1/2

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Yusuf Tansu Büyüktalaş 3.06.2010 - 12:31
Seferberlik için hazır olun, askere çağırılıyoruz!
Kızıl gökyüzü şafaktan süzülüyordu. Güneş henüz bulutların arasından yeni yeni gözükmeye başlamıştı ki, birden tenlerimiz cayır cayır yanmaya başladı. Günlerdir üsse dönmemiştik. Dört gündür sabaha karşı başlayan Sovyet baskınlarında çok ağır kayıplar verdik. En son görev için bu köye geldiğimizde, bulunduğumuz bölükte tanıdığım beş arkadaş vardı. İkisi ilk gün çatışmada öldü, bir tanesi üçüncü gün Sovyet keskin nişancısı tarafından avlandı, diğer ikisini de bu sabah kendi ellerimle gömdüm. Suratlar yabancı… fakat hepimizin sağ omzunda aynı bayrağın simgesi yer alıyordu. Kimse konuşmuyor, herkes olduğu noktada direkt karşıya, ufuk çizgisinde belirecek herhangi bir hareketliliği kolluyordu. Çehrelerden düşen endişe ve korku, ben dahil herkese ölümün çok yakın olduğunu hissettiriyordu. Akıllarda tek bir soru vardı; “Bugün hangimiz ölecek?” Evet… Bugün piyango hangimize çıkacaktı acaba? İlk günü hatırlıyorum, 200 kişiden fazlaydık. Şimdi ise 20 kişi bile değiliz… Sanırım Sovyetlerin yürüyen kale tankları, balina helikopterleri ve şövalye askerleri akın akın gelmeye devam edecek. Parmaklarım durmaksızın tetiğe basmaktan nasır tutmuş vaziyette. Öleceğimizi biliyoruz ama emirler apaçık ortada… Ve şimdi beşinci sabahtayız… Akşam olduğu zaman beni kim gömecek
acaba, hiçbir fikrim yok?..

2001 senesi, biz oyuncular için akıllara kazınmış bir tarih. Askere genç yaşta gidip, savaşın ne kadar acımasız bir durum olduğunu kendi gözlerimizle görmüştük. Tabii ki de Operation Flashpoint: Cold War Crisis’den bahsediyorum. Soğuk savaş dönemini konu alan efsane yapım, birçok yüksek merci tarafından senenin yapımı olarak seçilmişti. O gün bugündür, hâlâ sistemimde kurulu olan bu güzide yapımı ara sıra açar oynarım. Dönemin en kapsamlı yapımı olan Operation Flashpoint (OPF), ileriki dönemlerde diğer bütün oyunlara yol gösterecekti. Ancak onun izinden giden hiçbir yapım, OPF’nin bütün özelliklerini aynı anda içinde barındıramıyordu. Gerek gerçekçi oyun stili, gerek yapay zekası ve gerek devasa haritası ile bugüne kadar, günümüz yapımlarının arasından bile sıyrılmayı başarabilmiş bir isimden bahsediyoruz. Kullanılabilir araçları ve tamamı ile gerçek askeri teçhizatları sayesinde, Amerikan Ordusu tarafından simülasyon programına girebilmeyi başarmıştır.

Operation Flashpoint: Dragon Rising
"Operation Flashpoint: Dragon Rising, oynanış dışında görsel olarak da geliştirilmiş. Yayınlanan ekran görüntülerinde grafikler başarılı duruyor."

Bilindiği gibi Codemasters ve Bohemia firmaları, aralarındaki problemler sebebiyle ortak iş yürütme projelerine son vermişti. Açıkta kalan OPF’nin isim hakkını Codemasters aldıktan sonra, yapımın geliştirilmesine de aynı firma devam etti. Bohemia ise devam oyunu niteliğinde Armed Assault (ArmA) adlı oyunu yapmaya başladı. ArmA çıktığı zamanlar OPF’nin devamı gibi gözüktüğü için, yoğun ilgiyle karşılandı. İlk yapımın tamamen taklidi ve sadece grafik açısından gelişmiş bir sürümünü karşımızda görmüştük. Bu da bizi Operation Flashpoint: Dragon Rising’i beklememize yol açmıştı. Bohemia, bir özür niteliğinde Armed Assault 2’yi geliştire dursun, biz gözlerimizi OPF:DR’ye diktik. Bakalım beklentilerimize değecek mi? Sahi, askerliği özledim desem yalan olmaz.

Çin rahat durmuyor

Yapımın konusu yine yakın gelecekte olabilecek bir savaş teorisinden oluşuyor. Rusya, petrol rezervi için Japonya’nın sahil şehri olan Skira’ya bir askeri birlik çıkarıyor. Bu harekattan haberdar olan Çin ise Rusların tepesine binerek, bu fırsatla tüm adayı işgale başlıyor. Zor durumda kalan Ruslar ise ABD’ye ve NATO’ya yardım çağrısında bulunuyor.

Kullanılabilir araç yelpazesi oyunda yine geniş tutulmuş. Günümüz Çin, NATO, ABD ve Rusya ordularında bulunan temel hava, kara ve deniz araçları yapımda yer alıyor. Yine ilkindeki gibi kara birlikleri sınıflara ayrılmış vaziyette. Silah seçenekleri ise oyunda çeşitlilik gösteren bir diğer unsur. Yapımda bulunan orduların tüm araç ve gereçleri için Codemasters bizzat ülke ordularından emekli uzman subaylar getirmiş. Ayrıca tüm silahlar gerçek hayattaki ile birebir tasarlanmış. Mermi balistik bilgileri ise yapımın içersinde yer alan orduların balistik sistemi ile aynı.