Quantic Dream'in en tepede bulunan kişisi David Cage, "Heavy Rain" ile ilgili çok ilginç açıklamalar yapmaya devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde, oyundaki ana karakter ölse dahi oyunun devam edeceğini söyleyerek, oyuncuları hem şaşırtan hem de heyecanlandıran Cage, bu sefer de oyundaki checkpoint'ler hakkında bir yorumda bulundu. Cage; "Oyunda checkpoint sistemin olacağını, ancak oyuncuların 'Heavy Rain'i' oynarken bu sistemi kullanmalarını istemediklerini; çünkü oyunun hikayesinin benzersiz olduğunu ve amaçlarının oyuncuları cesaretlendirerek, yaptıkları şeylerle yüzleşmelerini istediklerini" söyleyen yapımcı, "Oyuncuların oyunda ilerlerken istedikleri şeyi yapıp, değiştirmelerini ya da beğendiği bir şeyi tekrar yapmak gibi olayların yaşanmamasını, kısaca herşeyin kusursuz olması için uğraşmalarını istemediklerini belirtti." Quantic Dream tarafından PlayStation 3'e özel olarak geliştirilen Heavy Rain, 2009 yılı içerisinde piyasalarda olacak.