• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

İlk yerli arama motorumuzun detayları belli olmaya başladı Yorumları - (92) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 1.07.2025 17:21
Kalan Karakter: 300 Gönder
durates
durates 7.01.2017 10:57
Facebook gibi süper salak şeyler bile yapılırken abd halkı böyle yorumlar yapıyor muydu acaba? Ne kadar çok kendimize çelme takan bir milletiz. Onlar uzaydan gelmedi ya bak çine en dandik şeylerden nerelere geldi. Burada mesele bir yerden başlamak iyi kötü demeden sürekli üretmek geliştirmek toplam kalite formülünü uygulamak 2 günü birbirine eşit olmamak....
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 20.03.2017 16:01
sonuna kadar haklısın artık kendimizden nefret etmeyi bırakmalıyız
Talisca
Talisca 7.01.2017 19:17
durates normal insan, devlet yöneticisi, şirket, canlı varlık olunca sıkıntı yaşanmaz... Face, google vs vs protestanlara yönelik olsa, katolikler çıkar bişey derdi abdde de...Zenciler girmesin tipi olsa başka sorunlar olurdu. Budist geleneklere yönelik olsa ayrı sorunlar olurdu...

Zaten adamlar mevlana misali gel nolursan gel diyip normal şeyler peşinde. Dünyayı fişliyoruz diyolar, abdli bile ses çıkarmıyor. Bizimkiler tutmuş bizi hedeflemiş. Normal yap şunu belki japonlarda kullanıcak, almanda kullanıcak.Burdaki aktrolde desin bizimkilerde dünyayı fişliyo..ama yok bakıyolar hakkaten saçma bir proje.. Yaşayan son hücreyle - basıp bişeyde yazamayıp takılıyolar...

sen bi tık ileri taşıyabilmişsin olayı da "bu tür bir girişim ülkemize bir birikim katacaktır en azından." demişsin..

Birikim katar demişsinde normal bişey yapınca da birikim katar zaten.

Misal yerli otomobil üretilmesi için anormal olmaya gerek yok. Geneleve yaklaşınca kendi kendine bu ahlaksız diyip havaya uçuran araba üretmene yada uçan araç yapmana da gerek yok. Normal bişey yaparsın. Bu şekilde herkes rahat eder.

