1/2

Overlord II

Barış Terun
Barış Terun 3.06.2010 - 12:31
Karanlık benim evim, gece benim zamanım...
Platformlar XBox 360
Overlord II
  • Yapımcı - Yayıncı Triumph Studios - CodeMasters
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı 76
Artılar Gelişen üniteler, uzun oyun ömrü, mizah
Eksiler Oynanabilirlik ve kamera sorunları
Takvimler 2007’yi gösterdiğinde, Codemasters ve Triumph Studios ses getiren bir projeye imza atmaya karar verdiler. O yapımın adı Overlord’du. Overlord, tarihte topraklar üstünde hakimiyet kuran feodal beylere verilen isimdi, fakat eli kesinlikle daha güçlüydü. Karanlığın meşalesini taşıyan varlık, karizması ve güçleriyle dikkat çekecekti. Yapım, tadı damağımızda kalan Dungeon Master’a (DM) benzer yapısıyla gönüllerimizi fethetti. DM gibi inanılmaz bir mizah örgüsüne sahipti. Imp’lerin yerini Goblin’ler almıştı. DM’de Goblin’leri tenis topu yaptığımız gibi, Overlord’ta da Goblin’lerle yakan top oynuyorduk. Strateji, aksiyon ve RPG öğeleri tek oyunda birleşmişti.

Overlord II
"Yapımda ilk oyundaki Overlord'un oğlu Overlad'ı yönetiyoruz."

Aradan iki yıl geçti ve çok beğendiğimiz yapımın devamının geliştirildiği haberleri ayyuka çıktı. Halefiyle aynı platform üstünde geliştirilen Overlord II, öncekinden bile eğlenceli görülüyordu. Kesinlikle ilk oyundan çok daha iddialıydı. Bakalım bu iddiaların gereğini yerine getirebilmiş bir yapım olmuş mu?

Daha önce de belirttiğim gibi, Overlord II önceki ile aynı çekirdek üstünden geliştirilmiş. Önceki Overlord’un halefi, babasından bile dehşet verici olarak, kendisine hazır olmayan dünyaya doğar. Gerçi bu kadar karizmatik bir karakter için epey komik bir ismi vardır, “Overlad”. Glorious Empire adı verilen süper güç; büyülü varlıkları, canavarları ve büyücüleri köleleştirip kendi silahları haline getirmektedir. Elf’ler tarafından güdülen hırsız Gnome’lar da tüm olayların üstüne tuz-biber ekmekle meşguldür. Overlad, babasının izini takip edip, kendisinden bile çok daha kötü olan diplomatları ve soyluları, dünyaya geldiğine pişman etmek zorundadır.

Overlord II
"İlk oyunun aksine Minion'larımız bu sefer daha aktif. Gemilerden ve başka araçlardan yararlanabiliyorlar."

Hangisi daha aptal? Aptal mı, yoksa aptalı izleyen mi?

Önceki oyun, çekirdeği aynı kalsa da keyif veren faktörler açısından epey zenginleştirilmiş. Minion’lar yüzebiliyor, kurt binebiliyor, birbirlerini iyileştirebiliyor. Her Minion, kendisine özgü zayıflıklara ve güçlere sahip. Bu durum strateji derinliğini arttırıyor. Kahverengi Minion’lar savaşçı bir türken, kırmızılar ateşle gereğinden fazla oynayabiliyor. Yeşiller, sizin sinsi askerleriniz olacak. Arkadan süzülmek, zehirlemek ve bıçaklamak onların işi… Bunları yaparken, zehre karşı bağışıklık da gösteriyorlar. Maviler ise, diğerlerini iyileştirilebiliyor. Bununla da yetinmeyen mini mini Minion’larınız, kuşatma silahları yaratıp kullanabiliyorlar. Mancınıkla birbirlerini fırlatırken, fazlasıyla da komik görünüyorlar. Gemiler ve savaş botlarından yararlanabiliyor, dev örümceklerle ittifak kurabiliyorlar. Kısacası, ilk Overlord’da olduklarından daha az ahmaklar…

Overlad ve saz arkadaşları, “Netherworld” denilen, karanlıklar ülkesine boyut kapısı olan bir diyarda ikametgah ediyorlar. Burada, Overlord’umuz yaşamı “Hasat” etmek gibi faydalı bir hobi edinmiş. Netherworld’de, askerlerinizi ve kendinizi güçlendirip, üst sınıflara taşıyabileceksiniz.

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×