Ratchet & Clank: Rift Apart inceleme

Platformlar PlayStation 5
Ratchet & Clank: Rift Apart inceleme
  • Yapımcı - Yayıncı Insomniac Games - Sony Interactive Entertainment
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon,Platform
Merlin Puanı 90
8 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%81
Artılar + Eğlenceli hikaye işlenişi
+ Animasyon kalitesinde grafikler
+ Atmosfer ve bölüm tasarımı
+ Doyurucu aksiyon yapısı
+ Silah çeşitliliği
+ DualSense kullanımı
Eksiler - Bazı görevler sıkıcı
- Ufak grafiksel hatalar
Özel İnceleme
Ersin Kılıç
Ersin Kılıç 8.06.2021 - 17:01

Ratchet & Clank: Rift Apart inceleme içeriğinde aksiyon yönüyle göz dolduran oyunun tüm dinamiklerine yakından göz atıyoruz.

Farklı jenerasyon konsollarına meydan okuyan serilerden biri olan Ratchet and Clank son macerası ile karşımıza çıktı. İlk olarak PS2'de tanıştığımız bu ikili Ratchet & Clank: Rift Apart ile birlikte Sony'nin el konsolları da dahil tüm platformlarına çıkan nadir oyunlardan biri haline gelmiş oldu. Üstelik çıktığı her konsolda o konsolun gücünü ve farklı özelliklerini kullanmayı başaran seri, bu alışkanlığını yeni oyununda da sürdürüyor. Biz de bu içeriğimizde Playstation 5 için özel olarak geliştirilen ve Türkçe'ye Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar olarak aktarılan oyunun genel özelliklerine göz atıyoruz.

Ratchet & Clank: Rift Apart inceleme

Ratchet & Clank: Rift Apart hikaye olarak farklı sürprizleri de bünyesinde barındırıyor. Bu sürprizlerden bazılarını zaten oyunun fragmanlarında sık sık görmüştük. Fakat oyunda ilerledikçe hem oynanış dinamikleri hem de aksiyon yapısının çok fazla tavan yaptığı anlarla da karşılaşabiliyorsunuz. Oyuna büyük bir kutlama sekansı ile başlıyoruz. Galaksinin en ücra köşesinde bile düşmanlarını mermi manyağı yapan ikilimiz Kaptan Qwark başta olmak üzere diğer karakterler ve halkın minneti ile karşılaşıyor. Bu durumdan oldukça memnun olsa da bildiğiniz gibi yıllardır Ratchet'ın kendi galaksisinde yaşan son Lombaks olduğunu biliyoruz. 

Ailesini merak eden ve içten içe mutsuz olan karakterimiz Clank'ın büyük bir jesti ile karşılaşıyor. Ona sürpriz olarak boyutlar arası kapı açabilen bir silah geliştiren Clank, bu slahın büyük bir karmaşaya sebep olacağını hesap edemiyor. Çünkü kutlama sırasında ortaya çıkan Doctor Nefarious silahı ele geçiriyor ve boyutlar arası bir kaosa sebep oluyor. Tabi bu noktadan sonra yolları ayrılan kahramanlarımızın bir araya gelme ve tüm bu karmaşayı çözme girişimlerine tanıklık ediyoruz.

Galaksinin en büyük kahramanları bu sefer başka boyutlara yelken açıyor.

Ratchet & Clank: Rift Apart daha ilk dakikalardan itibaren yüksek bir tempo ile ilerliyor. Hatta ilk dakikalar o kadar keyifli ki büyük bütçeli bir aksiyon filminden aldığınız tüm hazzı bu ilk sekansta alabiliyorsunuz. Oyunun genelinde bu aksiyon dengesi çok iyi kurulmuş. Tabi sonrasında hikayeye de bağlı olarak zaman zaman böyle uzun aksiyon sahneleri yine oyunun çeşitli noktalarında karşınıza çıkıyor ve hepsi de çok keyifli ilerliyor.

