yakalar, tabi kahramanımız onun
kurtardığı küçük kız olduğunu fark eder; fakat Leeza onu tanımaz. Leeza artık
değişmiştir, o küçük masum kızın yerini Leeza X adında bir bilgisayar korsanı
almıştır. Jack’te Leeza’yı kendi tarafına çekerek onunla ortak çalışmaya başlar.
Organ mafyasından sonra bu kez Colony askerlerine karşı mücadele ediyoruz.
Redemption’daki maceramıza Leeza X ile başlıyoruz. Kontroller ilk oyun ile
benzerlik gösteriyor, bu da iyi bir şey olsa gerek. Göze çarpan ilk değişiklik
hedefleme sistemindeki farklılık oluyor, artık hedef alırken düşmanın üzerinde
kocaman bir ikon gözüküyor. Bu ikon genellikle hareketli oluyor, ama Leeza’yı
sabitlersek daha iyi hedef alabiliyoruz. Aslında hedefleme sisteminde fazla bir
değişiklik olduğu söylenemez, çünkü ilk oyunda ikon olmasa da Jack bütün
atışlarda hedefini vuramıyordu, yine de bu ikon sistemi isabet oranımızı ilk
oyuna göre biraz düşürüyor. Hedefleme sistemi başlarda garip gelecek, hatta sizi
kızdıracaktır; ama oyunun ilerleyen bölümlerinde bu sisteme alışıyorsunuz. Neyse
ki oyunun başında gelen düşmanlar fazla zorlu sayılmaz, bu sayede kontrollere
alışmanız için fırsat doğuyor. Oyunun ilerleyen bölümlerinde ise düşmanlarınızın
yapay zekasında fazla bir ilerleme olmasa da, sayılarının artması sonucu işiniz
zorlaşıyor.