1/2

Infernal

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Infernal göz kırptı
Demo’lar oyunların aynası mıdır? Sayılabilirler, sonuçta eksiklerdir. Ancak ilgili yapımla alakalı olarak bir fikir veya sonucu tahminen verebilirler de. Uzun zamandır Metropolis’in takip ettiğim oyunu Infernal vardı. En başlarda pek fazla dikkat etmediğim projeye biraz göz ucu dokundurduğum zaman, ilgimi çekti. Er yada geç bir demo yayınlanmasını bekliyordum, sonunda Infernal’in demo’su yayınlandı ve kafamdaki bazı sorular yanıt buldu diyebilirim. Demo’ya geçmeden önce ufaktan bir konu hatırlatması yapalım.

Ryan Lennox, iyilik adına çalışan bir ajandır. Ancak içindeki yıkım ve şiddet duygusu çok fazla. Sonunda içindeki kötü emellere yenik düşer. Bu yüzden güçleri elinden alınır. Ryan daha sonrasında şeytanla bir anlaşma yapar ve cehennem adına çalışmaya başlar. Eskiden yanında olduğu iyilik artık baş düşmanıdır.

Günah

480 Mb boyutundaki demo’yu indirip yükledikten sonra, hareketli bir menü karşılama yapıyor. Aslında menüde Ryan’nın kendisi var. Yapımdaki ayarlar direk olarak “Very High” seçeneğinde karşıma çıktı. Çözünürlüğü de 1280 X 1024 yapıp iyice yüklenip oyuna girdim. Uzun sürmeyen bir yükleme ekranından sonra Infernal açıldı.

İlk olarak dikkat çeken nokta grafikler. Oyunun grafik motorunu Metorpolis firması yazmış. Bu yeni ve sıfırdan yapılan motor, genel olarak güzel iş çıkarmış. İlk detay Directx 9’un nimetlerinden yararlanıp, yaptığı gölge ve ışık oyunları. Çevrenin dokusu da gözüme güzel geldi. Ana karakter Ryan’nın modellemesi iyi yapılmış. Saçlarının tepelik kısmı bile seçilebiliyor. Fakat arada biraz yapaylık varmış hissi uyandırdı. Düşman modellemeleri de iyi sayılır. Rakipler yalnız aynı, arada bir iki tane değişik suratlı olana rastlanabilir. Kısaca grafikler ortalamanın üstünde seyrediyor.

Demo’da kırılıp dökülen parçalar var. Orası burası saçılabiliyor. Fakat daha önceden sözü edilen fizik kurgusunu tam olarak göremedim. Belki de bu demo yüzündendir. Oyunun tam sürümünde, farklı bölümlerinde fiziği iyice görebiliriz. Sonuçta Aegia destekli, bu konuda boş geçmez. Bu yüzden bu kısmı tam sürüme bırakıyorum.

Ses konusunda efektler genelde fena sayılmazdı. Farklı yere ateş ettiğinizde aynı ses çıkmıyor veya silahlar tek düze değil. Ancak seslendirme birazcık ezbere olmuş gibi. Birde görüntü ve ses aynı anda senkronize olmuyor gibi. Adam konuşurken durakları sesten biraz daha hızlı hareket edebiliyordu. Oyun içi grafik motoruyla yapılmış, birkaç sinematikte var onlarda bu görülebilir. Ancak ana menüde ve dövüşürken çalan gaz müzikler süper. Birde Monk’ların lideriyle dövüştüğünüz zaman çalan şarkı harika. Infernal’ın demo’daki parçaları oldukça hoşuma gitti.

Oynanış

Ryan’nın kolundan çıkan (Adı da Infernal Atak olarak geçiyor) güçlü bir ışın veya ateş (Diyebilirsiniz) çıkıyor. Yapmanız gereken hedef üstüne silahınızı doğrultup, özel yeteneğinizi konuşturmak. Tek atışta düşmanları haklıyor. Bunun haricinde teleport özelliğimiz de vardı. Ancak biraz farklı bir biçimde.