1/2

King Arthur - The Role-playing Wargame

Ceyhun Çarpar 3.06.2010 - 12:31
Yüce Britanya'nın geleceği ellerinizde Kralım!
Platformlar PC
King Arthur - The Role-playing Wargame
  • Yapımcı - Yayıncı NeocoreGames - NeocoreGames
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji,Strateji
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 86
Artılar Muazzam bir RPG ve tur tabanlı strateji sentezi, grafikler, Hero sistemi, müzikler
Eksiler Animasyonlar, yama yüklemeden oynamak işkence olabilir, diplomasi sistemi olabilirdi
"Bir sentez nasıl olur?" sorusunu soruyordum bir hafta önce, çünkü King Arthur'un çıkışına az kalmıştı. Aslında biliyordum, bu oyunda her şeyden bir demet vardı. Sorumun cevabını şu anda bile veremiyorum; NeoCoreGames nereye adımını atmışsa çok iyi kotarmış. Bir yandan Britanya'yı yöneten Kral Arthur'la Total War gibi ordularımı sürerken, diğer yandan da Yuvarlak Masa Şövalyeleri’yle bir masaüstü FRP oynarcasına maceradan macereya atlıyorum. Medya tarafından neredeyse hiç ilgi gösterilmemiş bir yapım var karşımızda. Az önce dediklerim kafanızı biraz karıştırabilir, çünkü oyun "Tur tabanlı strateji/RPG" karışımı. Daha önce Majesty, LOTR: Battle for Middle Earth gibi oyunlarda karşılaşmıştık bu durumla, fakat aynı zamanda ülke yönetimi, gelişim ve dev savaşların gerçekliğine bu kadar nail olmamıştık.

Rol yapmalı savaş oyunu

Genç kral Arthur olarak, Britanya adasının (Günümüzde İngiltere) fantastik dünyasının kendi iç çekişmeleri arasındaki yerinizi alıyorsunuz. Siz görevleri ve seçimlerinizi yaptıkça nasıl bir kral olduğunuzu da ortaya koyuyorsunuz. Rol yapma bu ya, her seçim kişiliğinizi belirliyor. Oyunun sağ panelinden ulaştığınız ekranda seçimlerinizin sizi götürdüğü dört nokta var. İyi, zalim, eski toprak ve koyu bir dindar arasında gidiyor bu bar. Barınızın ilerleyip yeni birim ve büyüler kazandıkça, diğer ülkelerin size bakışı değişiyor. Bu yüzden bir seçim yapıp, o çizgiden ilerlemek en mantıklısı olacaktır.

King Arthur - The Role-playing Wargame
"Yapımın doku kalitesi, özellikle birimlerin detayı günümüzün stratejileri oyunlarından çok üstün."

Belli olaylardan sonra Yuvarlak Masa'ya eklenen kahramanlarınız ülkeniz ve özellikle kralınız için çok şey ifade ediyor. Türe benzeyen yapımlardan bilirsiniz, "Hero" yani kahraman sistemi vardır. Şövalyeleriniz de bu rolü üstleniyor. Her savaşın ardından deneyim puanları kazanıyorlar, kazandıkça yetenek ağaçları genişliyor ve hem savaş, hem de ülke yönetiminde büyük rol oynuyorlar. Yuvarlak Masa panelinden her bir kahramanınızı bir şehre bey olarak atayabiliyorsunuz, onları evlendirip size karşı sadakatini arttırıyorsunuz. Eğer ki size karşı gelirlerse hapse bile tıkabilirsiniz. En önemlisi sizin elçiliğinizi yapıyorlar, daha oyunun başlarında efsane kılıç Excalibur'u almaya giderken başlıyor entrika ve macera. Harita üzerinde beliren görev noktalarına bir kahramanınızı gönderiyorsunuz ve kitap okumuşçasına işliyor her şey. Karşınıza çıkan yazıda neler olduğu veya geçen diyaloglar yer alırken, vereceğiniz cevap ve yapacaklarınız da aşağıdaki panelden seçiyorsunuz. Buradaki anlatımlar o kadar iyi ki, ekranın üstünde bulunan mekan çizimine bakıp çevrenizde ne olduğunu hayal ettiğinizde kendinizi orada hissediyorsunuz (En azından benim için geçerli).

Bir mevsim daha geçti haklı davamı savunurken

Tur tabanlı ilerleyen yapımda, her bir tur yeni bir mevsime işaret ve mevsimler arasındaki farklar da çok başarılı dengelenmiş. Misal kışın ordunuz dinlenmek amacıyla kamp kuruyor ve kesinlikle hareket ettiremiyorsunuz. Bu süreçte yeterli deneyim puanına sahip birimlerinize seviye atlattırıyorsunuz. Aynı şekilde, kışın ardından ilkbahar geldiğinde ordunuz o uzun dinlenme sürecinin ardından daha fazla yol kat ediyor. NeoCoreGames orduların harita üzerindeki ilerleyişi konusuna bir de yenilik getirmiş. Eğer askerleriniz o tur fazla mesafe kat ettiyse ve savaşa girecekseniz, yorgun olabiliyorlar.