Serinin her yeni oyununda olduğu gibi Ratchet & Clank: Rift Apart oyununda da benzer dinamiklerin üzerine gidildiğini görüyoruz. Daha ilk oyundan itibaren serinin dinamikleri o kadar iyi bir temel üzerine inşa edilmiş ki her gelen oyun yenilikleri ile birlikte bu temel üzerine tam olarak oturuyor diyebiliriz. Yeni oyunda da hem silah seçenekleri hem de boyutlar arası geçiş dinamiği ile birçok yeniliğe imza atılmış. Bu boyut geçişi klasik zıplama, süzülme ve belli duvarlarda yürüme gibi alıştığımız Ratchet & Clank dinamiklerine ayrı bir renk katmış. Hem platform dinamiklerinde hem de savaş kısımlarında sık sık kullandığımız bu mekanik hem teknik açıdan hem de aksiyon yönünden oyuna büyük bir artı sağlamayı başarıyor diyebilirim.

Ratchet & Clank: Rift Apart sanılanın aksine çocuklara göre değil, her yaştan oyuncuya hitap eden bir yapım.

Ratchet & Clank: Rift Apart serinin diğer oyunlarında olduğu gibi geniş bir silah yelpazesi ile karşımıza çıkıyor. Hatta aksiyon dinamiğinin bel kemiğini bu silah seçenekleri oluşturmuş diyebiliriz. çatışma anlarında zıplama gibi platform dinamikleri çok önemli tabi ama savaşın gidişatını ve çeşitliliğini genelde seçtiğiniz silahlar belirliyor. Bazı bulmacalar dışında rakiplerin beline beline vurduğumuz ingiliz anahtarı ve çekicimiz dışında oyunda 20'ye yakın farklı silaha yer verilmiş. Ve tüm bu silahlar birbirinden hem özellik hem de vuruş anlamında çok farklılar. 

Silahlar arasında tabanca, pompalı ya da roket atar gibi klasik seçenekler dışında kendine has çok fantastik silahlarla da karşılaşabiliyorsunuz. Rakipleri bir bahçe gibi sulayıp yeşermesini sağlayan bir silahınız var mesela. Ya da onları kocaman bir buz kütlesine dönüştüren bir silahla da karşılaşabiliyorsunuz. Top gibi sektirdiğiniz ya da döner gibi doğradığınız silah seçeneklerine de yer verilmiş. Bazen boss savaşlarında ve yoğun çatışma anlarında bu silahlar arasındaki ahengi de kullanmanız gerekebiliyor. Zaten daha önce serinin herhangi bir oyununu oynadıysanız silah çeşitliliği konusunda firmanın ne kadar başarılı olduğunu da biliyorsunuz demektir.

Oyundaki silah tanıtımları kullanacağınız silahın tüm özelliklerini gözler önüne seriyor.

Oyunda kullandığınız silahların her biri için bir yetenek ağacına da yer verilmiş. Her silah için beş seviye var ve her seviyede yetenek ağacındaki pasif bölgeler açılmaya başlıyor. Silahınızı ne kadar çok kullanırsanız o kadar hızlı seviye atlamasını sağlıyorsunuz. Bu durum belli bir süre sonra zaten favori silahlarınızı son seviyeye yükseltme olayını sağlamış oluyor. Topladığınız kristaller sayesinde bu silahlarda güncellemeler yapabiliyorsunuz. Üstelik silah seviyesine göre yetenek ağacında yeni özellikler ya da etki arttırma açılıyor. Yani bu kristtaler sayesinde silahlarınızın etkilerini güncelliyorsunuz. İşte hasar seviyesi, vuruş mesafesi ya da mermi kapasitesi gibi özellikleri artıyor. ya da özel etki alanlarını açarak işte üçlü mermi atışı, otomatik hedefleme gibi farklı özelliklere de kavuşmuş oluyorsunuz. Kısacası oyundaki silahlar her zaman olduğu gibi eğlence ve aksiyonun merkezine konumlandırılmış.

