Pro Evolution Soccer 2018

Platformlar PC, PlayStation 3, XBox 360, PlayStation 4, XBox One
Pro Evolution Soccer 2018
  • Yapımcı - Yayıncı Konami - Konami
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Spor
  • Web Sitesi
Merlin Puanı 80
10 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%66
Artılar - Fox Engine'ın akıcılığı
- Başarılı grafikler
- Sıkmayan oyun müzikleri
Eksiler - Lisans sorunları. - Bazı pozisyonlarda script devreye giriyor hissiyatı. - Türkçe menülerde ufak tefek hatalar.- Başarısız spiker seçimi
Özel İnceleme
Hakan Denizyılmaz
Hakan Denizyılmaz 16.09.2017 - 19:12

Rekabette makas daraldı (mı?)

Hideo Kojima ile yollarını ayırma yöntemleri nedeniyle son yıllarda oyuncular tarafından sık sık eleştirilen Konami, Pro Evolution Soccer 2018 ile bu yıl tekrar karşımızda. Rekabette uzun yıllar boyunca bayrağı elinde bulundurmasına rağmen, Electronic Arts'ın Fifa ile yaptığı karşı atağına bir türlü cevap verememesiyle Fifa - Pro Evolution Soccer  rekabetinde geriye düşmüş, hayranlarını hayal kırıklığına uğratmıştı. Pro Evolution Soccer 2018'in tamamen yenilenmiş sürümü beklentileri veriyor mu? Yoksa Fifa, yine rekabette yerini daha da sağlamlaştırdı mı? Bu soruların cevabı için Fifa 2018'in çıkmasını bekleyeceğiz. Ancak kesin olan bir gerçek varsa Pro Evolution Soccer 2018, geçmiş yıllarda oynadığımız Pro Evolution Soccer oyunlarına göre daha fazla aşama kat etmiş ve PC platformunda Fox Engine'a geçmek, Konami için oldukça mantıklı bir karar olmuş.

Bu yıl, ilk defa PC platformuna ağırlık veren Pro Evolution Soccer 2018, görsel anlamda Fifa 18'in demosuna kıyasla oldukça iyi duruyor. Tabii bunu yazmak Fifa'ya başarısız demek olmuyor ancak Pro Evolution Soccer 2018 bu yıl daha iyi bir iş çıkarmış. Oyuna başladığımda ilk dikkatimi çeken, grafiklerde daha canlı bir renk paleti kullanılması oldu. Sahadan tutun, oyunculara kadar her yerde daha fazla ışık, daha canlı renkler, taraftarların tek tip olmaması oyunun daha canlı hale gelmesini sağlıyor. Özellikle yüz animasyonları ve gölgelerin, Fifa 18'e nazaran bariz üstünlüğü söz konusu. Öte yandan forma üzerindeki detaylarda ise Fifa 18 kadar başarılı olmadığını gözlemledim. Ayrıca taraftarların da pek fazla hareket etmediği bir gerçek. Her ne kadar çeşitliliği sağlamış olsalar da, hep oturuyorlar, arada bir kollarını kaldırıyorlar. Bunun ötesine maalesef geçemiyorlar.

Pro Evolution Soccer 2018, geçen yıla göre daha yavaş oynanıyor.
Fox Engine grafik motoru, ilk defa Pro Evolution Soccer 2018 ile PC platformuna entegre ediliyor. Bu da geçmiş yıllara göre daha üstün yapay zeka, daha iyi hareket animasyonları yani özetle daha gerçekçi bir futbol deneyimi sunuyor. Yapay zeka, genel anlamda geçmiş yıllara göre gelişim kaydetmiş. Orta seviyelerde çok rahat pozisyon bulabiliyorken, en iyi oyuncu seviyesinde rakip kaleye gitmekte oldukça zorlandığımı söyleyebilirim. Ayrıca, son vuruşlarda ve paslarda geçen seneye göre, oyuncu animasyonları açısından ciddi gelişmeler var. Ancak aynı şeyi kaleciler için söyleyemeyeceğim. Bazı şutlarda sanki önceden programlanmış gibi hareket ediyorlar ve bu da oyunun güzel atmosferine gölge düşürüyor.
Pro Evolution Soccer 2018
Pro Evolution Soccer 2018, geçen yıla göre daha yavaş oynanıyor. Böylelikle daha fazla strateji yapabiliyor, takım oyunu oynayabiliyorsunuz. Artık ara paslar atabilmek, muz ortalar yapabilmek daha kolay. Defansın kontrolü geçmiş yıllara göre biraz daha zor. Oldukça hantal kalıyor. Özellikle hızlı bir takıma karşı ekstra zorlayıcı olması güzel olsa da bir yerden sonra sizi mecburen sert oynamaya ve daha fazla kart görmeye zorluyor. Defansif hamlelerde daha yumuşak oynamanız durumunda ise anında kalenize gol olarak dönebiliyor. Ayrıca markaj yaparken, eğer erken top kapmayı denerseniz, topla hiç alakası olmayan bir bölgeye pres yaparak rakibi kaçırıyorsunuz. Dolayısıyla markaj yaparken ve topu kapmaya çalışırken daha dikkatli olmanız gerekiyor.

