1/3

Metal Gear Solid 2: Substance

Ulaş Çöğendezoğlu 3.06.2010 - 12:31
Kahramanlığın ölçütü kaç kişiyi kurtardığın mıdır? Yoksa karşılıksız düşündüğün her insan için bir kahraman mısındır?
Platformlar PC, PC
Metal Gear Solid 2: Substance
  • Yapımcı - Yayıncı KCEJ - Konami
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 95
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%100
Artılar -
Eksiler -

Kahramanlığın ölçütü kaç kişiyi kurtardığın mıdır? Yoksa karşılıksız düşündüğün her insan için bir kahraman mısındır? Birkaç sene önce PC’ye gelen ilk oyunla birlikte çok fazla soruyla karşılaşmış, sonunda da aldığımız cevaplar kadar başka sorularla yüz yüze kalmıştık. Belki bir kahramandan ziyade kendini bulmaya çalışan birini yönetiyor olmak garip gelmişti.

Metal Gear oyun hayatımıza girdiğinde çok fazla şeyi değiştirdiği aşikar. O güne kadar içine girip bir senaryoyu canlandırdığınız ama fark etmediğiniz başka bir aksiyon oyunu olduğunu sanmıyorum. Oyun hem çok fazla ciddi, hem çok fazla aksiyon içerikli, hem çok karışık hem de inanılmaz sade olabiliyordu. İçine girdiğimiz konu o kadar karışıktı ki, bir yerinden tutup çektiğinizde ona bağlı olup da önünüze düşenlere inanamıyordunuz. Muhakkak her şey birbirine bağlıydı, bir aksiyondan ziyade bir kişilik yetiştirmeye çalışılan bir oyundu. Aynı hisleri paylaşmıyorsak üzgünüm. Ben o kadar fazla oynayıp o kadar fazla bitirdim ki, hakkında yazacaklarım en az bu kadar olur her zaman. Daha önce benzerini görmediğim detaylıktaki konusu ile yıllarca başında oturmamı sağlamış yegane oyundur Metal Gear Solid. Keşke eski sürümlerine de sahip olsam, onları da bir görsem diye istemeden edemiyorum. Uzun her lafın bir sonucu olduğu gibi, bağlamak gerek artık bu girişi de. Ve bağlama kısmı da şudur ki, görüldüğü üzere artık yeni nesil oyunumuz geldi. Tam olarak anlatımıma geçmeden minik bir detay vermek istiyorum. Bu oyun “Metal Gear Solid: Substance”, yani Metal Gear Solid II değil. Metal Gear yaklaşık on senelik bir oyun serisi ve biz sadece son iki oyununu biliyoruz PC arenası olarak. Solid serisini öğrenelim ki sorun çıkmasın.

Geçelim oyunumuza. 2000 senesinde oyun duyurulduğunda bir anda fan siteleri yağmuruna tutulmuştuk hatırlarım. Her çıkan makale, her yayınlanan resim deprem etkisi yaratıyordu. Artık bilgisayar teknolojileri ivmesini kazanmış, sürekli ilerliyordu tabi. Daha fazla işlem kapasitesine sahip parçalar, çok daha fazla köşegeni aynı alana sığdırabilen kartlar falan derken gitgide beklediğimizden kaliteli bir ürün çıkacağını anlar olduk.

İlk E3 fuarında gösterilen demo ile gün yüzüne çıktığında, kenarda yürümeler, asılı durmalar, yağmur efektleri ve sese bağlı davranışlar gördüğümüzde afallamıştık. Afallamamak elde miydi? Biz Metal Gear Solid’in geliştirilmişini beklerken, Hideo Kojima ve ekibi tekrardan bir sanat harikası yaratmaya adamışlardı. Başarmış oldukları da aşikar. Metal Gear’ı sevmemizi sağlayan, onun bir oyun olmaktan öte yaşanılası bir kimlik kazanmasını sağlayan her şey tekrar elimize geleceğini gösteriyordu. İşin tek kötü yanı oyunun PS2 platformu için hazırlanıyor olmasıydı. Neyse ki aradan geçen kısa sürede geldi arzuladığımız açıklama; PC için de yeni ve geliştirilmiş bir sürüm hazırlanıyordu. Çok fazla beklemeden de (teknolojiye ve oyunların ortalama bekleme süresine göre) getirdiler önümüze, taş gibi oyunu sürdüler. Vaat edilenlerle elimize geçenler neyse ki paralel oldu da, kimsenin kalbi kırılmıyor şimdi oyunun karşısında. Bir miktar anlatımı kısalım artık diye düşünüyorum da oyuna geçiş yapalım.

Geçişi konuyla açıyoruz haliyle. İnsan bilmediği detaya yorum yapamaz değil mi? Olayımız gene ilk oyundaki kadar sade başlayıp çetrefilleşen halde. Şöyle ki; Kahramanımız Solid Snake adında bir asker. Fox Hound isimli birliğin eski bir üyesi. Bu en başında öğrendiğimiz hikaye. Bizi de hikayeye bağlayan başlık. Bu birlik ki Solid adrenalin seviyesi belli bir oranın altında kalırsa ölmesini sağlayacak teknolojilerini onun üzerinde kullanmış, bu birlik ki gerçekleri herkesten saklayıp insanları birbirine düşürmüştür sonunda.

Bir de ilk oyundan beri gelen Metal Gear REX başlığı var. İlk olarak savunma amacıyla dizaynı yapılmış ürün, artık üzerinde bir sürü nükleer başlık taşıyabilen bir terör silahına dönüşmüştür. İşte bütün bu konuların birleşimi yeni oyunumuzda şöyle hayat bulur;