1/2

Lost Odyssey

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Mistwalker'dan yeni bir destan!
Platformlar XBox 360
Lost Odyssey
  • Yapımcı - Yayıncı Mistwalker - Microsoft
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Role Playing Game
Merlin Puanı 79
Artılar Derin senaryo, başarılı grafikler ve sesler, etkileyici atmosfer, heyecanlı savaşlar
Eksiler Çizgisellik var, bazı kısımlar monoton olabiliyor
Final Fantasy denildiği zaman birçok oyuncu için akan sular durur. Bazı kişiler için bir oyundan çok artık efsane, ekol haline gelmiştir. Hatta bir nesil bu seriyle bile büyüdü diyebiliriz. Square Enix’in yarattığı Final Fantasy fırtınası seneler önce çıktığı tüm şiddetiyle PS’de sürerken, Microsoft ise J-RPG konusunda zayıf kalan konsolu Xbox için de bir şeyler yapmaya başladı. Bunun ilk meyveleri geldi. Şimdide en çok beklenilen projelerden biri olan, Lost Odyssey da X360 platformunda kendini gösterdi.

Fırtına öncesi sessizlik

Kasım ayında piyasaya sürülen Mass Effect, RPG olarak X360’ta resmen kasırga etkisi yaratmış ve milyonu geçkin bir satış rakamına ulaşmıştı. Mass Effect’in ardından bu sefer J-RPG türünde Lost Odyssey, Mistwalker’dan çıkageldi. Kısaca Mistwalker’dan söz edecek olursak; firma Square Enix’ten ayrılan ve Final Fantasy’nin yaratıcılarından biri olan Hironobu Sakaguchi tarafından kuruldu. Firma daha önce gene X360’a özel olarak Blue Dragon’u hazırlamış ve piyasaya sürmüştü.

En başta belirtmek gerekirse Lost Odyssey konsept olarak FF’den oldukça derin izler taşıyan bir oyun. İlerledikçe ve oynadıkça benzerlikleri göreceksiniz. Kaim isimli oldukça karizmatik ve bir o kadar mistik bir savaşçıyı yönetiyoruz. Her şey zaten Kaim’in etrafında gelişiyor. Oyun gerçekten ilgi çekici ve derin bir hikayeye sahip. Özellikle Kaim’in geçmişiyle ilgili ayrıntılara ulaştıkça, senaryo daha dikkat çeken bir yöne kayıyor. İlgili bağlantılar, işlenen konsept, etkili senaryo anlatımıyla birleşince oyuncuyu içine çekiyor. Size tavsiyem genel olarak hikayeyi takip etmeye ve ayrıntılara ulaşmaya çalışmanız olacaktır.

Yapımın en dikkat çekici yönlerinden biri başarılı savaş sistemi. Savaşlar gerçekten etkileyici ve hareketli geçiyor. Mücadelelerde vuruşlarımız oldukça önemli. Özellikle atak yaparken, eğer gerekli tuşa bir kere daha basarsak, vuruş gücümüz artıyor ve rakiplerin daha fazla canını acıtabiliyoruz. Karakterlerimizi arkalı önlü şekilde belli bir sıraya koyabiliyoruz. Genel olarak RPG veya MMORPG’leri oynayanlar bilirler. Önden ağır ve dayanıklı savaşçılar gider, arkada ise büyücüler onlara destek ve koruma büyüsü yapar. Azalan canlarını arttırırlar, düşmana karşı saldırı büyüleri de kullanarak öndeki karakterlere kolaylık sağlamaya çalışırlar. Büyücüler dayanıksız olduklarından yakında pek bir işlev yapamasalar da, uzaktan oldukça etkilidirler. Lost Odyssey’deki sistemde bu şekilde yönteme bolca başvuracaksınız.

Kaim ve çetesi

Oyundaki hikaye ve atmosfer etkileyici olmasına rağmen ne yazık ki, düz bir şekilde gidiyor. Lost Odyssey’i oynarken, her şey Mistwalker’ın belirlediği biçimde ilerliyor. Yanımızdaki karakterler hep standart olarak biz istesek de, istemesek de bize katılıyorlar. Yapımın bu konuda eksisi var. Aldığımız kararlarda hikayenin sonucunu veya gidişatını da etkilemiyor.

Yanımızdaki karakterlerle çok içli dışlı olamıyoruz. Ancak gerektiği zaman onları iyileştirmek ve savaşlarda iyice yararlanmak gerekiyor. Zaten mücadelelerde onları gerekli şekilde yerleştirip, doğru biçimde kullanmak zorundayız. Yoksa kaderimizin çizgisi aleyhimize dönebilir.