1/2

Oyunların dinamiklerini inceliyoruz #1: Ultima Online – Avcı Ustalığı Etkinliği

Oyunların dinamiklerini inceliyoruz #1: Ultima Online – Avcı Ustalığı Etkinliği
Ege Erkek
Ege Erkek 21.08.2018 - 19:10
Oynadığınız sunucuda birilerini zorla korkutan değil de doğal bir şekilde kendisinden korkulan olmaya ne dersiniz?

Oyun oynamayı seven ve bu doğrultuda kendini bir sanal dünyada o evrenin bir parçası olarak hisseden; acemi seviyedeki, orta katmandaki ve üst düzeydeki oyun tutkunlarının bildiği üzere, göreceli olarak, bütün yapımların bir amacı vardır: Kimi yapımda devasa ve çok güçlü olan, acı biber tadında, oyun sonu canavarlarını öldürmek, kimi sanal evrende ise saygınlık ve şöhret getirecek , baklava tadında, kazançlar elde etmek... Bu liste, uzun uzadıya devam eder. Bu bağlamda, bütün oyunlarda; oyunculara bahşedilen görevler, emirler veya açık dünyaya sahip oyunların kullanıcılara fırsat tanıdığı ölçüde özgür bir şekilde onların birtakım ses getirecek işlere imza atabilmesini sağlayan imkanlar, oyuncunun kendi içerisinde bir sorumluluk hissetmesini sağlar. Bu sorumluluk, bazı insanları eşsiz diyarlara alıp götürürken bazı insanları da oyundan soğutur. Programlama konusunda uzman kişiler tarafından kodlanan bu çalışmaların sonucu olarak evlerimize konuk olan ve son derece nesnel ama aynı zamanda bu denli öznel bir kümülatif yapının tıpkı bir yemek gibi kendine has malzemeleriyle hazırlanıp önümüze konması, biz oyuncular için, bazen eğlenceli bazense gerginlik yaratacak kadar sinir bozucu anlar yaşamamıza sebep oluyor. İyisiyle ve kötüsüyle, biz oyunseverler her anın tadını bir şekilde çıkarıyoruz. İstisnaları da (birçok otoriteye ve oyuncuya göre kötü hazırlanmış oyunlar) bu işe kattığımızda önümüze toplam bir sonuç ortaya çıkıyor: "Oyunların kodlanmış dinamikleri".

Bu yazı serisinde, içeriğin başlığında gördüğünüz gibi, oyunların dinamiklerini inceleyeceğiz. Buradan hareketle, 20 yıldan fazla süredir hayatımızda yer olan ve kendi şahsına münhasır bir kitlenin kendi şahsına münhasır bir oyunu olan Ultima Online ile yolculuğumuza başlıyoruz. Bu yazımızın konusu, günümüzdeki Türk Ultima Online (buradan sonra UO olarak kısaltacağım) sunucularında rast gelmediğim (benzerleri olabilir ancak orijinali değil) ve UO'nun orijinal kaynaklarından elde ettiğim bir sistemi, Türkçeleştirerek sizlerle paylaşacağım: "Avcı Ustalığı Etkinliği".

Not: Ultima Online'ın orijinal sunucularında ve türevlerinde bu sistem bulunmaktadır ve tarafımca denenmiştir ancak Türk UO sunucularında bu görevin orijinaline rastlanmamıştır. Sunucu sahipleri isterlerse bu yazıdan yararlanabilirler.

Oyunların dinamiklerini inceliyoruz #1: Ultima Online – Avcı Ustalığı Etkinliği

Avcı Ustalığı görevi, Skara Brae'de bulunan Ranger loncasında yaşayan Huntmaster isimli bir yetkiliden alınmaktadır. Huntmaster, sunucuda bulunan - özellikle ceset ve kan kokusu sevenler adına (Player Killers) - bütün oyuncular adına, Britanya'daki çeşitli türlerin avlanmasına yönelik her ay, aylık bir yarışma düzenler. Bu görevde, avladığınız takdirde hanenize puan yazılmasını sağlayacak olan hayvan türleri aşağıda yer almaktadır (orijinal isimler kullanılmıştır. Aşağıdaki fotoğrafta birinci sıradan sol taraftan sağa doğru sırasıyla birinci liste:

Oyunların dinamiklerini inceliyoruz #1: Ultima Online – Avcı Ustalığı Etkinliği

* Grizzly Bear

* Grey Wolf

* Cougar

* Turkey

* Bull

* Boar

* Walrus

* Alligator

* Eagle

Oyunların dinamiklerini inceliyoruz #1: Ultima Online – Avcı Ustalığı Etkinliği

İkinci liste:

* Myrmidex Larvae

* Najasaurus

* Anchisaur

* Allosaurus

* Dimetrosaur

* Saurosaurus

Üçüncü ve son liste:

Oyunların dinamiklerini inceliyoruz #1: Ultima Online – Avcı Ustalığı Etkinliği

* Myrmidex Drone

* Tiger