Tabi silahlar mevzusunu kapatmadan önce DualSense özelliklerinden de bahsetmem gerekiyor. Oyunun genel dinamiklerinde de kullanılan DualSense özellikleri silah kullanımında ise arşa çıkmış. Her silahta kontrolcünün farklı bir şekilde tepki verdiğini hissediyorsunuz. Üstelik silah seviyesi, özellikleri arttıkça bu tepkinin şiddeti de artıyor. Hele ki darbe odaklı silahlarda yani kontrolcü elimden fırlayacak kadar korktum diyebilirim. Aynı şekilde Haptik Feedback olayı da silah kullanımına güzel bir şekilde yedirilmiş. Kısacası DualSense desteği ile birlikte tüm bu silahları kullanmak çok daha keyifli bir hale gelmiş ve bu kontrolcü farkını bu oyunda da göstermeyi başarmış.

Silah yelpazesi çok geniş ve tüm bu silahları kullanmak DualSense desteği ile birlikte çok keyifli bir hale gelmiş.

Ratchet & Clank: Rift Apart oynanış olarak farklı dinamikleri de bünyesine katmış. Tıpkı serinin diğer oyunlarında olduğu gibi aslında içinde mini oyun ve bulmaca sekanslarına yer verildiğini görüyoruz. Oyunun temelinde aynı özellikleri ve mühimmatı paylaşan Ratchet ve Rivet olsa da zaman zaman Clank'ı yönettiğimiz farklı bulmaca dinamiklerine de yer verilmiş. Bu konuda ufak bir robotu yönettiğimiz hackleme kısımlarını ise fazla sevemedim. Diğer görevler ve bölümlerin yanında çok sıradan ve zamanla sıkıcı olmaya başlayan bir görev yapısı olduğunu söyleyebilirim.

Farklı gezegenlere gittiğimiz oyun boyunca serbest dolaşıp ekstra görevleri de yapabiliyorsunuz. Tabi bazı ekstralar için hikaye egreği kazanacağınız bazı özelliklere ihtiyaç duyuyorsunuz. Bu da hikaye olarak bitirseniz de bu gezegenlere geri dönmenizin en büyük sebebi oluyor.

Oyunun dünyası olabildiğince hareketli ve farklı detaylarla doldurulmuş.

Platform dinamiklerine geldiğimizde ise o saf eğlence unsurunu yaşatmayı başarmış diyebilirim. Zaten serbest dolaştığınız kısımlarda tüm platform dinamiklerini dilediğiniz gibi kullanabiliyorsunuz. Zıplama, tutunma gibi klasik öğeler dışında ayağınıza taktığınız jet motoru ile çok daha hızlı hareket ediyor ve farklı noktalara ulaşabiliyorsunuz. Oyunun ekstaralarında kostüm seçeneklerine de yer verilmiş. Oyun boyunca kask, göğüs zırhı ve çizmeler şeklinde üçe ayrılan bir kostüm sistemine yer verilmiş. Hikaye gereği aldığınız kostümlerin yanı sıra ekstra uğraşlarla bulduğunuz kostüm parçaları da bulunuyor. Bir set yaptığınızda ise o kostüm etkisinin daha da yükseldiğini görüyorsunuz. Daha hızlı seviye atlama, robotlara ya da korsan düşmanlara karşı daha fazla direnç, daha fazla kristal toplama şansı gibi her kostümün kendine has bir görünümü olduğu gibi kendine has bir bonusu da bulunuyor.