Hikayenin özü normal bir arama motoru yapın demek varken, saçmalamaya da gerek yok.
durates
durates 7.01.2017 18:20
Eğitim sistemi vb konulara kesinlikle katılıyorum ve hergün sinirleniyorum bu konulara ama facebook, Google vb kesinlikle devlet projesidir. yandex devlet projesidir. Çindeki türevler devlet projesidir. Bunları görmek lazım. Olay öyle dışarıdan göründüğü gibi değil. Parlak bireylerin özgür girişimleri vs değil olay, artık neyin ne olduğu ortaya çıktı ve kendileri bile gizlemiyorlar o kadar artık. Bireylerin veya şirketlerin gücünü çok aşan konular bunlar. Çünkü pazarı kontrol eden büyük güçler var ve bunlarla baş etmek kolay değil ve güç adına ne varsa (internet, medya, eğitim, film/reklam sektörü, silah, enerji, ticari vb. her alan) kesinlikle güç odakları tarafından ya kontrol edilir ya da önü kesilir.... Bununla birlikte devlet Google kullanma benimkini kullan diyecek değil. Dolayısıyla bu tür bir girişim ülkemize bir birikim katacaktır en azından.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 13:50
Ülkede yaratıcı, analitik düşünen yeni nesil yoksa, okulların yarısı imam hatipken "daha fazla imam hatip okulu açacağız" diyorsan bilim ve teknoloji yavaşlar. (Bkz: 2016 Eğitim raporu) Kimse kimseyi kandırmasın. Amaç bir ideoloji doğrultusunda "kontrollü" internet sağlamak ve fişleme yapmaktır.
komikaze
komikaze 7.01.2017 13:50
Arcade Fire kesinlikle haklısın zaten benim söylememdeki asıl sebep buydu.Diğer yapacakları veya yaptıkları tüm sistemlerde uygulanan durum bu zaten.Peşkeş usulü geliyor her sistem.Hiç birşey halka hizmet olsun diye yapılmıyor.Rezil olmuşuz hiç önemli değil..
Arcade Fire
Arcade Fire 7.01.2017 13:36
Komikaze, yorumunun çoğuna katılıyorum ancak dizi sitelerinin yasaklanması bence olması gereken bir şey telif haklarından dolayı. Bu, yasaklayıcı zihniyet kapsamında olamaz ama bunu da dizileri izlemek için uygun internet ve izleme servislerinin bulunmaması yönünden eleştirebiliriz, sen önce uygun bir hizmet sağla ondan sonra gerisine bak denebilir.
komikaze
komikaze 7.01.2017 11:31
Arcade Fire güzel özetlemişsin.Devlet niye yapsın herşeyi işte bizde bunu eleştiriyoruz.Sebebi çok basit herşeyin kendi kontrolünde olmasını istiyor.Teknoloji gelişimini destekleyen bir fikir yapısı mevcut mu ? Bak bakalım açıklamalara.Öncelikle temelden değişecek şeyler varken bu şekilde göz boyamak insanlarla dalga geçmektir.Hem e-posta hem de arama motoru içinde gelişim için değil kontrol için yapılıyor.Bir süre sonra diğer e-posta ve arama motorlarınıda yasaklayacaklar işte tam devletin oyuncağı olacaz.Zihniyete dikkat et ; "kültürümüze uygun sonuçlar verecek" ne demek oluyor bu çok bariz bulacağı şeyler belli tamamen taraflı ve üzerinde oynanmış haber sonuçları , dua siteleri vb şak şakçı bir ton site.Zaten dizi siteleri vb tüm siteler nerdeyse yasaklı olacak.Sonumuz dipsiz bir çukur yasaklar zincirlemesiyle 15 yıldır gidiyorlar.Bakalım millet olarak ne kadar koyun kalacaz çok merak ediyorum..
Arcade Fire
Arcade Fire 7.01.2017 11:18
Bir şeyi eleştirmek neden çelme çakmak oluyor? Ben ülkemde her türlü gelişmenin olmasını isterim ama başımızdakilerin bakış açısıyla bu gelişmelerin olacağına inanmıyorum. Ayrıca bu gibi gelişmeler devletin biz de bunu yapacağız demesiyle olmuyor. Uygun bir eğitim sistemi yaparsan bunun gibi teknolojileri geliştirenler çıkar zaten. Facebook, Whatsapp, Twitter, Amerika Devleti trafından mı yapıldı? Ama sen eğitim sistemi dahil her şeyi kendi anlayışına göre biçimlendirip kısıtlarsan ülkeden ne fikir çıkar, ne teknoloji.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.01.2017 23:03
Bence prestij açısından faydası olur.yav ben anlamıyorum birşey yapılıyor veya yapılmaya çalışıyor,bazı insanlar niye kendi ülkelerinin yaptıgı şeyleri hemen hakir görüyolar ilginç.sonra biz bişey yapmadık oluyo bi çıksın bi bakalım hemen çok biliyolarmış gibi eleştirilmesini anlamıyorum.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 20.03.2017 15:55
sonuna kadar haklısın
Kalan Karakter: 300 Gönder
ders_vermeye_geldim
ders_vermeye_geldim 16.03.2017 20:10
Muhalefetçi reisler için söylüyorum: Muhtemelen kastettikleri ailelerin rahatça çocuklarına kullandırabileceği müstehcen sonuçları filtreleyen bir arama motoru olacağını kastediyor. Bunun için ayrı bir çalışma yapılması gerekli, birçok arama motoru bu tarz hizmetleri zaten veriyor fakat en az ve gerçekten müstehcen sonuçları çıkartmak hala bir araştırma konusu. Devletimizi destekleyelim herşeye kötü gözle bakmayalım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 16.01.2017 15:34
Malum zihniyet google kullanmaya devam edebilir...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.01.2017 13:44
En baştan kaybetti bizi zaten. Sansürlü arama motoru mu olur. Ama destek için indirmek lazım. Başkası kazanacağına kendimiz kazanalım. Umarım bu sadece başlangıçtır. Gelecek teknolojide, onun için imam hatip sevdası yerine ileriyi düşünen okullar yapılsaydı şimdiye sağlam bir temel atmış olurduk.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 16.01.2017 15:34