Oynanıştan biraz bahsetmek isterim. Gözüme çarpan en önemli detay pas sistemi oldu. Geçen yıllarda pas atmak istediğinizde yön verme olgusu çok iyi değildi. Bu sene ise pasın şiddetinden tutun, yönüne kadar daha ince ayar yapıyorsunuz. Pas tuşuna ne kadar uzun basarsanız, o kadar hızlı gidiyor. Maç esnasında kalecimle attığım pas kısa düştüğü için rakibe kaptırdığım top kalemde gol olabiliyor.

Diğer bir konu da son vuruşlar. Daha önceden bu konuda oldukça sabıkalı olan Pro Evolution Soccer serisi, bu yıl önlemini almış. Ortalara yapılan tek vuruşlar, çekilen şutlarda oyuncunun şutu çekerken zemine basması güzel olmuş. Hatırlarsanız geçmiş Pro Evolution Soccer oyunlarında depar atarken şut çektiğinizde oyuncu tek ayağı üstünde bir süre ileri doğru kaydıktan sonra şut çekebiliyordu. Bu durumu büyük ölçüde gidermişler.

Buna rağmen bazı pozisyonlarda sanki bir script devreye giriyor gibi hissetmiyor değilim. Bazı pozisyonlarda ne yaparsam yapayım defans oyuncum hata yapıyor ve kalemde gol görüyorum. En olmadı uzaktan gelen ve normal şartlarda kalecimin tutması gereken bir topu rahatlıkla tutabilecekken kaçırdığını ve gol yediğimi gözlemledim. Bunun haricinde gözlemlediğim bir diğer sorun da forvet oyuncusu hat trick yaptıktan sonra, o oyuncuya gol attırmak neredeyse imkansızlaşıyor. Bu da oyunun gerçekçiliğini gölgeliyor.
Pro Evolution Soccer 2018
Adam seçimi sırasında bazı sorunlar yaşadım. Örneğin rakip takım ataktayken, oyuncu değiştirme tuşuna basmama rağmen bir süre daha aynı oyuncuda kaldığımdan kalemde gol gördüm. Bunun muhakkak düzeltilmesi lazım. Oynanabilirliğe zararı çok büyük olmasa da özellikle karşınızda PC yerine bir rakip olduğunda oldukça sinir bozucu olabilir.

Türkiye'den hala sadece Beşiktaş, Galatasaray, Fenerbahçe ile birlikte Türk milli takımının olması hevesimi kursağımda bırakan diğer eksi.
Tavsiyem, oyunu ilk açtığınızda ayarlarından kadroları güncellemeniz olacak. Aksi takdirde Neymar'ı Barcelona'da, Mbappe'yi Monaco'da bulacaksınız. Oyun, güncellemeyi çok kısa bir süre zarfında yapıyor ve hazır hale getiriyor. Yaz dönemi transfer güncellemesini yapmadan özellikle Master League oynamanız durumunda başa dönmek isteyebilirsiniz.

Lisanslama konusunda ise Konami tarafında son yıllarda çok ciddi çabalar olsa da maalesef bu yıl da istediğimiz düzeye gelmiş değil. UEFA şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi'nin hakları belki oyunu güzelleştiriyor ama Çeyrek Final karşılaşması M.D. White ile London FC arasında olunca, ister istemez atmosfer bir anda yok oluyor. Belki de eksi hanesindeki en dikkat çeken sorun, lisanslama sorunu diyebiliriz. Türkiye'den hala sadece Beşiktaş, Galatasaray, Fenerbahçe ile birlikte Türk milli takımının olması hevesimi kursağımda bırakan diğer eksi. Özellikle son yıllarda üç büyükler haricinde çok ciddi futbol yatırımları gerçekleşiyor. Eto'o, Nasri, Clichy gibi isimlerin Spor Toto Süper Lig'de oynadığını düşündüğümüzde gerçek anlamda bu konuda bir çalışmanın elzem olduğu görülüyor. Almanya Ligi de aynı sorunla karşı karşıya. Böylesine önemli liglerin, Pro Evolution Soccer 2018'de yer almaması, atmosferi ciddi anlamda baltalıyor. Latin ligleri ise neredeyse tamamıyla oyunda mevcut. Futbol ekonomisinin en büyük payının döndüğü ülke liglerinin oyunda olmaması büyük sorun teşkil ediyor. Umalım ki Pro Evolution Soccer 2019'da bu sorun giderilmiş olsun.

Master League modunda da çok ciddi farklılıklar yok. Sezon sınırının olmaması yine burada rakibi Fifa'nın 15 yıl süren kariyer moduna göre bir avantaj oluşturuyor. Ayrıca klasik mod haricinde rekabetçi mod eklenmiş durumda. Bu mod ile artık oyuncular sözleşme yenileme konusunda zorluk çıkartıyor, başarısızlık halinde kendinizi kapının önünde bulabiliyorsunuz. Bu mod, daha gerçekçi bir Master League deneyimi sunuyor.

