1/2

Medal Of Honor: Allied Assult

Murat Oktay 3.06.2010 - 12:31
EA ve 2015 ilk ikisi Playstation’a çykan ve büyük olay yaratan oyunun PC versiyonu Allied Assault ile iyi sükse yapacak gibi.
Platformlar PC
Medal Of Honor: Allied Assult
  • Yapımcı - Yayıncı 2015 - Electronic Arts
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 90
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%90
Artılar -
Eksiler -
EA ve 2015 ilk ikisi Playstation’a çıkan ve büyük olay yaratan oyunun pc versiyonu Allied Assault ile iyi sükse yapacak gibi.Herşeyi ile mükemmel olan Medal of Honor: Allied Assault(MoH:AA) şimdiye kadar çıkmış en iyi FPS olmaya aday. Gerçi MoH Dreamworks interactive’in eseri ama olsun. MoH:AA’ı başka bir firma yaptığı için iyi olmayacak diye düşünmüştüm;çok yanılmışım.Aksine oyun Dreamworks’den çıkan psx versiyonlarına on basıyor.

Squad, charge your weapons we’re moving out!

Oyun 1940 lı yıllarda yani 2. Dünya Savaşı sırasında geçiyor . Oyunu Amerikan ordusunda görevli bir asker olan Liutenant Powell’ın gözünden oynuyorsunuz. Oyun daha çok Avrupa kıtasında bulunan yerlerde geçiyor. Bunlar Fransa, Almanya gibi 2.Dünya Savaşı’nın yoğun olduğu bölgeler. Oyunda 6 ana görev ve 30 kadar alt görev yer alıyor.30’u görünce korkmayın, kendinizi oyuna kaptırınca oyun 5-6 saatte bitiveriyor. Oyunda birbirini takip eden bir senaryo yok. Bölümlerin çoğunda alman askerleri ile çatışıyorsunuz. Diğer bölümlerde ise sabotaj, casusluk ve kurtarma gibi görevler veriliyor. Her bölüm bitirişinizde karşınıza istatistik tablonuz çıkıyor. Bu tabloda kaç mermi harcadığınızdan, düşmanları nerelerinden vurduğunuza kadar geniş bilgi var. Tıpkı PSX oyunlarındaki gibi. Bazı bölümleri bitirdiğinizde de rütbe ve ya madalya ile ödüllendiriliyorsunuz.

Oyunun yapay zekası gerçekten çok iyi. Acemi askerler sizi görünce panikliyor, tecrübeli olanlar sipher alıyor veya yardım çağırıyor, köpekler havlayarak üstünüze geliyor , siyah üniformalı ve yüksek rütbeli olanlar her oyundaki gibi kaçıyor : ) . Bazı bölümlere takım arkadaşlarınız ile katılıyorsunuz. Oyundaki teamplay gerçektn mükemmel. Ben ilk defa bu oyunda arkadaşlarınızın size yardım ettiğini gördüm. Diğer FPS lerde ateş ederler ama bir kişi bile öldürmezler. MoH’da ise durum çok farklı.gerektiğinde yardım ediyorlar, üstlerinin sözlerini dinliyorlar ve gerektiğinde sizin için canlarını feda ediyorlar. Yalnız bu oyunda da her oyunda olduğu gibi yapay zekada bazı hatalar var. Bazen sizi takip etmiyorlar, bazne de duvarlara takılıyorlar ama en kötüsü düşman olmadığı halde “there!” diyerek ses çıkartmaları. Sırf bu hata yüzünden bazı bölümleri tekrarlamak zorunda kaldım. Diliyorum ki en kısa zamanda bu hataları bir patch ile düzeltsinler.MoH:AA’nın yapay zekası her ne kadar başarılı olsa da, Wolfenstein’daki yapay zekanın daha iyi olduğunu düşünüyorum.Gerçi çoğu insan aksini söylüyor ama ikisinide bitiren biri de benim gibi düşünüyordur...Wolfenstein’daki canavarlardan tutun, almanlara kadar bilgisayarın oynattığı tüm karakterler tek kelimeyle kusursuz idi.Yalnız iyi yapay zeka, iyi oyun demek değildir.Medal of Honor, geri kalan her yanı ile RTCW’a fark atıyor...

Absen Dreit Fur Sturmanngriff!!

Bu oyunu şahane yapan en önemli özellik, içindeki gerçeğe çok yakın olan savaş atmosferidir. Şimdiye kadar hiçbir oyunda bu denli iyi bir atmosfere rastlamadım. Ben bu tip savaş oyunlarını çok oynadığımdan savaşı eğlenceli bulurdum. Hatta bazen “ah bi savaş çıksa da görsem ya da bende orduya katılım savaşsam” derdim. MoH:AA’daki Normandiya çıkartmasını oynadığımdan beri kendimi gazi gibi hissediyorum :P . Biri beni dalgın bir zamanımda yakalasa ve “sen 2. Dünya Savaşında savaştın mı?” gibi saçma bir soru sorsa kesinlikle “evet” derdim.Çıkartma anındaki bağırışlar, patlayan mayınlar, atılan top mermileri, vurulan askerler ve bu vurulan acemileri iyileştirmeye çalışan medicler, açılan saha ateşi insanı gerçekten savaştaymış gibi hissettiriyor. Bir arkadaşınız “nasıl bir oyun?” diye sorarsa , Er Ryan Kurtarmak filmini oynuyorsun demeniz yeterli olacaktır.

Atmosferin iyi olması demek, oyunda iyi grafiklerin bulunması demektir . Bu denklem her oyun için geçerlidir. Tıpkı MoH’daki gibi. Oyun ID Sofware’ın Qukae III motorunu sonuna kadar kullanıyor.Wolfenstein’da ise QuakeIII Arena motoru kullanılıyor ama MoH’un grafikleri Wolfenstein’dakilerden kat kat iyi. Özellikle haritalar ve yüz modellemeleri kusursuz. Yüz modelleri öylesine gerçekçi olmuş ki, gerçek mi grafik mi ayırt etmek çok zor. İnsanların yüz ifadaleri o anki duruma göre değişiyor.Yaralandı mı kasılıyor, iyi bir şey oldu mu gülüyor, birşeyler dinlerken ciddleşiyor ve savaş anında bembeyaz olup korkuyor.