1/2

Muramasa: The Demon Blade

Barış Terun 3.06.2010 - 12:31
İyi bir oyun yapmak için müthiş grafikler gerekmez
Platformlar Wii
Muramasa: The Demon Blade
  • Yapımcı - Yayıncı Ignition Entertainment - Vanilla Ware
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı 80
Artılar Atmosfer, oynanabilirlik, konu, müzikler
Eksiler Ortalama grafikler ve sesler
Atari salonlarında fink attığımız günleri hatırlarsınız. Hele hele Hack’n Slash oyunları. “10 combo yaptım, lanet boss’u yenemiyorum, ah tek bir tuş kalmıştı” dediğimiz zamanları… Gerçekten de özel oyunlar ve özel günlerdi. Bu özellikleri günümüze taşıyan yapımlar var; iyi ki de varlar.

Zor günler

Muramasa: The Demon Blade, Kisuke adında hafızasını kaybetmiş bir kaçağın öyküsünü ele alıyor. Neden kaçak, ne yapmış sorularının yanıtları daha sonra ortaya çıkıyor elbette. Kisuke’nin yanında, karanlık bir ruh tarafından ele geçirilmiş Momohime adında ilginç mi ilginç bir başka bir kaçak yer alıyor. Neden ilginç olarak nitelendirdiğimi, oyunu oynarsanız anlayacaksınız. Karakterlerinin geçmişleri, oyunu da zenginleştiriyor.

Peki Demon Blade ismi nereden geliyor? Bu Japon mitolojisinde ilgi çekici bir bölüm olduğu için sizinle paylaşmak istiyorum: Antik zamanlarda, Ashi nehrinde bir ejderha yuva yapmış. Bu ejderhanın dokuz adet kafası varmış ve her biri için bir kurban talep edermiş. Eğer kurban etme töreni gerçekleşmezse, nehrin yakınında yaşayanlar korkunç afetlerle yüz yüze gelirlermiş. Daha sonra Mankan adında güçlü bir rahip ortaya çıkmış ve her geçen gün daha fazla kurban talep eden ejderhaya meydan okumuş. Bu savaşı kazanmış ve ejderhayı sürgüne mahkum edip, zincirlemiş. Derler ki; Demon Blade, ejderhanın özünü içinde taşır ve yanlış ellerde büyük kötülüklere gebedir.

Muramasa: The Demon Blade
"Muramasa: The Demon Blade, anayurdu Japonya'da inanılmaz bir sükse yapmış. Oyun satışlarında da zirveye oturmuş."

Muramasa: The Demon Blade, anayurdu Japonya’da inanılmaz bir sükse yapmış. Çıktığı ilk hafta, oyun satışlarında güçlü rakiplerine rağmen zirveye oturmuş yapım, Kuzey Amerika pazarında da kayda değer bir ilgi görüyor. Sanırım geçmişi özleyen benim gibi birçok oyun sever hala mevcut.

Büyük macera

Üründe, üç farklı kontrol kullanılabiliyor: Wii’nin Remote ve Nunchuk ikilisi, Wii’nin klasik kumandası ve hatta GameCube kontrolleri. Zaten Muramasa’yı oynamaya başladığınızda, oynanabilirliğin son derece yüksek olduğunu fark ediyorsunuz. Remote’a pek gerek yok, Nunchuk ve üzerindeki iki tuş tüm comboları yapmak için fazla fazla yeterli geliyor.