Gelelim oyunun en can alıcı yönlerinden birisine. Ratchet & Clank: Rift Apart gerçekten de muazzam bir görselliğe sahip. Işıklandırma, karakter modellemeleri, çevre tasarımları ve parçalanma efektleri şahane. Fragmanlarda gördüğünüz tüm sahnelerin oyuna birebir aktarıldığını söyleyebilirim. Tabi ki daha iyi kaplama daha iyi görselliğe sahip oyunlar vardır ama hem atmosfer hem de oynanış dinamikleri göz önüne alındığında oyunun grafiklerinin tam da olması gerektiği gibi, tamamlayıcı bir unsur olduğunu söyleyebilirim. Teknik tarafta hoşuma giden en önemli unsur ise cıvıl cıvıl bir ortama sahip olması. Yani gözünüzün aldığı her noktada bir hareketlilik durumu söz konusu. Ufukta uçan kuşlar, havada süzülen araçlar ya da yeşil alanlara hücum eden böcekler falan derken o kendi içerisinde yaşayan bir dünyaya sahip olduğunu her anında hissettiren bir yapım var karşımızda.

Oyunun inceleme sürümü basına çok erken geldiği için ilk etapta 30 FPS Işın izleme modunda oyunu deneyim ettik. Fakat oyun geçtiğimiz günlerde çıkış yaması ile birlikte 60 FPS Işın İzleme (Ray Tracing) performans moduna da kavuştu. 30 FPS modunda da büyük bir keyifle oynadım ama şunu net olarak söyleyebilirim ki 60 FPS ışın izleme ile birlikte akıyor arkadaşlar. Ratchet & Clank serisi her zaman hareketlilik olarak yoğun bir oyun olduğu için bunun farkını çok daha net bir şekilde hissediyorsunuz diyebilirim.

Bazı bölümlerde durup dakikalarca etrafı incelemek ve detaylara bakmak isteyeceksiniz.

Karakter animasyonları ve surat ifadeleri konusunda da oyun üzerine düşen görevi layıkıyla yerine getirmiş. Özellikle ana ve yan karakterlerde hakikaten de bir animasyon filmi izliyormuşsunuz gibi bir durum söz konusu. Görsel olarak tabi ki bazı detaysız karakterler ya da grafiksel hatalarla da karşılaştım. Oyun boyunca birkaç kez cisimlerin içerisine sıkışma durumu söz konusu oldu. Fakat dediğim gibi oyunun çok erken geldiğini göz önüne alırsak bu grafiksel hataların çok kısa bir sürede çözüleceğini düşünüyorum.

Ratchet & Clank: Rift Apart tıpkı animasyonlarında olduğu gibi müzik seçimi ve seslendirme konusunda da animasyon filmlerini aratmıyor. Zaten serinin daha önceki oyunlarında da sesleriyle karakterlere hayat veren David Kaye, James Arnold Taylor ve Armin Shimerman gibi isimleri bu oyunda da görüyoruz. Bu isimlerin dışında yine bu konuda oldukça deneyimli isimlerden biri olan Jennifer Hale ise Rivet karakterine sesiyle hayat vermiş. Yeri gelmişken Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar olarak dilimize çevrilen oyunun tamamen Türkçe menü ve altyazı desteğine sahip olduğunu da hatırlatalım. Bu konuda da herhangi bir aksama ya da gariplikle karşılaşmadım. Diğer Playstation oyunlarında olduğu gibi dilimize çok güzel bir çeviri yapılmış.

Rivet en az Ratchet kadar yetenekli ve bir o kadar da eğlenceli bir karakter.

Sonuç olarak Ratchet & Clank: Rift Apart serinin doruk noktasına ulaşmış. Aksiyon yapısı, eğlenceli hikayesi, diyalogları ve grafikleriyle bir bütün olarak ele aldığınızda oyunun her anlamda keyifli olduğunu söyleyebilirim. Zaten %99 oranında bitirdim ve toplamam gereken sadece birkaç ekstra kaldı. Bu süre boyunca hiç sıkılmadığımı ve her anından keyif aldığımı söylemem gerekiyor. Ayrıca seriden şimdiye kadar uzak duran ve Ratchet & Clank serisinin çocuk oyunu gibi gören bir kitle var. Onlara ise gerçekten çok büyük bir macerayı kaçırdıklarını söyleyebilirim. Ratchet & Clank: Rift Apart her yönüyle oyunculara eğlenceli ve aksiyon dolu bir macera sunuyor.

