1/2

History Channel: Battle for the Pacific

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Activision 2.Dünya Savaşı'na doyamadı!
Platformlar PC
History Channel: Battle for the Pacific
  • Yapımcı - Yayıncı Cauldron - Activision Value
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 60
Artılar Yüksek sistem zorunluluğunun olmaması
Eksiler Yapay zeka ve fizikler yok, çizgisel oynanış, kötü müzikler ve sesler, benzer bölüm tasarımları
Call of Duty için WW2 sona erdi, ama görünüşe göre Activision WW2’yi daha bitirmedi!

Geçtiğimiz yıllarda “The History Channel” başlığı altında savaş konulu FPS oyunlarıyla karşılaşmıştık ve ne yazık ki pek de parlak ilerleyen yapımlar değillerdi. Son olarak “Civil War” isimli üyesini deneme şansına sahip olmuştuk. Oyun, görsel olarak veya yenilik olarak oldukça ileri bir seviye yapım değildi, ama oyunun ses ve ses efektleri, ateşlediğimiz her silah sonrası ekranı kaplayan barut tozu ve tüm bunları harmanlayan atmosfer sayesinde, oynanabilir bir yapım olarak görünmüştü gözüme. BFTF ise; bize 2. Dünya Savaşı sıralarında vuku bulan olayları Pasifik cephesinden aktarmayı amaçlıyor. Tabii ki işin içerisinde “History Channel” bulunduğu için oyunun oynanışı pek ağır basmasa da, tarihi gerçeklik yönü ve bunu kanıtlayan görüntüler bir nebze eğitici olabilir.

Bu ne benzerlik böyle?

FPS türündeki oyunumuzun yapımcı koltuğunda en son olarak SOF 3 ile boy gösteren Cauldron firması bulunuyor. Tek benzerlik bu değil. Ne hikmetse iki oyun arasında inanılmaz benzerlikler var. Menü yapısından tutunda, Option’tan, oynanışına ve seslere kadar çok çok benzer bir durumla karşı karşıyayız. Pasifik’teki savaşın şiddetine maruz kalmış bir askeri yönetiyoruz. Genellikle karakterimizin yanında birkaç takım arkadaşı da bulunuyor, ama sadece görüntü olarak. Takım arkadaşlarımızın ve düşmanların yapay zekası bulunmuyor. Düşmanlar arka arkaya aynı yol çizgisini takip ederek, bir bölgeye kadar geliyor ve aynı yere yığılıp ateş ediyorlar. Ne bir saklanma ihtiyacı, ne de bir korku hissiyatına sahip değiller. Oyun boyunca yapacağımız şeyler öldürmek üzerine kurulu. Oyunun silah envanteri görüntü olarak iyi sayılır, ama iş icraata geldiğinde durum değişiyor. Aynı anda üzerimizde iki büyük, bir de küçük silah taşıyabiliyoruz. Vuruş hissini alamadığımız bu silahların kimisinin mermisi çok çabuk biterken (Thompson), kimisinin de uzak mesafelerden pek etkili bir hasar verdiği söylenemez(M1 Garand). Bu yüzden uzak mesafeden saldırı gerçekleştirmek zor oluyor, ama zaten güçlü olmayan düşmanlarınızı yakın mesafeye gelerek de öldürebiliyorsunuz. Çünkü size kolay kolay hiç isabetli atış yapamıyorlar. Bazen MG42 ve uçaksavar gibi sabit silahları kullanarak toplu düşman hücumlarına karşı koymaya ve düşman hava kuvvetlerini etkisiz hale getirmeye çalışıyoruz. Özellikle MG42 kullanırken uzak bir mesafeye odaklanarak, tüm düşmanları öldürdükten sonra, yeni düşmanların aynı bölgeden tekrardan saldırdığını göreceksiniz.

Görevler Pasifik çevresinde geliştiği için ormanlık alanlarda bulunuyoruz genellikle. Orman demiş olsak da herhangi bir evin koridorlarında dolaşıyormuşsunuz hissine kapılmanız muhtemel. Çünkü çizgisel oynanış nedeniyle tek bir yöne sabit kalmak zorundasınız. Buna göre şekillenmiş dev kayalar ve ağaçlar bunu kanıtlar nitelikteler zaten.