1/2

Kadimlerin Sırları - Storm Spirit Rehberi

Ocan Şahin 28.07.2013 - 13:13
Fırtınanın kendisi olun
Merhabalar sevgili MK okuyucusu, haftalık DOTA 2 köşemizde bu haftanın herosu Raijin Thunderkeg, the Storm Spirit.

Kadimlerin Sırları - Storm Spirit Rehberi
Storm Spirit genellikle orta koridorda gördüğümüz çok güçlü bir semi-carry idir. Gelin detaylı bir şekilde inceleyelim kendisini.


Kadimlerin Sırları - Storm Spirit Rehberi
Static Remnant: Storm Spirit bulunduğu yere elektrikten oluşmuş bir kopyasını koyar. Kopya 1 saniye sonra tamamiyle oluşur ve bu kopya flying ünite sightı verir. Ball Lightning içerisindeyken Static Remnant yerleştirebilirsiniz, unutmayın. 235 range'i içerisine düşman bir ünite girerse 260 range boyunca patlar ve 140/180/220/260 büyü hasarı vurur.  3.5 saniye cooldown ile ve ilk seviyesindeki 140 gibi yüksek bir hasar ile Static Remnant'a oyunun başında sadece bir seviye vermek mantıklıdır.


Kadimlerin Sırları - Storm Spirit Rehberi
Electric Vortex: ÇEK! diye bağırmamızı sağlayacak ikinci büyümüz karşı üniteyi hem disable eder hem de Storm Spirit'in bulunduğu yere doğru 1/1.5/2/2.5 saniye boyunca, 100/150/200/250 çeker. Lakin unutmayın Electric Vortex Storm Spirit'i 3 saniye boyunda %50 yavaşlatır. Eğer maksimum menzilinden yani 300'den atarsanız Electric Vortex'i, hiç hareket etmeden yerleştireceğiniz bir Static Remnant'ı patlatması için Electric Vortex'in üçüncü seviye olması lazım.

Kadimlerin Sırları - Storm Spirit Rehberi
Overload: Pasif olan üçüncü skillimiz, ne zaman bir büyü yaparsak bir sonraki normal attack'ımızı güçlendirir. Bir sonraki saldırımızı ekstra 30/50/70/90 büyü hasarı vurmakla beraber saldırıyı gerçekleştirdiğimiz üniteyi ve onun 275 etrafını 0.6 saniye boyunca %80 hareket hızı, %50 saldırı hızı yavaşlatır. Bu da demek oluyor ki her büyümüz arasında auto-attacklarımızı unutmuyoruz.

Kadimlerin Sırları - Storm Spirit Rehberi
Ball Lightning: Storm Spirit'i Storm yapan büyüsü, ultisidir. Ball Lightning Storm'u bir elektrik hüzmesine dönüştürür ve yüksek hızda hareket etmesini sağlar. Tıkladığınız yere elektriğe dönüşüp uçarsınız. Uçarken hiçbir hasar yiyemez ve hiçbir şeyden etkilenemezsiniz, ayrıca hedef göstermeli hiçbir büyüyü de kullanamazsınız ama hedefsiz büyüleri veya itemları(Static Remnant, Shiva's Guard...) uçarken kullanabilirsiniz, hatta uçarken bottle'a rune bile alabilirsiniz. 125/200/275 etrafınıza, uçtuğunuz her 100 mesafe için 8/12/16 büyü hasarı vurursunuz. Ball Lightning'i aktive ederken 15+%7 mananız gider ve uçtuğunuz her 100 mesafe için 10+%1 mananız daha gider.

Diyelim ki, 2000 mananız var ve 25 levelsınız. Orta koridordan aşağı rune bölgesinde regen gördünüz ve Crystal Maiden'a kaptırmak istemiyorsunuz. Oraya atacağınız bir Ball Lightning ilk 15+%7'den 155 mananızı götürecek. Tahmini olarak 4000 mesafeden bahsediyoruz, bu da demek oluyor ki 1200 gibi bir mana harcaması olacak. Toplamda aşağı yukarı 1350 mana harcayarak rune'ın orada bekleyen Crystal Maiden'a 640 büyü hasarı vuracaksınız.

Buradan gördüğünüz gibi ideal mana-to-damage ratiosuna sahip değil, yani harcadığınız mana başına vuracağınız hasar çok yüksek değil. Hasar vurmak için dizayn edilmiş bir büyü tabii ki de değil. Asıl olayı cooldown'ı olmaması ve de Overload'ı aktive etmesi...