1/4

Midye Dolması - 2. Bölüm

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Gerçek korsanların kemikleri sızlıyor
Günümüzde İnternet, artık insanlar için olmazsa olmaz denilen bir araç. Hem iş, hem de eğlenceyi bir araya getirebildiği gibi, tüm dünya üzerinden insanların da bir araya toplandığı ve bilgi paylaştığı bir ortam. Fakat bu geniş ağın iyi yönleri olduğu gibi, kötü yönleri de var. Oyun, film ve müzik gibi sektörlerin ürünleri, resmi olarak piyasaya çıktıktan sonra veya çıkmasına az bir süre kala, İnternet üzerinden illegal olarak paylaşılabiliyor. Korsan yazılımlar sebebiyle firmalar, büyük zararlarla karşı karşıya geliyor. Bu sebeple yeni ürünler yapmaya pek sıcak bakmıyor, farklı arayışlar içerisine giriyor. Oyun dünyasında da yapımcılar ve dağıtımcılar bu sebeple sıkıntı yaşayabiliyor.

Organize işler

Son yıllarda yapımcıların arkasına saklandığı en büyük dayanak "Korsan oyun". Ubisoft'un birkaç yıl öncesinde denediği kopya koruma sistemi, her ne kadar kopya kullanıcılarına kök söktürse de, orijinal ürün alan oyuncuların da başına bela olmuştu. Öyle ki, firmayı mahkemeye verenler de vardı; çünkü bu sistem, PC'nizde önemli bir güvenlik açığına sebebiyet veriyordu. Günümüzde daha yakın bir zaman dilimini ele aldığımızda ise, 2006 yılıyla birlikte PC'ye oyun geliştirme önceliğinin neredeyse yok olduğunu görüyoruz. Sebep yine korsan ürünler. Peki sadece korsan PC'de mi var? Cevap hayır. X360'ta da illegal oyun rakamları bir hayli yüksek, ancak Live sistemi sayesinde orijinal yapımların satışları da gayet iyi. Tabii ki bu rakamlar her proje için geçerli değil.

Midye Dolması - 2. Bölüm

Şüphesiz, siz kötü bir oyun yaptıysanız, bunun iyi bir satış başarısı yakalamasını bekleyemezsiniz. Ancak geliştirdiğiniz yapım iyiyse, konsollardaki kadar olmasa da, PC'de de iyi bir rakam elde etmek hiç zor değil.