• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Nvidia CEO'su, RTX 2080 ile yeni nesil konsolları karşılaştırdı Yorumları - (51) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 4.07.2025 17:23
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 26.12.2019 12:06
Her şey çok doğru ama unutulan bir nokta var. Konsollar saf donanım gücü ile bilgisayar platformu veya başka bir donanım bileşeni ile kıyaslanırsa burada hata yapılır. Çünkü oyunların o makineye optimizasyonu diye bir gerçek var. Makinenin suyunu sıkıyor yapımcılar. Örneğin Ps4 çıkalı 6 sene olmuş, yenisi çıkana kadar da 7 yaşında olacak. İçindeki donanım 2013 senesi için bile zayıf sayılabilecek bir donanımdı belki çoğu insana göre. Ama konsol çıktığı günden bu yana çok küçük istisnalar hariç 1080p çözünürlüğünü vermeyi başardı. Grafik anlamında da tatmin edemediği bir oyun hatırlamıyorum. Kaldı ki 3.parti oyunlarda bile durum iyiyken özel oyunlarda ağzımızı açık bırakan grafiklere değinmedim bile. Hele hele konsolun son aylarında The Last Of Us gelecek ve bu yaşlı kurt yine ağzımızı açık bırakacak. Herkes konsolun bu yaşlanmış ve güçsüz donanımıyla bunu nasıl yapabildiğine şaşıracak. Oysa cevap çok basit, kuş kadar hafif ve donanımı çok az yoran bir işletim sistemi, tüm kaynaklarının oyuna ayrılması ve o konsolun tüm suyunun sıkılarak oyunun geliştirilmesi. O yüzden her şeye rağmen, önünüzde yılların getirdiği bir tecrübe varken konsolları saf donanım gücü ile kıyaslamak yapılacak en ama en büyük hatadır.
Yanıtla
ultrAslan
ultrAslan 3.01.2020 18:42
MK Okuru
31.12.2019 15:30
Yapma ya paramız yok diye, fakiriz diye mi konsol ile oyun oynuyoruz :)))) Tamam kardeş en zengini sizsiniz bizim paramız yok o yüzden konsol ile oyun oynuyoruz :))))

MK Okuru
31.12.2019 15:35
Hayırdır müneccim şeysi mi yedin kardeş de benim hakkımda yorum yapıyorsun...
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2019 15:35
Bunlar 80-90 yıllarında ; Komadur, Pilgisaray falan boş be olm yiea, bizim garagutu da aynı işi görüyo diyen tiplerin nesli işte, kardeşi-çoluğu, çocuğu. Quakedeki akıcılığı görünce, ne var oglim poleystişinda da var bu oyun, diyenler bile vardı.
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2019 15:30
1080p ? 30 fps altı, çamur grafik. Bu mu konsolun gücü ? Ya arkadaş, paranız yok diye ne bu fanboyluk. PC pahalı diye sürekli fakir edebiyatı yapıyorsunuz, çenenize vuruyor. Gerçek kabak gibi ortada; Eline verseler 2080Ti, 9900k konsolun tuşuna basmazsın bir daha.
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2019 20:11
MK Okuru
27.12.2019 10:13
galiba sen fazla kaziklanmissin, belli oluyor bi veled oldugun zaten bu kadar cocuksu bir yoruma neden cevap yazdigimi bile bilmiyorum, belki digerleri bu yourumu gorup gulmesinler diyedir...
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 18:40
10:13 adamın hayatı yalan konsol bebesi. ps ile kazıklanmaya devam edin. ps4 - ps4 pro . :) enayisi bol piyasa. oyun fiyatlarıda kol gibi bir oyuna 650 tl veren adamlar olmasa akıllılar nasıl yaşarlar
ultrAslan
ultrAslan 27.12.2019 12:59
MK Okuru
26.12.2019 22:56
Yazdığımı tam anlamamışsın galiba o yüzden bir daha söyleyeyim. Ben konsollar mükemmel bir işletim sistemine sahip demedim. Öyle bir cümle kullanmadım. Ben konsolların işletim sistemlerinin hafif (rafine) olmasından bahsettim. Yani amacı da bu zaten. Tamamen örnek olsun diye yazıyorum; mesela sen bilgisayarında Windows 10 işletim sistemini sağlıklı bir şekilde çalıştırmak istiyorsan en az 3 gb ram'e sahip olman gerekiyor. Ama konsolun işletim sistemi, makinenin donanım kaynaklarını bu kadar tüketme ihtiyacı hissetmediği için 1 gb ram ile de akıcı bir şekilde çalışabiliyor. Yani fazladan 2 gb'a ihtiyaç duymuyor. O yüzden konsolun sahip olduğu 8 gb ram miktarı ile, bilgisayarda sahip olduğun 8 gb ram miktarı sana oyunlarda aynı performansı vermiyor. Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur. Konsollar donanımlarının ötesinde cihazlardır. Tek amacı oyun oynatmaktır ve basit internet uygulamalarını kullanmana fırsat vermesidir. Gereksiz kaynak tüketen bir işletim sistemi yoktur. Amacına hizmet eder sadece.
