FPS'nin Godfather'ı Merlin'in Kazanı'na konuk oldu!
Hangi tür oyunlardan hoşlanıyorsunuz? RPG, RTS ya da MMORPG mi? Günümüzde birçok farklı tür altında oyunlar geliştiriliyor, ancak hiç bir tür, FPS türü kadar popüler olmamıştır. Softdisk'ten ayrılan bir grup elemanın kurduğu id Software'ın oyun dünyasına kazandırdığı First Person Shooter terimi, günümüzde 100 milyonlarca oyuncuyu peşinden sürüklüyor. İşte FPS'nin mucidi John Carmack! Kendisi haliyle çok meşgul, ama yine de sorularıma cevap verebilmek için bana vakit ayırdı. Kendisine teşekkür ediyorum! Bu ilk röportajın, ilerleyen dönemler için bir başlangıç olduğunu ve devamının da geleceğini söylemeliyim.
Mahmut Saral (MS): Eski Doom oyunlarından birinde Doomguy'ın elinde bir tavşan kafası vardı. Ayrıca Doom 3: Resurrection of Evıl'da Double Barrel Shotgun'ın bulunduğu odada da bir ayı resmi vardı. Bütün bunların bir anlamı var mı?
John Carmack (JC): Derin bir anlamı yok. Adrian (tasarımcı), sevimli yaratıklara kötü şeyler olduğunu gösteren resimler çizmeyi seviyordu.
MS: FPS'lerin geldiği nokta hakkında ne düşünüyorsunuz? Hangi FPS oyunlarını "başarılı" olarak nitelendiriyorsunuz?
JC: FPS tecrübesini gerçekleştirmek için yapılan teknik savaş tamamen kazanıldı, tasarımcıların neredeyse yapmak istedikleri her şey için ellerinde araçları mevcut. Herkesin başarılı olduğunu düşünüyorum. Call of Duty ve Halo gibi oyunlar bu kategoride çok başarılı oldular.
MS: Türlerin birleşmesi ilerisi için gerekli mi (FPS + RPG gibi)?
JC: FPS, her tür için uygun bir sunum halini aldı. Ancak türlerin ayrı olması için iyi nedenler var. Hız ve oyuncu ödülleri, bir FPS ve bir RPG oyununda çok farklı.
MS: Sitemizin kullanıcılarından bir soru: Hâlâ Quake 3 oynuyoruz. Quake 4, daha çok senaryo moduna odaklanmıştı. id Software, yeni bir Quake ile multiplayer konusunda ön plana çıkacak mı?
JC: Şu an bu konuda Quake Live'a odaklanmış durumdayız, ancak Rage ve Doom'un çoklu oyuncu modları için çalışan takımlarımız var.