Karakter ifadelerine yeni çözüm: Metahuman Creator

Karakter ifadelerine yeni çözüm: Metahuman Creator

Ersin Kılıç
Ersin Kılıç 19.02.2021 - 14:48
Epic Games'in satın almış olduğu 3Lateral ve Cubic Motion ile geliştirdiği Metahuman Creator, karakter ifadelerine yeni bir çözüm sunuyor.

Epic Games tarafından Unreal Engine için duyurulan Metahuman Creator, karakter ifadeleri ve animasyonları konusunda yeni kapılar aralayacak gibi duruyor. Oyun dünyasında bildiğiniz gibi zaman zaman ifadeler konusunda üst düzey işlerle karşılaşsak da genelde karakterlerin yüzümüze bön bön baktığı yapımlar ile karşılaşıyoruz. Üstelik bu ifadelere oyun dünyasının en büyük firmaları imza atıyorlar. Bethesda yıllardır surat ifadeleri ve karakter tasarımları konusunda eleştiri yağmuruna tutulan firmalar arasında. Ya da Mass Effect Andromeda'nın yaşadığı krizi eminim hepiniz hatırlıyorsunuzdur.

Unreal Engine'de büyük gelişme: Metahuman Creator

Tabi bu konuda işini ehliyle yapan birçok firma da bulunuyor. Naughty Dog, Cystal Dynamics ya da Santa Monica gibi stüdyoların bu konuda başı çektiğini söylemek mümkün. Benim favorim ise 2011 yılında çıkan L.A Noire. MotianScan isimli bir teknoloji kullanan bu oyunda mükemmel ifadelere yer verilmişti. Sonrasında birçok oyunda görmeyi beklediğimiz bu teknoloji maalesef bir daha karşımıza çıkmadı.


Şimdi ise Epic Games bu duruma el atmaya hazırlanıyor. Piyasadaki çoğu oyunun Unreal motoru ile geliştirildiğini düşünürsek bu konuda büyük bir açığı da kapatma ihtimalleri bulunuyor. Metahuman adını verdikleri bu teknoloji sadece surat ifadeleri değil, karakter oluşturma kısmında yapımcılara büyük bir kolaylık sağlayacak. Oyunlarda genelde hareket yakalama ve yüz ifadeleri konusunda farklı teknolojilerden destek alındığını görüyoruz. Epic Games ise bu olayı grafik motoruna dahil ederek özellikle bağımsız ve orta ölçekli firmaların ekmeğine yağ sürüyor da diyebiliriz. Epic Games bu teknolojiyi grafik motoruna eklemek için 3Lateral ve Cubic Motion gibi firmaları bünyesine katmış. 

Karakter ifadelerine yeni çözüm: Metahuman Creator

Peki ne işe yarıyor bu Metahuman Creator?

Bulut tabanlı bir işleyişe sahip olan bu sistem, çok uzun süren karakter oluşturma ve ifade evresinin çok daha kısa sürelerde yapılmasına olanak sağlayacak. Epic Games bu konuda iddialı bir açıklamaya da imza atmış. Haftalar, aylar süren bu işleyişin yeni sistem ile birlikte saatler içerisinde yapılabileceğini iddia ediyorlar.

Bulut tabanlı olmasından dolayı sürekli büyüyen bir kütüphaneye dönüşecek olan sistemde dilerseniz sıfırdan kendi tasarlamak istediğiniz karakterinizi de oluşturabileceksiniz. Yine aynu şekilde kütüphaneden alacağınız karakterler üzerinde de oynamanıza ve özelleştirmeler yapmanıza olanak sağlanacak. Tabi bu işi ana karakter oluşturma kısmında oyuncuya bırakan firmalarla da sık sık karşılaşacağız. 

Karakter ifadelerine yeni çözüm: Metahuman Creator

Sistem açıldığında 30 farklı saç stili ve 18 farklı vücut tipi kütüphanede yer alacak. Kullanıcıların yapacağı yeni karakterler ve özelleştirmeler ile bu sayının kısa sürede çok daha yukarı tırmanması bekleniyor. Zaten videoda gördüğünüz gibi en ufak oynamaların bile ne kadar farklı karakter tasarımlarını meydana getirdiğini görüyoruz. Sistemin en güzel yönlerinden birisi de animasyon yapısında yatıyor. Bir Metahuman oluşturduğunuzda onun animasyonlarını diğer karakterlere de otomatik olarak aktarabileceksiniz. 

Açıkçası Unreal tarafında son dönemde karşılaştığımız en heyecan verici gelişmelerden biri olduğunu söyleyebiliriz. Sistemin bu yıl içerisinde erken erişim ile açılması planlanıyor. Hali hazırda iki karakterin yer aldığı bir deneme sürümü internet sitesi üzerinden indirilebiliyor. Başta da belirttiğim gibi motorun ne kadar çok farklı firma tarafından kullanıldığını göz önüne alırsak, bu teknoloji ilerleyen dönemlerde çok daha ileri götürülebilir. 

Yorumlar 8
MK Okuru
MK Okuru 4.03.2021 12:17
Kalan Karakter : 300 Gönder
System32
System32 19.02.2021 17:32
aslında bu karakter modellemeleri ve karakter yüz ifadelerini rockstar games LA Noire oyununda çok güzel işlemişti neden bu teknoloji üzerinden devam edilmedi merak ediyorum
MK Okuru
MK Okuru 20.02.2021 20:53
Aynen zorda ondan o teknoloji o kadar zor ve pahalıydı ki la noire i yapan firma oyun çıktıktan bi süre sonra masrafinı karsılayamadığı için iflas edip kapandı malesef yoksa o dönemi için inanılmaz bir işti ki bugün bile çok iyi gözüküyor
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 19.02.2021 21:18
"Heh şimdi 3d artistler düşünsün heh iyi oldu mu şimdi" iyi daha konu altına bu saçma yorumu yazan yok
MK Okuru
MK Okuru 20.02.2021 18:04
3d artistin yapabileceği milyon tane iş var, bi külfetten kurtulmuş oldu.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 20.02.2021 16:43
Eskiden Metahuman mı vardı ama oyunlar lezzetli çipetpetpetpetti. Şimdiki çipetpetler öyle değil. Amatör eğlendirir.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 20.02.2021 02:12
Heh bana böyle realistik şeylerle gelin
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 19.02.2021 15:51
Gerçekten heyecanlandıran bir açıklama umarım iyi bağımsız oyunlar gelir.
Kalan Karakter : 300 Gönder
İlginizi Çekebilir

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×