Cevabı, Julien Merceron'dan geldi
Birçok itirafın ve açıklamanın geldiği Parsi kentinin ünlü
Cité des Sciences et de l’Industrie mekanında gerçekleşen konferanslarda, bugün yeni bir konu karşımıza çıktı.
Konami ve Square Enix firmalarında emek veren;
Fox Engine ve Luminous Engine ile çalışmalar yapan
Julien Merceron, birçok kişinin merak ettiği o soruya yanıt verdi.
Bandai Namco firmasında uluslararası teknoloji müdürü olarak sektörde devam eden Merceron, Batı ve Doğu için oyun geliştirir iken;
aradaki farkların neler olduğunu bizlere açıkladı. İlk olarak ünlü isim,
geliştirici ekip yapılarından bahsetti. Doğuya baktığımız zaman
hiyerarşik bir yapının olduğu; genellikle
tek bir kişinin projenin çekirdeğini oluşturduğunu belirtti. Buna örnek olarak ise
Metal Gear serisinde Hideo Kojima'nın; Final Fantasy oyunlarında ise Hironobu Sakaguchi'nin çekirdek olduğunu açıkladı. Batı da ise buna zıt olarak, bir takım oluşturulduğunu belirten isim,
oyuna katkıda bulunan her birimin oyun hakkında söz hakkının olduğunu açıkladı. Yani oyundaki değişimlerde tek çekirdeğin sözü değil, takımdaki
tüm insanların sözünün geçtiğini açıkça belirtti.
Diğer bir konu ise
görsel ögeler oldu. Bu konuda sanatçıların devreye girdiğini belirten isim,
Doğu'da bu ögenin kutsal olduğunu belirtti. Genel olarak görselliğe önem veren doğu firmalarının,
teknik konulara bu kadar da önem vermediğini açıkladı. Fakat, batı firmalarında bu durumun
dengelediğinin altını çizen Merceron, bu yüzdendir ki batı oyunlarının biraz daha
sistemlere sadık kaldığını söyledi.
Son olarak ise ünlü isim,
işe olan bağımlılıklardan bahsetti. Doğu'da kendi c
anını tehlikeye atma derecesinde bir fedakarlık olduğu görülür iken, batı firmalarında ise her birimin birbirine biraz daha
anlayış içerisinde yaklaşıldığının altını çizdi.
Kısacası adam Amerikan hiyerarşisi - Japon hiyerarşisi olayı demiş.