bu yoruma yorum yapan arkadaşa katılıyorum. bende indirmem de etrafımdakilere indirtmem de. Sen iyi bir iş yap orda yayınlacak şeylere kendin karar ver. Yoh ya!
MK Okuru
MK Okuru 13.01.2017 16:09
hayatta indirmem. ister türkiye ister başka devlet olsun, sansürcü zihniyete hayır!
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.01.2017 07:35
"Bütün aramalarda tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek" ne demek? Anlayan varsa lütfen bana da anlatsın.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 16.01.2017 14:58
Kendilerinden farklı olanlar sansürlenecek.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.01.2017 19:03
Zaten tüm cümleleri ortaya dökmüşsünüz. Bize laf düşmez.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
maxpayne59
maxpayne59 9.01.2017 19:36
Örf ve adetlerimize uygun olarak sonuçlar verecek demek ne demek acaba? Satrançta taş dizilimi diye yazdığında karşına Cübbeli Ahmet Hoca nın satranç hakkında yaptığı yorum mu çıkacak? Yada Osmanlı Tarihi diye sadece kazanılan zaferleri mi bulabileceğiz artık? Ama en çokta şunu merak ediyorum. Bu hizmetin vatandaşa bedeli ne olacak. Faturalara arama motoru vergisi olarak hane başı kaç tl belirlenecek işte en çokta bunu merak ediyorum.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 10.01.2017 12:46
Belki biyoloji-zooloji okuyorsun. Kertenkele araştırmasını bu motorla yapacaksın. Yine Cübbelinin 2 kertenkele öldürmenin kafir öldürmek kadar sevap olduğuyla ilgili videosu da çıkabilir.
Kalan Karakter: 300 Gönder
durates
durates 7.01.2017 10:29
yerli watsapp vb de gelmeli. Çin böyle yapıyor
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 10.01.2017 12:42
18:03 Çin ve İran gibi faşist ülkelere gidenler beğenmiyor, Abd veya Ab'ye gidenler beğeniyorlar.
MK Okuru
MK Okuru 9.01.2017 18:03
19:03 - Amerika çok sosyal bir ülke, anlatamam... Filmlerle beyninizi yıkamış bu adamlar sizin.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 19:03
Çin faşist bir ülke.
durates
durates 7.01.2017 18:36
Doğrusu o, dünya ölçeğinde işler yapmak. Benim rahatsız olduğum yabancıya bedavaya çok ciddi bilgi aktarıyoruz. Ticari, istihbarı her alanda bunu kullanıyorlar ve yeri gelince de aleyhimize kullanıyorlar. Yasaklamaya karşıyım ama çok büyük bir etki güçleri var adamların ve bunun karşısında bu imkanlarla durmak zor. Çin bile ancak yasaklayarak karşı durabiliyor.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 14:09
Farklı ve pratik bir şey üretirsen, kullanıcısı çok olursa dünyada iyi para kazanırsın. Yerli vatsapın Çine katkısı yok ekonomik olarak da ar-ge olarak da. Aynı şekilde İranda da bir "yerli" arama motoru var. İstemedikleri her şey yasaklı. İran halkına da, dünyaya da bir katkı sunmuyor örneğin.
Arcade Fire
Arcade Fire 7.01.2017 11:27
Bana sorarsan diğer uygulamaların yerli versiyonundan çok tüm dünyada kullanılacak uygulamalar üretilmeli. Böyle sadece yerimizde sayarız.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 10:31
turkcell bip var da kullanan kac kişi bilinmez
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.01.2017 13:48
kültür ve değer dedi an itibariyle kısıtlama, engelleme yi haber vermiş oldu Google amcayla takılmacalar..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
RemaG7
RemaG7 6.01.2017 22:37
Daha önceki yorumlardada dediğim gibi başka bir projeye başlanılması gerek tüm dünyanın kullandığı Google varken farklı bir buluş yapmamız gerekli ayrıca haberdeki şu cümleye dikkat edin lütfen yerli e-posta servisi olacak ve bunlar ( yani tüm mesajlarınız ) Türkiye de bulunan veri merkezlerinde saklanacak.Ben şahsi fikrim olarak bu olayın pekde güvenli olacağını düşünmüyorum.Ayrıca bu arama motorunda sorunsuzca istediğimiz her siteye girebilecekmiyiz ki hiçmi hiç düşünmüyorum bir çok site yasaklanmış ve engellenmiş olacak sadece ulaşılması istenilen bilgiye ulaşılacak.Bunlar benim şahsi düşüncelerim herkes farklı düşünebilir herkese saygı duyarım.Yorumumu eleştirenleriniz elbette olacaktır ama saygı çerçevesi içinde elbette katılmadığınız durumları söyleyebilirsiniz arkadaşlar.
Yanıtla
komikaze
komikaze 9.01.2017 11:50
Ülkemin yaptığı şeyi kullanmıyorsanız bu ülkeyi sevmeme yada ihanetle mi ölçeklidir.Yapmayın arkadaşlar hizmet evrenselleşti artık eski kullanıcılar yok.Herşeyi yarım yamalak eksik yapacak sonra kalkıp onu mu kullanacam.Bir kere destekleme ayrı kullanıcı olmak ayrıdır.Birşeyi kullanmak için hem işine yaramalı hem de evrensel olmalı.Bu iki olguya hitap etmiyorsa hiçbir anlamı yoktur.Herşeyi siyasete getirmeyin herkes herşeyi sevmek zorunda değildir.Sevmeyincede eleştireceksin ki hele birde traji komik bu açıklamadan (bakanın açıklaması)sonra hiçbir umut besleyemiyorum.