Become A Legend'ı incelediğimde genel olarak aynı olmakla birlikte Fox Engine'ın işlevselliğini burada da tecrübe ettim. Özellikle fizik gücüne dayalı Premier Lig'de başladığımda kısa boylu oyuncu açmanın dezavantajlarını yaşadım. Mertesacker gibi bir devin karşısında topu saniye başı kaptırdım. Bu da beni pas oyunu yapmaya teşvik eden bir unsur oldu.

MyClub modunu da deneme fırsatım oldu. Oyun, elime yeni geçtiği için, ben başladığımda neredeyse bütün sorunlar giderilmişti. Ancak özellikle ilk gününde oyuna başlamak isteyenler çok ciddi sıkıntılar yaşamış. ıki gün içerisinde bu sorunlara önlem almaları oldukça başarılı. Moddan bahsedecek olursam, geçmiş yıllara göre bir değişiklik yok. Sadece güncellenmiş kadrolar, yeni eklenen takımlar var. Eskisi gibi oynadıkça takım sinerjisi yükseliyor, oyuncular tecrübe kazanıyor, taktiğe uygun teknik direktör seçimi yine çok önemli. Oyun tarzınıza uymayan bir taktik ve buna bağlı bir teknik direktör seçtiğinizde oldukça zorlanıyorsunuz.

Özellikle fizik gücüne dayalı Premier Lig'de başladığımda kısa boylu oyuncu açmanın dezavantajlarını yaşadım.
MyClub modunda ilk etapta başladığınızda size verilen özel hediyelerle, oyunda en azından bir iki şampiyonayı rahatlıkla kazanabiliyor, ardından yavaş yavaş güçlü oyuncular alabiliyorsunuz. Buradaki en büyük şans, kartı düşen oyuncunun bir daha düşmemesi oluyor. Tavsiyem, düşen oyuncuları beğenmeseniz bile satmamanız. Çünkü satmanız durumunda kart havuzunda büyük kartlar yerine düşme olasılığı artıyor. Mesela bana ilk düşen kart,Bony oldu, üstüne Batshuayi düştü, ardından Fernando Torres ve en sonunda Mandzukic düştü. Bu oyuncuların hepsini kadromda tutmama rağmen Fernando Torres ile devam ediyorum. Amacım Lukaku'yu düşürmek. Bu doğrultuda ilerlerken düşen hiçbir forveti satmazsam, elime geçecek üst düzey oyuncunun düşme olasılığını az da olsa yükseltmiş oluyorum. Ayrıca özel paketler teklif edildiğinde bu durum, bana yine avantaj sağlıyor olacak.

Pro Evolution Soccer 2018
Oyun içindeki spikerler ise yine aynı. Premier League spikerlerini kullanan Fifa'nın gösterdiği özeni Konami'nin Pro Evolution Soccer 2018 için de göstermesinii beklerdim. Oyunun yeni çıkması sebebiyle spikerlerde bazı hatalar da yok değil. Bir maçım esnasında bir spiker oyuncu adı söylerken, diğer spiker ise alakasız bir konu anlatıyordu. Bu durumda kim ne diyor anlamak mümkün olmuyor. Ayrıca Türkçe menülerde yazım hataları mevcut. Bunlar ufak detaylar olsa da özellikle Türkçe çevirideki hatalar senelerdir devam ediyor. Konami'nin böylesine ufak detayları düzeltmesi daha iyi olacaktır.

Son olarak özetlemek gerekirse, Fox Engine'ın PC sürümünde animasyonlara ve yapay zekaya ciddi fayda sağladığını, ayrıca oyunun görsel açıdan oldukça tatmin edici olduğunu söylemek mümkün. Lisans sorunlarının halledilememesi en büyük eksisi. Oyun atmosferinin bozulmasına sebep oluyor ve oyunun gerçekçiliğini yok ediyor. Bunun dışında ufak tefek hataları göz ardı etmek mümkün.  Konami, gün geçtikçe aradaki farkı kapatmaya çalışıyor olsa da bu yolculukta biraz daha hızlı koşması gerekiyor. Fifa'nın oyun içi dinamiklerini saha dışında da yakalamaya çalışması lazım ve bunu yapabilmenin tek yolu oyunu daha gerçekçi yapacak adımlar atmak. Eğer geçmiş dönemde Pro Evolution Soccer serisine küsmüşseniz ve içinizde bir merak uyandıysa, Pro Evolution Soccer 2018 sizi pişman etmeyecektir.

Yorumlar 44
MK Okuru
MK Okuru 31.05.2020 09:50
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 4.06.2019 13:23
25000
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.09.2018 21:17
Altın 20000
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.09.2018 14:02
Pes 18 Momentum yüzünden oynanmıyordu, pes 19 da resmen zirve yapmış. Bundan sonra futbol oyunlarına para vermeyeceğim, kendi oynamadığım oyuna niye para verip alayım.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.01.2018 18:20
Pes stadın adı nedir
Kalan Karakter : 300 Gönder
Bunları Kaçırma