Nintendo Wii
Erdem Maşlak
3.06.2010 - 12:31
Hadi Wii'leyelim
Oyun kelimesinin anlamı şimdilerde pek çoğumuza göre bilgisayarda ya da
konsollarda çılgınlar gibi plastik aksam hırpalamak şeklinde anlaşılıyorsa,
bunda zamanında pişpirik kağıdı üreten Nintendo diye bir firmanın payı büyüktür.
75 senesinde dünyanın ilk oyun konsolu Magnavox Odyssey’nin Japonya dağıtımcısı
olarak bu iş koluna adım atan Nintendo acaba o zamanlar tarih boyunca oyun
sektörünün gelişimine inanılmaz bir katkı sağlayacağının farkında mıydı?
Muhtemelen öyleymiş ki iki sene sonra geliştirmeye başladığı NES (Nintendo
Entertainment System) 1983 yılında Japonya’da ve sonraki yıllarda da dünyanın
çeşitli yerlerinde satılmaya başlandı ve inanılmaz bir satış rakamı elde etti;
bu akımı Super NES, Nintendo 64 ve Gamecube izledi ki yakın tarihi de az çok
hatırlıyorsunuz.
El konsollarında Gameboy’un ardından dokunmatik kontrollerle de oyunu
hissetmemizi amaçlayarak taraflı / tarafsız herkesin büyük bir çığır açtığını
kabul edebileceği DS’in ardından E3 2005’te Nintendo, daha önceden sadece ismi
ve hakkında çok az şey bilinen konsolu Revolution’u sergiledi. Tepkileri de
hatırlamak mümkün. Sonrasının ise çok hızlı bir gelişim gösterdiğini kabul etmek
lazım. En nihayetinde Wii adını alan konsolumuz gelişimini tamamlama safhasına
geldi. Çıkış tarihi, fiyatı, oyunları, eskiye olan desteği ve arayüzüne kadar
hakkında neredeyse her şey biliniyor. Madem öyle, bunları şimdiden paylaşalım;
zira sonrasında kalan tek şey onu hissetmek olacak.
Wii = We,,, Mii = Me,,, Mii-amoto = ?
Geçtiğimiz hafta içinde Nintendo, bundan aylar önce yapılacağından söz ettiği
konferansları gerçekleştirerek yeni nesil konsolun tüm detaylarından bahsetti.
Wii o güne kadar oyun odaklı bir konsol olarak lanse ediliyor ve diğer
özelliklerinden fazla bahsedilmiyordu; konferanslar bunun eksik bir tanımlama
olduğunu gözler önüne serdi. Buna göre Wii’nin basit kontrolleri sadece oyunları
daha etkileyici ve eğlenceli kılmaktan öteye geçerek, Nintendo’nun evdeki tüm
aileye ulaşmasını kolaylaştırır cinsten olacak. Başlıca kontrolörümüz olan Wii-mote’un
ekran üzerindeki etkileşimi, konferanstaki sunuma bakıldığında oldukça rahat
görünüyor. Wii Sports dahilindeki oyunlardan olan bowlingde kontrolörü tıpkı
topu kavrarmışçasına kaldırıp geriye çekiyorsunuz ve bıraktığınızda top gerçekçi
bir şekilde lobutlara çarpıyor. Wii-mote’u tutuşunuza göre falso verme imkanınız
da var. Keza oyunun içeriğindeki yeni duyurulan boks oyununu oynarken de
Nunchaku ile birlikte boşluğa yumruklar sallayıp duracağız, gard almak içinse
kollarımızı kaldırmamız gerekecek. Oyunlardaki ve Wii’nin arayüzündeki kullanım
baz alındığında ise oyuncu ile grafikler arasındaki senkronun fazla gecikme
oluşturmadığını fark etmek mümkün. Wii-mote’un kontrollerindeki karmaşık olmayan
yapı, onu her yaştan insanın kullanmasına olanak tanıyor.