Bu açıklamanın detayını açıklarsa o zaman tartışırız yeniden..
RemaG7
RemaG7 9.01.2017 10:41
Arkadaşlar bakınız ülkeyi sevmek yada sevmemk değil mesele ülkemi sevmesem zaten şuanda Türkiye de yaşıyor olmazdım giderdim başka bir ülkede yaşardım askerliğimide yapmazdım yani varya konuyu siyasi olaya getirmek için elinizden geleni yapıyorsunuz.Burada konu siyasi değil sadace mail ve arama motorunun çok güvenilir ve iyi olacağına şüpheliyim buda benim şahsi kararım.İnşallah iyi çıkarda googledan iyi olurda bende utanırım.Bazı arkadaşlar sırf olayı siyasiye çevirip tartışma yaratmaya çalışıyorlar ki bende cevap verim burdan sonra taraflar olsun tartışılsın işte bu yüzden bu ülke gelişmiyor zaten birşeye birimiz iyi diyorsa elbet kötü diyende olacak düşünce özgürlüğü var değilmi sonuçta herks aynı düşünmek zorunda değil ters düşünce olunca hemen ülkeni sevmiyorsun oluyoruz bu tartışmaları kenara bırakıp ben öyle düşünmüyorum ama saygı duyarım kullanmazsın olur biter dersin ve iki tarafta ileriye bakar ozaman gelişiriz işte.
MK Okuru
MK Okuru 8.01.2017 11:25
Gelse idi özel sektörden arkadaşım. Sene olmuş 2016. Bu ülkenin zengini mi yok? Özel sektörün kılını kıpırdattığı yok. Araba üretin her türlü desteği vereceğiz demesine rağmen özel sektör kılını kıpırdatmadı. Türkiye'de özel sektör demek beleş para kazanmak demek. Nokta. Devletin eli mahkum.
RemaG7
RemaG7 7.01.2017 19:15
sevgili arkadaşlar üstte cevap olarak yazdım olumsuz nedenlerinin insanların düşünce olarak.Elbette olsun alternatif ama yapılan açıklamalrdaki gibi kültüre uygun denirse ve devlet in yaptığı bir şey olursa insanlar bu yüzden korkuyorlar şimdi az çok herkes ülkemizde olan maalesef olayları biliyor birçok şey yaşadık ülke olarak ve bazı insanlarda kendilerini baskı altında hissedip bazı şeylerden çekiniyorlar dediğim gibi özel sektörden veya bireysel bir şahıstan gelse bu atılım kimse bir şey demeyecekti zaten.ülkemizde birçok düşünceye sahip insan var farklı kültürlerde farklı yaşam tarzları olan farklı görüşleri olan herkese saygı duymak düşer bize bir şey diyemeyeceğim oyüzden.
durates
durates 7.01.2017 18:27
Google çok büyük bir güç. İnanılmaz bir imkan veriyor şirkete ve arkasındakilere. Mutlaka alternatiflerinin olması lazım. Ellerindeki imkan ve önce başlamanın verdiği avantajla onları yakalamak şu anki imkanlarımızla çok çok zor ama ha deyince de olmuyor hiçbir şey. Bir yandan bir temel atmış oluruz, bir yandan en kötü şartlarda bir alternatifimiz olur; olur ki eğitim sistemi düzelir insanlarımız daha üretken hale gelir ve ülkemiz daha ağır basmaya başlar o zaman bu daha da ilerilere gider. Hiç ummadığın bir anda da işine yarayabilir. Bilgi en büyük güç ve bizde bu ilkel yollarla elde ediliyor. Devletler bu tür şeylerle inanılmaz bilgilere ulaşıyor ve bunu ülkesini güçlü kılmak için kullanıyor. Biz Google kullanarak zerre bu bilgi kaynağından faydalanamayız. Ama kendi girişimimizle 0 yerine 0.1 lik katkı bile olsa kardır.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 15:21
Elin yabancisina butun bilgilerini teslim edip ulkesine guvenmemek gercekten dusundurucu bu durumda ya ulkeni sevmiyorsun yada asiri derecede yabanci hayranligi hastaligi var sende.Facebook ilk ciktiginda dunyada ve ulkemizde kullanimi % 1 bile degildi.Ancak ulkenize sirt cevirinzaten aksi beklnmez
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 13:32
10.37 yanlışın var. "Bakan'ın söylediğine göre ilk yerli arama motorumuz bütün aramalara tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek." Yani bu motorla internete büyük oranda erişilemeyecek. İstenmeyen aramalarda da yapanların fişleneceğini anlamak zor değil. Az kişi kullanır bunu.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 10:37
Dünyada sadece Google yok dostum. Bir ton arama motoru var. Bir tane de bizden gelsin. Bu sadece arama motoru oluşturmak değil, bilişim sektörüne yapılacak katkıdır. Ülkemizdeki bilişim altyapısı 0 seviyelerinde. Ufaktan ufaktan bir şeyler üretip tecrübe sahibi olmak gerekli. Emeklemeden yürüyemezsi
RemaG7
RemaG7 6.01.2017 22:49
İnsanların telefonla konuşurken bile dikkat ettiği herşeyin zaten kayıt altında olduğu en ufak bir yanlış anlaşılmasında bile fişlendiği ve dışlandığı bir ülkede milli mail veya arama motorunun pek fazla kullanılacağını düşünmüyorum ve ayrıca arkadaşların dediği gibi bazı yasaklı site konusunda 18+ siteleri geçtim çoğu film ve dizi kanalının bile ulaşılması güç iken birde bu motorla birlikte çoğu şey kısıtlamaya gidecektir hak veriyorum arkadaşlara.Bir arama motoru değerlerle değil ulaşılabilinirlik ile bilgi ile hayal gücü ile sınırlı olmalıdır.
Kalan Karakter: 300 Gönder
ideefixe
ideefixe 9.01.2017 02:15
kesinlikle kullanmam artık fişleme konusunda o kadar ürkütü bir hale geldikki yazdığımız a yı byi bile kayıt edip hesabını sorarlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.01.2017 22:06
Bunlar iyi dediyse kesin kötü olur;şuana dediklerinin hep tersi çıktı :)))
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Talisca
Talisca 6.01.2017 23:10
Bakan'ın söylediğine göre ilk yerli arama motorumuz bütün aramalara tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek.

