1/2

Prince Of Qin

Fatih Arpacı 3.06.2010 - 12:31
Fu Su, general dostuyla birlikte suçlu olduklarından dolayı intahar etmeleri emredilir.
Platformlar PC
Prince Of Qin
  • Yapımcı - Yayıncı Object Software - Strategy First
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Role Playing Game
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 75
Artılar -
Eksiler -

Prince of Qin, eski Çin’de Çin İmparatorluğu’nun ilk kurulduğu yıllarda, Hunlar’la ve başlarındaki Teoman Han ile olan gerçek tarihi mücadeleleri zamanında geçen bir RPG oyunu. Oyunda ilk Çin İmparatoru’nun oğlu olan Fu Su’nun hikayesini oynuyoruz. Fu Su babası tarafından, Hunlar’a karşı inşa edilen Çin Seddi’nin çalışmalarını koruma altında tutsun diye sınır boyuna gönderilir. Ancak bir süre sonra yakın bir general dostuyla birlikte suçlu olduklarından dolayı intehar etmeleri emredilir. Suçlarını bilmediklerinden dolayı bu karara karşı çıkarlar. General dostu tutuklanıp götürülür ve Fu Su kaçmayı başarır. 

Oyunda ilk olarak Fu Su’nun imparatorluğun baş kentine, imparatorluk askerleri tarafından yakalanmadan dönüp olayların aslını öğrenmesini amaçlıyoruz. Bu sırada babasının öldüğünü ve diğer Prens’in bazı politikacıların desteğiyle bir kukla olarak hanedanın başına geçip imparator olduğunu öğreniyoruz. Babanın ölümünde bazı şaibeler olduğundan şüphelenip araştırmalarımızı sürdürüyoruz.

Oyun bütünüyle bir RPG. Yani karakterimiz ve grubumuza katılan bütün üyelerin, çeşitli statları ve yetenekleri bulunuyor. Bu birimler, üyeler deneyim kazandıkça gelişiyor. Ayrıca çoğu RPG’de olduğu gibi çeşitli element sistemleri ve eğitim disiplinleri bulunuyor. Ancak oyunun konusu kesin bir hikaye olduğu için yeni karakter yaratılması gibi bir şey söz konusu değil. Her karakterin hangi sınıftan olduğu zaten belli. Oyun doğa üstü bir dünyada değil de gerçek dünyada geçtiği için karakter sınıfları da ona göre oluşturulmuş. Paladin, muscleman, assasin, witch, wizard karakter sınıfları var oyunda. 

Element sistemiyse şöyle kurulmuş: Toprak, Ateş, Su, Odun ve Metal elementler bulunuyor ve bütün elementler birbirleriyle savunma ve saldırı açısından yakından ilişkililer. Örneğin metale karşı ateşle saldırmak hasar bonusu kazandırırken, toprak tabanlı bir nesneyi ateşle beslemek o nesneyi daha güçlü kılıyor. Oyun gerek görüntü tarzı, gerek silah üretme sistemi ve yeteneklerin kullanımı açısından Diablo oyununu andırıyor. Ancak Prince of Qin’deki silah üretme sistemi Diablo’ya kıyasla çok daha kolay ve eğlenceli. Paladin sınıfı oyuncular etraftan topladıkları, hayvan kemikleri, derileri ve bağırsaklarından, çeşitli ağaçların keresteleri, topraktan buldukları metallerden silahlar, yüzükler, zırhlar vs. üretebiliyorlar. Bu ürettikleri malzemeler kullandıkları maddelerin özelliklerine göre çeşitli hasar/savunma bonusları veya yetenek katkıları kazanıyor. Tabii ki çok yüksek kalitede malzemeleri kullanabilmek için karakterin de yüksek seviyede olması gerekiyor. Örneğin bir yay üretmek için, istediğimiz kalitede kerestenin yanında, hayvan bağırsakları kullanıp bu silahı bir mücevherle donatıp iyi bir silah elde edebiliyoruz. 

Ayrıca bütün silahlar karakter sınıflarına ayrılmış durumda, mesela bir muscleman (monk’a benziyor) karakter asla keskin kenarlı silahları kullanamıyor. Aynı şekilde bir paladin asla assasin sınıfı bir kılıcı veya bir crossbowu kullanamıyor. 

Yetenek kullanımlarıysa farenin sol ve sağ tuşlarına atanarak kullanılıyorlar. Partinizde her üyenin kendi yapay zekası var ve siz onlarla ilgilenmezken sürekli olarak sol tuşa atadığınız saldırı yeteneğini kullanıyorlar. Bu yapay zekaları gerçekten iyi, örneğin menzilli saldırılar yapmaları gerektiğinde kendilerini kovalayan kalabalıktan geri geri kaçıp uygun menzile girmeye çalışıyorlar kalabalığın içinde kalıp tavuk gibi kesilmiyorlar. Oyunu Baldur’s Gate, Icewind Dale oyunlarında olduğu gibi herhangi bir anda durdurup bütün karakterlerinizin bir sonraki hamlesini planlayabiliyorsunuz.