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 10:13
Adam doğruları söylemiş. Pc bebesi.2080ti ile kazıklanmaya devam edin.3080 4080 . :) Enayisi bol piyasa.
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 22:56
Bu durum konsolların mükemmel işletim sisteminden dolayı değil; aynı cihaz, aynı donanım, aynı bileşenler...
Olduğu için optimizasyon olabilecek en iyi seviyede.
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 17:25
13.06 aynen baştan aşağı övmüş yine.
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 13:06
Okumadım bile kesin konsolları övüyorsundur sen eğer Sony de çalışmıyorsan adam değilim
Kalan Karakter: 300 Gönder
Bilgekhan
Bilgekhan 27.12.2019 12:30
Bir PC'ci olarak (ki konsolum olsa onda da oynarım.) RTX 2080 temin edebilen kaç kişi var ? (Refah seviyesi yüksek ülkelerde bile az bir oranda). Onu alanın tabii eğer masaüstü PC ise toplamda 18 bin - 30 bin tl arası bir fiyat ödemesi lazım ki en iyi performansta bir sistemi elde edebilsin. Konsol, PC'ye (en yaygın işletim sistemi olarak da Windows'un kötü optimizasyonunu sayarsak) göre çok daha iyi bir optimizasyon çalışmaktadır çünkü oyun için zaten tek amaçlı/işlevli olarak optimize bir sistem olarak yapılmıştır. Birçok oyun RDR 2, Arkham Knight vs. gibi kötü optimizasyonla çıktı PC'ye. Daha ucuz ve rahat olması sebebiyle kullanıcı açısından tabii ki konsol daha iyi olacaktır. Yakın dönemde PS'ye özel birçok oyunun artık PC'ye çıkması da çok güzel çünkü yatırımcı ve yapımcı/yatırımcı firmalar buradaki pazar payını iyi analiz etti, boşluğu ve ihtiyacı (kullanıcı isteklerinin iyi analizi) doğrultusunda artık burada da çıkarıyorlar ve bu tabii ki kullanıcının da yararına oldu.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2019 15:26
1080 Ti ile 3 senedir coşturuyorum, ultra settings : 100 fps'in altına inmiyor, konsol neymiş ? Daha doğru dürüst 30 fps veremiyor, görüntü çamur gibi. 2-3 sene daha 2k da max settings oynarım, ne bu konsol sevdası, zırt - pırt aynısını alıyorlar.
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2019 13:56
Aptal mısın adam ne güzel objektif konuşmuş, sen niye ağlıyosun onu anlamadım :D
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2019 20:12
tamam aq o got gibi konsolunuzu ove ove anasini aglattiniz
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2019 14:00
Yorumlara bakıyorum da ne boş insanlar var ulan yıl 2020 oluyo insanlar hala milletin tercihini dert ediyor be.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 20:14
Peki soruyorum, gtx 1050ti gücünde bile olmayan Ps4 pro nasıl oluyor da aşağıdaki gibi grafikler verebiliyor?:

https://www.youtube.com/watch?v=c87LbOfG7dI

Şu şekilde sorayım peki, Rtx 2080ti li pc'lerde şu anda hangi oyun ya da kaç tane oyun yukarıdaki gibi grafiklere sahip?