Tori Black yazınca çarşaflı teyze mi çıkıcakmış?
Yanıtla
Paradise313
Paradise313 8.01.2017 14:54
haykırdım dljsadkasdjsa
Talisca
Talisca 7.01.2017 19:35
durates niye her işimi yerli bir arama motorunda yapabilmek varken, yabancılara da onu tavsiye etmek varken, google kullanmak zorunda kalayım ?
durates
durates 7.01.2017 18:34
asıl sıkıntı o zaten değil mi? Google da kullan onu da kullan kardeş sen de.
Uniquean
Uniquean 7.01.2017 11:57
Hahahaha. İyiydi. Hiç bir şey çıkmayacak ama bence. Aramama motoru olsun adı.
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2017 23:40
Ulan sandalyeden düşüyordum az daha. Ahahahahha yapmayın olm böyle şeyler. :D
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.01.2017 14:05
O kültürümüz ve değerlerimiz kısmı yanlış olmuş. Arap kültürü ve değerleridir kendilerinin bahsettigi..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.01.2017 11:48
Arama motorunu indirene vazelin hediye edeceklermiş doğru mu ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
dvividy
dvividy 7.01.2017 05:45
Umarim kaliteli birsey yaparlarda rahatlikla kullaniriz. Hainlerin kullanmasina gerek, bu ulkenin vatandasi bu ulkeye yeter.
Yanıtla
skulaksiz
skulaksiz 8.01.2017 11:38
Tabi bu ülkede AKP'li olmayan muhalif herkes hain zaten ülkeyi bi siz seviyorsunuz.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 17:38
Düşme ihtimali dünyada en yüksek olan uçakları bizim devletimiz (veya bir Türk özel şirketi) üretse mesela; kullanmayan vatan hainidir der misin? Kendin kullanır mısın pek vatansever arkadaşım? Bu olayın da bunun internetteki karşılığı sayılabileceğini düşünüyorsam hain miyim sence?
dvividy
dvividy 7.01.2017 07:25
O hain kelimesi olsukca agir kacmis. O yuzden kusura bakmayin lutfen. Herkese iyi oyunlar
RemaG7
RemaG7 7.01.2017 06:57
yapılan şeyin kullanıp kulanmama hakkı bize ait elbette saygı göstermek zorundasın bak ne diyorum kelimeye dikkat et zorundasın.İsteyen kullanır isteyen düşüncesini dile getirir kullanmaz herkes özgürdür bu ülkede şu şu sebepten kullanmıcam diyenlere hain diyorsun nasıl bir insansın sen ya bu ne küstahlık ve saygısızlık.Bizde bu vatan evladıyız bizde bu vatan için askerliğimizi yaptık ve şuanda çalışıyoruz.körü körüne bu ülkede yapılan herşeyi kullanmak zorundamıyız iyiside olacak elbet kötüsüde kişiye kalmış bir şey.Bu şekilde ağır bir itham ı hiç yakıştıramadım.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.01.2017 10:37
Tabii wikileaks tüm yazışmalarını ortaya çıkarınca böyle bir yol izliyorlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.01.2017 09:10
Google ve gmail bırakılmaz yavrum ya bosuna yapıyorsun :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
skulaksiz
skulaksiz 8.01.2017 00:12
50 milyon Türk vatandaşını bilgileri internette dolaşıyor devlet daha bunu koruyamamış kimse kusura bakmasın ama değil yabancıların kullanmasını ben aklı başından bir TC vatanadaşının bile kullanacağını sanmıyorum. Ülkemde böyle şeylerin gelişmesini çok isterim ama siber güvenlik konusunda ülke olarak çok gerideyiz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 22:50
Bu insanlar yerli ve milli ise ben değilim. Büyük ortadoğu projesi eş başkanı beyin Ps4 skin haberinize de yorum hakkı tanınmamış. Merlinin kazanını bir dergide bir kaç sayfada yazdıklarından (1999 yılından ) beri takip ederim. Benim için bitmiştir artık. Gerçek liderlerin özlemiyle
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 22:49
Güvenen varsa kullanır. Sansür eksik olmaz. Arama moturunda amaç "doğru" bilgiye ulaşmak bu arama motoru devlet kontrolünde olacak ve onlara göre doğru olanı size doğru olarak sunacaklar. Ayrıca tüm arama sonuçlarını ellerinde tutacak, sonuçlara dahil olan sitelerin hepsinde denetim sağlayacaklar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
RemaG7
RemaG7 7.01.2017 19:20
Ve son olarak arkadaşlar teknoloji ve bilim asla ve asla milli adı altında çıkamaz ve çıkmamalıdır.teknoloji ve bilim sadece bir devlete bir kültüre özel değil tüm insanlık için yapılırsa bir gelişimdir yani bunu millileştirmek yerine slogan olarak deselerki biz Google alternatif yada kültürümüze göre yapıcaz değilde Google dan daha iyi daha gelişmiş aradığınız her bilgiye daha rahat ve güvenli bir şekilde ulaşacaksınız deseler ayakta alkışlar saygıyla eğilirim çünkü ozaman bunun adı gelişimdir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
RemaG7
RemaG7 7.01.2017 19:07
Birşeyi merak ediyorum ben Google facebook vb siteler devlet desteği ile değil bireylerin kendilerinin yapmış olduğu site ve arama motorları iken ve fikir olarak çıkar iken neden bizde devlet destekli olarak yani devletin yaptığı bir şey olarak çıkıyor çoğu insanında emin olun korktuğu sıkıntıda bu zaten yorumlarda .özel olması gereken bir sektörken devlet tarafından yapılması taraf tutulacağı anlamına geliyor diye ve açıklamalara bakılırsa da bunu destekleyen nitelikte söylemler var eminim kimse ülkemizin gelişmemesini istemez ama dediğim gibi atıyorum özel bir sektör çıkıpta bireysel olarak veya sabancı koç yada Boğaziçi üniversitesi çıkıpta biz arama motoru yapıcaz ve istediğiniz her bilgiye tüm dünyaya ulaşacaksınız ve Google büyük bir rakip olacağız reklam olmayacak güvenlik sistemi olarak googledan daha iyi olacak deseler emin olun herkes destekler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 18:44
bu malum insanların yaptığı kürdanı bile kullanmam vatan sever insanı vatan haini yaparlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 18:28
Bakan'ın söylediğine göre ilk yerli arama motorumuz bütün aramalara tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek.