Yorumlar 20
MK Okuru
MK Okuru 28.07.2021 13:30
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.06.2021 12:40
Oddworld soulstorm bu oyundan daha güzel
MK Okuru
MK Okuru 9.06.2021 20:40
Tamda bu gunlerde isteyecegim bir oyun. Keske PC de gelseydi.
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.06.2021 19:04
Adamın biri komşusunun altınlarını çalmış.Sabahta geçmiş olsuna gitmiş.Komsusu altınlarını çalındığını bilmiyor tabi.Devamında polis olaya el koymuş.(Olay gerçekten yaşanmış.Tipı burdaki gibi.)
Kalan Karakter : 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 8.06.2021 18:06
Yeni oynamaya başladım ama 1 saatten sonra sıkmaya başladı. Ufaktan hayal kırıklığı yaşamaya başladım.

----------------------------------

Oyun henüz çıkmadı, nasıl oynadınız acaba?
MK Okuru
MK Okuru 9.06.2021 14:59
Ersin bey, nasıl oynadınız diye sormuşsunuz. Playstation Tr ekibinde çok çok yakınım görev alıyor. Onunla birlikte deneyimledim.
omrkcmn
omrkcmn 9.06.2021 13:10
he he tamam çocuk oyunu sıkıcı. Birde bu tipler var. Uncharted oynadım yarım saatte bıraktım sıktı. Gow oynadım sarmadı. Hayır çocuk olduğunuzu belli ediyorsunuz. ççocuk pskolojisinde vardır. Yapmadığı şeyi yapıyor gibi göstermek.
MK Okuru
MK Okuru 9.06.2021 08:03
21.59 haberdeki oyun bir önceki oyun değil ama.
MK Okuru
MK Okuru 8.06.2021 21:59
Bir öncekini oynuyordur belki. Ne biliyorsunuz.
MK Okuru
MK Okuru 8.06.2021 20:52
:D adamda ps yok ki oynasın rüyasında oynadı herhalde :D
MK Okuru
MK Okuru 8.06.2021 20:30
Adam bildiğin sallamış yazık :))
MK Okuru
MK Okuru 8.06.2021 19:42
arkadaş oyun inceleme işinde çalışıyor sanırım çıkmadan 3 gün önce oynama başlamış helal olsun
Naru61
Naru61 8.06.2021 19:25
Oyun çıkmadı sen nasıl oynuyorsun.Sırf yazmak için yazmayın.Sırf kendi kalitesizliğini gostermek için bu tür mecralari kullanma.
MK Okuru
MK Okuru 8.06.2021 19:18
Havalı olayım derken, arkadaş çok batırdı.
Eminim PlayStation'u bile yoktur.
Yalanlarınla başarılar..
MK Okuru
MK Okuru 8.06.2021 18:14
Adam çıkmamış oyunu oynuyor ben daha yakınından geçemiyorum :DDDD
Kalan Karakter : 300 Gönder
omrkcmn
omrkcmn 9.06.2021 13:18
Ersin hocam son altı yedi senedir inceleme videosu izlemiyordum. Video çok güzeldi. Açıkçası dublaj gelmediği için çok üzgünüm. Resmen animasyon filmi alın japonca altyazıyla izleyin demişler. Biz kör sağır dilsiz miyiz yaw? Altyazının birinci amacı budur: işitme engelliler için. Bazı çevirilerde kendimi dilsiz hissetitiğim olmuştu

-Hey Jack
-Selam cesika (güler)
-(Güler) Jack nassın

Bu ne abi bari parantez içini çevirmeyin.

Onun harici oyun çok güzel görünüyor. Konsolu aldık ta oyunu almak kaldı zaten -_-. Anca izliyoruz böyle.
Kalan Karakter : 300 Gönder
Bunları Kaçırma

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×