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 18:43
hemen her oyun bunları grafiklerde 4 e katlar pc de 100 fps de cabası köylü konsolcular bilmez fps nedir 22 fps ile oyun oynamaya devam edin
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 05:23
Bu gün Ps 4 oyunları 460 tl den satılıyorsa ps5 oyunları 600-800 bandında olur evet PC toplamak pahalı bir şey ama Sakıp Sabancı’nın bir sözünü söyleyeyim ucuz mal (konsol) alacak kadar zengin değilim sonradan oyunlardan 10 mislisi çıkar
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 16:52
Kardeşlik sistemiyle oyunları neredeyse bedavaya oynadım bu nesil.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 15:50
Oyun için konsol herzaman avantajlıdır. PC hem pahalı hem optimizasyon problemi var. Konsollar oyun üzerine optimizasyon sorunu yok 4K 60 fps garantili SSD var işlemci o şekil. Konsollar hem maliyet olarak daha uygun hemde fiyat performans olarak daha uygun. Yine de tanıtımlara bakmak gerekiyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Daadsy
Daadsy 25.12.2019 15:44
Kendi adıma söyliyim. Para pul kıyaslaması yapmadan yorum yapıyorum. Artık konsollara "özel" adı altında çıkan oyunların %80 i pc yede çıkıyor. Bu sebepten ötürü "benim için" konsol devri sona eriyor. Sırf forza için xbox almıştım. Aldım 3 ay sonra pc ye çıktı forza. "benim için hiçbir kıymeti kalmadı" Playstation 5. nesilde bence sırf bu yüzden birkaç adım önde olacak. Yeni xbox ı almam için hiçbir sebep yok. Xbox a çıkan oyunlar aynı zamanda pc yede çıkıyor. Tekrar tekrar söylüyorum. Ben kendi adıma konuşuyorum. odanızda yer yoktur pc ye vericek paranız yoktur vs vs ince hesaplar girdiğinde işin şekli değişiyor. Konsollar yakın bir gelecekte allinone pc ye dönüşücek gibi geliyor.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 09:17
Spider yanlış yaklaşım yapmışsın. Pc de ex diye bir durum olamaz.Ana oyun makinası kendisi bir zahmet cıksın. Ex dersen PS'a uzaktan yaklaşan bir cihaz henüz dünya üzerinde yok.Arkadaş xbox almakla hayatının hatasını yapmış zaten PC nin yanına...HEr zaman derim 1 pc 1 ps alacaksın gerisi BOŞ..
Spider_hip
Spider_hip 26.12.2019 15:45
Ps4 e çıkmayan da tonlarca pc exc ler var aynı şekilde. Bir de mouse suz aksiyon oynamaya çalışmakta cabası.
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 06:59
Exc için yanlıs konsolu tercih etmis siniz, ps4 teki exc ler pc ye gelmiyor Uncharted, god of war, gran turismo, Last of Us, spider man, infamous, rached and clank, killzone vb çoğu oyun gerek Türkçe olması gerekse grafik ve hikaye kalitesi ile çoğu pc oyunundan güzel
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 12:20
ekran kartı zaten konsol kadar fiyatı var, on beş günde bir yeni kart çıkıyor neredeyse, karşılaştırmak haksızlık olur.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 05:19
2016 da çıktı 1080 ve 2019 başlarında 2080 çıktı 3 yılda bir artık çıkıyor arada bir mağarandan dışarı çık
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 13:31
abim iyi güzelde bilmem kaç teraflops rtx 2080 ekran kartınız god of war last of us 2 ghost of tsushima oynatamıyor, işin kötü yanı pcde bu saydığım oyunların grafik kalitesine yetişebilen bir oyun yok
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 05:18
Göz doktoruna git acil
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 15:34
Doğru söylemiş zaten Rtx 2080 tek başına oyun oynatmaya yetiyor diğer kasa bileşenlerine ne gerek vardır ki..
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 27.12.2019 05:17
Hemi ekran kartını dandik takan Sony diğer bileşenleri en süperinden toplayıp verecek size hahaha
Kalan Karakter: 300 Gönder
burnas
burnas 26.12.2019 20:14
Mecburiyetten konsol + vazgeçemediğim rts ve turnbase stratejiler için laptop. Çünkü evimde pc kurabileceğim ve saatletimi karşısında harcayabileceğim bir ortam yok(evli ve çocuklular bilir) . Dolayısıyla konsol tek seçenek oluyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 18:27
2080 fiyatı yeni nesil konsol kadar . o kadar övecekse fiyatları ucuz tutsalardılar yeni nesil konsolar nvidia yı tercih edeydiler AMD yezdi geçti intel-nvidia devri bitti AMD piyasayı domine etti şu an zor toparlanır bu şiketler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 16:25
Konsol ile pc arasında kaldım. 4k tv im yok. Yeni nesil konsol 4k olacak.Dolayısıyla masrafın 4ktv+4k yeni nesil konsol olacak.4k oled tv ler boyutuna göre 10.000 tl den başlayacak. 5.000 tl de konsol tutsa. Minimum 15.000 tl eder. Sizce konsol mu yoksa 15.000 tl ve üstü pc mi?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 16:23
Paranız varsa toplayın 20.000 tl ve üzeri bilgisayar. 4k ultra kalitede oynayın. O kadar para veremeyecekseniz. Konsol mantıklı olan. Xbox'ın tek avantajı gamepass ile 100'e yakın oyunu yıllık 180 tl'ye oynayabiliyorsunuz. Sadece single player kısmını tabi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 19:49
Max q versiyonu sanıldığı gibi Rtx 2060 ayarında falan değil. Desktop versiyonundan %3 - 4 kadar daha yavaş oluyor maxq'lar. Ps5 ve Xbox ise Rtx 2070 ile 2080 arasında bir güçte olacak analizlere göre.