Direkt sansür yapacağız diyor la ya ahahaha sansür uygulanan bir şey yazınca 15 temmuz şehitleri mi demek istediniz gibisinden şeyler yazarsa 10 numara olur :D xd
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
hakande84
hakande84 7.01.2017 15:34
"Bakan'ın söylediğine göre ilk yerli arama motorumuz bütün aramalara tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek." söylemi bence çok yanlış. Her fikre açık olan ve bilgi sunan bir arama motoru Türkiye'nin daha hayrına olacaktır.

E-posta servisi ve arama motoru eğer güvenlik açıklarına dikkat edilecekse güzel düşünceler. Fakat toplumsal önyargılardan arındırılmamış olan bir arama motorunun Türkiye'nin büyük bir kesmi tarafından kullanılmayacağını görüyorum. Çünkü mevcut internet kullanımının büyük bir bölümünü yapan insanlar toplumsal değerlerimizden kastedilen konuların çok çok dışında arama yapılıyor. Sonuçta arama yapılması tasarlanan şey bilinenler değil de bilinmeyenlerin bulunması içindir. Dersiniz ki çocuk pornosu arama sonuçlarında çıkmayacak ben de varım. Ama derseniz ki paganizm, şamanizm vb inançların tarihçeleri ve neden ortaya çıktıkları gibi veriler de arama sonuçlarında çıkmayacak o zaman bu bir arama motoru olmuyor.

