1/2

James Bond 007: NightFire

Ant Köksal 3.06.2010 - 12:31
James Bond'un 40. yılında oyun piyasası boş duramazdı.
Platformlar PC, PC
James Bond 007: NightFire
  • Yapımcı - Yayıncı MGM - EA Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 70
Artılar -
Eksiler -

Siz de benim gibi en iyi Bond’un Sean Connery olduğunu düşünüyorsanız, bir miktar önyargıyla yaklaşacaksınız oyuna. Zira ana menüden tut da, giriş demosu ve ara demolarda hep Pierce Brosnan’ın yüzünü görüyoruz. Bu da başka bir önyargıya götürüyor bizi: Nightfire, yeni vizyona giren en son Bond filminin kaymağından yemek için alelacele PC’ye aktarılmış bir oyun.. Maalesef bu önyargınız haklı da çıkıyor. Her neyse, ayrıntılar aşağıda..

MGM Interactive, WizardWorks’den sonra “en berbat oyunları hazırlayan yapımcılar” listemde ikinci sıradadır. Şu kadar zamandır iyi bir şey çıkardıklarını görmedim, koskoca John McClane efsanesini bile birbirinden rezil Die Hard oyunları ile bitirmeyi becerdiler. Birileri çıkıp konsol ile pc’nin birbirinden tamamen farklı aletler ve pc oyuncularının standartlarının çok daha yüksek olduğunu bu adamlara anlatmalı. Yoksa ortalıkta efsane bırakmayacaklar..

Henüz en son Bond filmini seyretmedim, ama fragmanından çıkardığım kadarıyla film ile oyunun konusu birbirinden tamamen farklı. Sadece “filmi izleyip gaza geldiyseniz aha da oyunu” mantığı yüzünden aynı zamana denk getirilmişler. Oyun son derece klişe bir konuya sahip: Uzaydaki devasa bir istasyonun kontrol şifreleri zengin ve güçlü bir kötü adamın eline geçmiştir, allah muhafaza tek düğmeye basarak bilmem nereleri anında cozurdatabilecektir, e demek ki Bond’un kimbilir hangi sarışının koynundan çıkıp duruma el atmasının vakti de gelmiştir.. Yanlış anlamayın, şikayetçi olduğum konunun klişe olması değil. Bond filmlerinin konusu hep klişedir zaten, illa ki niyeti bozmuş zengin bir kötü adam ve tehlikede olan bir dünya vardır, Bond en aşşa iki kıtayı tehdit etmeyen bir mevzuya bulaşmayacak kadar da cool’dur zaten, ama filmlerinki çok “gösterişli” bir klişedir. Oyununki bu kadar değil. Üstelik GoldenEye filminin senaryosundan neredeyse aynen alınmış. 

Oldukça kaliteli bir giriş demosundan (Bond filmlerinin jenerikleri gibi hazırlanmış) sonra, gayet gaza getirici bir müzik eşliğinde “mevzuya giriş demosunu” izliyoruz. Burada da yukarıda bahsettiğim mevzu yaklaşık bir buçuk dakika içinde size özetleniyor. Gösterişli değil derken kastettiğim de buydu zaten, oyundaki her şey gibi ana senaryo da aceleye getirilmiş. Demo bitiyor ve ciddi anlamda uzun bir yükleme süresinden sonra ilk görev başlıyor..

Grafik motoru ilk anda sizi oldukça şaşırtacak. Kutunun arkasındaki screenshot’lara baktığımda Q3 (Team Arena) motorunun kullanıldığını zannetmiştim ama değil. Kendine özgü tuhaf ve ilk başlarda etkileyici gelmesine rağmen vasatın ötesine geçemeyen bir motoru var. Bilmemkaç sene önceki UT motorundan daha iyi değil mesela, yüksek çözünürlüklü texture’ler kullanıldığından (sistem ihtiyaçlarını inanılmayacak derecede abartan da bu) göze hoş geliyor sadece, o da ilk on dakika için. Üstelik tavsiye edilen sistem ihtiyaçlarını (ki 128 MB’lık ekran kartı, 256 RAM falan tavsiye ediliyor) görünce iyice soğuyorsunuz. İşin komiği, sistemim (yazının en başında da bulabileceğiniz) minimum ihtiyaçlara uygun bir sistem olmasına rağmen 800*600 32bit çözünürlük ve full detail’de oynadım, ama tavsiye edilen tarzda bir sisteme sahip olsaydım grafikler yine aynı görünecekti, sadece yükleme süreleri kısalabilirdi, o da belki. Ha kastırıyor mu diye soruyorsanız, (tekrar yazmaktan nefret ediyorum ama) bölüm yükleme sürelerinin uzunluğu dışında, sistemi çok fazla zorlamadı. PIII sınıfı bir işlemci, 128 RAM ve sudan ucuz fiyatlara inen 64 MB’lık bir kartla zorluk çekmeden full detail’de oynarsınız, abartıp çözünürlüğü 800*600’ün üstüne çıkarmazsanız tabii. Bende tarih öncesinden kalma bir monitör olduğundan, zaten 800*600’ün üstüne hiçbir şekilde çıkamıyorum..