Yanıtla
Spider_hip
Spider_hip 26.12.2019 15:49
Benchler ortada. 120bin insan yanlış mı bench alıyor. Bahsedilen rtx 2080 max-q normal bilgisayardaki rtx 2060 ayarında işte. Konsolda en fazla rtx 2060 gücünde olacak, boşuna fazlasını beklemeyin çıkartmazlar. Ancak bir kaç sene sonra 2080 e yakın birer pro versiyon çıkartabilirler. https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-2080-Mobile-Max-Q-vs-Nvidia-RTX-2060/m704710vs4034
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 11:14
CEO kolaysa fiyat performans kıyaslaması yapsın. Yeni konsollar 4K çözünürlük garantili.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2019 12:58
Ee ? Pc pc 4K olalı yıllar oldu. 8k ya geçiyor, sen ps5 4k garanti diye seviniyosun :) eziksiniz la yazık
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 21:48
Bu arkadaşın derdi,Konsolların nvidia kullanmaması.Kendisi konsollara hangi nvidia gpusunu önerirdi acaba?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
burak_55
burak_55 25.12.2019 15:15
7 bin ve 15 bin tl fiyat arası bir 2080 rtx, 2080 ti rtx tabiki konsoldan güçlü olacak.
Yanıtla
nooder
nooder 25.12.2019 20:07
yalnışlık olması normal Furkan Güler arkadaşımızın ingilizceden direkt translate yapmaya calışıp konuyu anlayamaması son zamanlarda gerçekten göze batar oldu
Spider_hip
Spider_hip 25.12.2019 16:53
Haberde yanlışlık var, adamlar aslında 2080 q-max tan bahsettiler. Yani 2080'in laptop versiyonu, masaüstü 2060 ayarında olan versiyonu. Ama yine de haklısınız tabi. Sonuçta rtx2060'ın tek başına fiyatı belli, konsolun ne olacağı aşağı yukarı belli.
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 16:52
2060 neyinize yetmiyor lan?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 17:09
Haber biraz taraflı olmuş nividanın yapımcısı Türkiye deki vergilerden ve döviz lobisinden habersiz bir şekilde şu konsollara adam gibi donanım takın demiş ne var bunda son derece doğru değilmi güzel olmazmıydı ışın izlemeli konsol olsaydı yıl 2020 hala eski kafa
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 16:58
Furlan son yazdığınla resmen saçmalamışsın. Sen ps5 in 2-3000 tl mi olucağını sanıyosun da böyle saçma konuşuyosun? Ps4 pro şuan 3000 tl civarı bi fat. Oyunları 500-600 tl. 2.ci gamepad 300-400 tl. +psn parası vs iken ps5 7-8000 tl oyunlarıda en az 1000 tl olur. Çok mantıklı bi yatırı haklısın
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Spider_hip
Spider_hip 25.12.2019 14:12
Yanlış olmasın, adam rtx 2080 ile yeni nesil konsolları karşılatırmadı. rtx 2080 max-q ile yeni nesil konsolları karşılaştırdı ve daha güçlü dedi. Yani rtx 2080'in konsoldan çok daha güçlü olacağı zaten bilinen bir gerçek. Max-q ise 2080'in laptop versiyonu yani daha düşük versiyonu. Adam diyor ki o bile konsoldan daha güçlü. O konuda da haklıdır çünkü yeni konsolların en fazla rtx 2060 ayarında olacağı söyleniyor. Max-q da %3 falan daha güçlü normal 2060'dan.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 13:29
şaka mı bu
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 12:06
Yani şunu anladık yeni nesil konsolların PRO modelleri uçuşa gececek asıl yeni nesil tanımı PRO konsollar olacak ve 20 teraflops ayarlarında olacaklar ve ozaman 2080’i’Tİ’ye alacaklar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.12.2019 11:58
Konsol kullanıcısı her zaman stabiliteyi sever. Ben PC oyuncuyusum ama ayar yapmaktan bazen sıkılıyorum. Sistem toplarsın bir süre sonra upgrade ister. Konsolda artık ciddi indirimler oluyor. Gamepass gibi sistemler falan çıktı ki bence bu haliyle PC den daha avantajlı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Witcher 4'ün Grafikl...
  • Battlefield 6 İle Ef...
  • Death Stranding 2 PS...
  • Xbox Game Pass Temmu...
  • Resident Evil’in İko...
  • Ghost Recon Serisi G...
  • Resident Evil Re:Ver...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.