Ülkede üretim beni heyecanlandıran bir konu. Fakat üretilen eserin, fikrin, ticari malın yani adı her ne olursa olsun bir değerin toplumsal önyargılardan arınarak üretilmesi sizin bu ürünü ihraç etme şansınızı arttırır. Bizim iç tüketiminiz karşılandıktan sonra ihraç ettiğimiz her şey Türk Lirası'nı değerlendirir yani doları düşürür yani ekonomimizi güçlendirir.

Dolayısıyla gavurcası "out of the box" olarak adlandırılan daha geniş perspektiften bir bakış açısıyla bunların düşünülmesi ve uygulanması memleketimiz adına çok daha faydalı ve barışçıl olacaktır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
STΛRK
STΛRK 6.01.2017 23:39
Adamlar arama motorundan, e-posta servisinden fişleme yapacaklar. Güvenliğini düşünen hiç bir vatandaş yerli e-posta servisini sağlıklı bulmaz.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 15:25
Muhaha , sen ailenin kimler oldugunu nerde napiyosun ne yiyip iciyosun hangi telefona sahipsin kime ne mail atip yolluyosun adin soyadin telefon numarana ev adresine varana kadar butun istihbaratini Facebook a veriyosun milli olunca fislicekler :D
Konusuyosunda bari akilli mantiklica kons
-Kazumatr-
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 13:38
Zeki arkadaşım ülkemizdeki fişlemeler genelde "bizim düşünceden değilse hapse atalım" şeklinde olduğu için endişelenmemiz normal.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 13:15
11.43; Dış devletin fişlemesiyle senin kendi ülkende devlette işe girememe veya saçma sapan bir sebeple tutuklanma ihtimalin yok, ama kendi devletinin veya hükümetinin bunu yapmasıyla vardır. Ki 15 yıllık bir kutuplaştırma temelli iktidar bunu yapar. Yerli deyince Akp'li anlıyorsan o senin sorunun.
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 11:43
Adam ne zekı, dıs devletlerın fıslemesıne bısı demıyor. Ulkesındekı fıslemelere kızıyor. Ulusal guvenlık acımızdan kesınlıkle herseyın yerlısı derım. Ha mk okuru sen yerlı degılsın.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 12:01
Bunların yapacağı işin tam yobaz kafa lanet olsun!
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 14:40
Yobazlık sizin ekstra bilgi alamayan kafalarınız da olmasın?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 12:01
Bunların yapacağı işin tam yobaz kafa lanet olsun!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 11:24
Eğer google ın kullandığı örümcek sistemine alternatif bir sistem geliştirilecekse, google gibi kullanıcıyı mağdur eden reklam politikaları olmayacaksa tutar. Hatta böyle bir ihtiyaç var. Fişlemeye gelince google zaten bunu en fazla yapan şirketlerden. Yapmakla da kalmayıp satıyor bu bilgileri.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 11:18
Milli fişleme robotu
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
komikaze
komikaze 7.01.2017 10:17
Arama motoruyla ilgili yapılan açıklama beni hayal kırıklığına uğrattı.Ne demek arama sonuçları kültürümüze göre sonuç verecek.Bu açıklama çok saçma ve gereksiz yani arama motoru herşeyi bulmalı ne demek kültürümüze uygun.Burası evrensel bir yapı teknolojiden faydalan ama yanında dini diktelemeyi unutma.Artık bu çabalar fazla ucuz oldu.

