PlayStation'un Doğuş Hikayesi

Muhammed Kayan 29.11.2024 - 14:14
PlayStation'un yaratıcısı Ken Kutaragi'ye göre 30 yıl önce herkes başarısız olacaklarını düşünüyormuş.

PlayStation'un yaratıcısı Ken Kutaragi, 30 yıl önce hem oyun geliştiricileri hem de Sony'deki patronlarını bu devrimci konsolun başarılı olacağına ikna etmekte zorlandığını açıkladı. Kutaragi, AFP'ye PlayStation'un Doğuş Hikayesi hakkında verdiği röportajda, "Herkes başarısız olacağımızı söylüyordu" dedi.

PlayStation'un Doğuş Hikayesi: O Artık Bir Dev

3 Aralık 1994'te piyasaya sürülen PlayStation, devrim niteliğindeki 3D grafikleri ve "Tomb Raider", "Metal Gear Solid" gibi yetişkinlere hitap eden oyunlarıyla dikkat çekti. O dönemde Nintendo'nun NES'i gibi oyun konsolları "çocuk oyuncağı" olarak görülüyor, CGI ise Hollywood'da bile nadiren kullanılıyordu.

Tüm PlayStation modelleri - PS5 Pro
İlginizi Çekebilir: Bugüne kadar çıkan Tüm PlayStation Modelleri

Kutaragi, "Sony yöneticilerinin çoğu, şirketin üst düzey elektronik üreticisi imajını zedelemekten korktuğu için projeye şiddetle karşı çıkıyordu" diye belirtti. Japon oyun geliştiricileri de gerçek zamanlı 3D oyunlar yaratmanın imkansız göründüğü gerekçesiyle projeye mesafeli yaklaştı. Ancak Kutaragi kararlıydı: "Teknolojik ilerlemeyi kullanarak yeni bir eğlence biçimi yaratmak istiyorduk."

Bu kararlılık meyvesini verdi. Bugün 5. nesline ulaşan PlayStation artık konsol sektörünün bir devi. PlayStation 2 ise 160 milyon adetle tüm zamanların en çok satan oyun konsolu oldu.

Kutaragi, Sony ve Nintendo arasındaki iş birliği ve rekabete de değindi. CD-ROM okuyucu projesi nedeniyle yollarını ayıran ikilinin hikayesi, Sony için bir ihanet ve aşağılanma olarak görülmüştü. Ancak Kutaragi, farklı yaklaşımlar nedeniyle ayrılığın kaçınılmaz olduğunu ve bu olay olmasaydı PlayStation'un var olamayacağını vurguladı.

Sony'nin müzik sektöründeki deneyimini kullanarak geliştirdiği yeni dağıtım modelinin de PlayStation'un başarısında kilit rol oynadığını belirten Kutaragi, 2007'de PlayStation 3'ün lansmanından sonra şirketten ayrıldı. Şu anda bir robotik ve yapay zeka girişimini yöneten 74 yaşındaki mühendis, gelecekte yapay zekanın birçok alanda çığır açacağına ve zamanla mekanın da video oyunlarının ötesinde hesaplanabilir olacağına inanıyor.

Yorumlar 5
MK Okuru
MK Okuru 4.12.2024 11:57
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.11.2024 14:20
Yaşım 43. Çocukken PS1 deki ilkel grafikli ama çok eğlenceli oyunları oynarken aldığım o hazzı şimdiki gelişmiş oyunların çoğundan kesinlikle alamıyorum. Acaba bunun tek sebebi yaşlanmak mı yoksa yeni oyunlar da eski özünden uzaklaştı mı? Genç nesiller önüne konan her yeni şeye bayılır, ondan belki.
MK Okuru
MK Okuru 2.12.2024 23:33
Çocukken değil, ergenlik, gençlik döneminde oynamışsın. Bize dünya genelinde pazara çıktığı gibi, 95-96 yıllarında geldi PS, slim PS1 daha sonra çıktı. Fark etmez, ikisinde de çocuk değildin.
MK Okuru
MK Okuru 30.11.2024 22:26
Yaşla alakası yok usta,grafikler istenilen gerçekçilikte değil,gıdım gıdım teknolojiyi geliştiriyorlar istesinler gerçek hayatı 500 fps kalitesinde donanım yaparlar,ama bunu koklata koklata yapıyorlar,sanal dünyadan öteye geçmeleri lazım o zaman hissiyat artacaktır 14:20
MK Okuru
MK Okuru 30.11.2024 21:34
Oyunda eğlenceyi, tatmini en çok oynanış çeşitliliği yaşatır. Monoton, yani sadece kılıç, balta salladığın veya sadece ateş ettiğin bir oyun, grafik yönünden gelişmiş, oldukça zengin bir hikayeye sahip olsa bile yeterince eğlenceli değil. İşte bu yüzden en çeşitli olan oyun, dünyanın en ünlü oyunu.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.11.2024 21:54
30 fps le doğmuş ve ogün bugündür bu geleneği sürdürmektedir,yaşasın 30 fps tebrikler sony
Kalan Karakter: 300 Gönder
PlayStation'un Doğuş Hikayesi
İlginizi Çekebilir