Herşeye dini unsurları sokmayın kullanmayın insanların islamı görüşlerini hiç sağlıklı yatırımlar yapılmıyor.Ülkemizin bu kabuk değişimi çok hızlı oluyor.Ve ne yazıkki son geleceğimiz noktalar bizim ülkemizdeki aydın ve gelecek vaad eden herkesi kaçıracak.Bari arama motoru açıldığında birde besmele çeksin.Daha neler..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 08:54
Bir yerden başlamak lazım. Belki en iyisi olmayacak ama en iyisine bir yol yapacaktır. Bunlarında hepsi bir adım inşallah kullanılabilir bir şey çıkarılır da biz de kullanırız
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 08:47
Boş işler bunlar...google gibi bir dev varken yandex ve emsalleri gibi kıytırık ama reklamı bol olan motorlar bile yeterince sükse yapamamış. Görsellere tıkladığında çıkacak olan badem bıyık ve tüp kafalar mı iş yapacak. Eksileyin , eksilemezseniz namertsiniz. Yiğidi öldür ama hakkını yeme.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
RemaG7
RemaG7 7.01.2017 06:59
Ayrıca bu kadar milliyetçi biriysen şuanda kullandığın pc evinde izlediğin tv ve telefonunda hayatındaki pek çok şey yabancı üretim hiçbirini kullanma ozaman.mademki kullanıyosun ozaman senin dediğine göre sende hain oluyorsun bekle Vestel notebook yapsın öyle yorum yaz saygısız.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Silmak
Silmak 7.01.2017 06:02
"bütün aramalara tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek."

efsane yemin ediyorum. adamların uygulayacakları sansürün adı "kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar" olacak :D desenize internet denilen şeyin yüzde 90'dan fazlası bizim arama motorunda yer almayacak.

"tamamen yerli olan bu eposta servisinin bütün verileri Türkiye'deki veri merkezlerinde saklanacak."

eskiden tüm yazışmalarımız amerikan sunucularda saklanırdı, artık yerli sunucularda saklanacak, kendi kendimizi fişleme şansı yani, güzelmiş.

umarım bu yerli zımbırtılar çıktıktan sonra yerlisi var deyip de google ve outlook tarzı şeyleri yasaklamazlar.

Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 01:18
Kim Google gibi bir servis ve oturmuş bir alt yapı varken bunu kullanacak merak ediyorum. Tek bir amaca hizmet edecek o da fişlemenin dibi olacak. Asla kullanmam, kullandırtmam. Google'ın rakamlarının yanından geçemez. Belki yandex'e yaklaşır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 01:09
Hep fişlemelerden bahsediliyor da şuan kullandıklarımızın arkasındaki sermayeler Sabancı Vakfından değil ki
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 7.01.2017 00:12
resmi daireleri şifreleri kaçtı 123456 mı hala değiştirdiler mi. e posta falan dediniz de ondan sordum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2017 23:48
Bence sadece site şeklinde yapmasınlar hem pc hem mobilde çalışacak browser da yapsınlar sunucular Türkiye'de olacağı için belki daha hızlı olur.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
STΛRK
STΛRK 6.01.2017 23:39
Adamlar arama motorundan, e-posta servisinden fişleme yapacaklar. Güvenliğini düşünen hiç bir vatandaş yerli e-posta servisini sağlıklı bulmaz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2017 23:20
bence ilk başlarda pek fazla kimse kullanmaz daha sonra hükümet bakar internet kafelerin anasayfalarını yerli arama motorunun linki yapar oraya gelip oturanlar alışır yaklaşık olarak 1 buçuk nesil sonra felan herkes alışır ve nerdeyse google'la aynı seviyeye gelir daha sonra geçer diye düşünüyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2017 23:16
Şahsen ben olumlu bakıyorum muhtemelen ihtiyacımın tamamını karşılamaz ama arada kullanırım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Arcade Fire
Arcade Fire 6.01.2017 22:39
Bir de müjdeli haber diye haber yapınca aynı ATV gibi oluyorsunuz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Arcade Fire
Arcade Fire 6.01.2017 22:38
"Bakan'ın söylediğine göre ilk yerli arama motorumuz bütün aramalara tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek."

Böyle bir arama motoru olamaz. Arayan, kültürüne ve değerine uygun olmayan şeyleri (çocuk pornosu da bulsun demiyorum ama bu tanım çok geniş olmuş oluyor) de bulabilmeli bence. Bir de değerlerimiz derken tüm bir ülke ortak bir değere sahip olamaz, müslüman, hristiyan, ateist vb. kullanacak bu motoru. İnsanları kısıtlamakla hiçbir şeyde bir yere varılamaz bence.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2017 22:35
Yeterli birsey yaparlarsa destek icin kullananlar olur.Gerci tercih edip kullananlarda olur,neden olmasın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2017 22:26
Kulturel degerlere (!) Göre arama yapıyorsa kesin tutar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2017 22:04
Eğer dizayn iyiyse ve hızlı ise kullanılır bence. Google ondan fazla kullanılır ama bu da birazcık kullanılır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Crysis Sessizce Stea...
  • PS Plus Temmuz 2025 ...
  • Witcher 4'ün Grafikl...
  • Resident Evil Requie...
  • Playstation Fiyatlan...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.