• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Raven's Cry yapımcısı "30 FPS'in üstü önemli değil" Yorumları - (61) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 13.07.2025 13:02
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.05.2020 02:35
Bütün pc bilmişleri toplanmış kardeşim iyi okuyun: Pcdeki 30 fps ile Playstationdaki 30 fps aynı değil sen pcde kastigini hissedersin ama playstationda 30 fps çatır çatır akıyor hele ki exclusive oyunlarda 30 fps pcnin 60fpsde yaptigini yapiyor playstationda. Ps'e sallamadan önce alıp oynayın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.01.2016 15:27
eksi basan konsolcular
herkese laf atan onlar
neden diye sorarsanız
çok mu çok çirkeftir onlar
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 6.01.2016 19:37
eksileri basan aslında
tek bir kişi bu belli
araştırmadan aldığı için
pişmanlık duyuyor sanki
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 2.01.2016 13:29
Yahu yazmayayım yazmayayım diyorum ama zorla adamı yazdırıyorsunuz. Arkadaş 30 fps oynayacaksam ben oynayacağım. Size ne. Siz mi oynayacaksınız. Ben mutluyum keyif alıyorum, grafikleri çok hoşuma gidiyor, online arenası hilecilerden arınmış, rahat, güzel bir televizyonum var ve arkadaşlarımla, ailemle, abimle mutlu ve keyifli şekilde çok eğlenerek oynuyorum. Size giren çıkan mı var da konsolculara laf sokuyorsunuz. Bende bilgisayarda var. Onunla da oynuyorum. Bu benim neden bir tarafa kaymama neden olsun ki? Her platform güzel. Ama bana göre ps4 daha güzel. Olamaz mı yani. Kendimce makul sebeplerimde var. Size ne anasını satayım. 30 fps ise bana 30 fps. Çok iyi bilgisayarın varsa git 8k görüntü al üzerine 60 fps kare saniye oranı al. Bana ne. Ben istemiyorum. Ben 30 dan zevk alıyorum. Siz 60 dan alın. Neden benim oyunuma karışıyorsunuz. Niye ya. Sebep ne.
Yanıtla
enork17
enork17 6.01.2016 13:42
60 FPS daha güzel 30 diye FPS mi olur ulan !1!1! 60 diyeceksin.
ultrAslan
ultrAslan 4.01.2016 13:47
Hayırlısı be gülüm
MK Okuru
MK Okuru 3.01.2016 23:24
60 olsun herkes mutlu olsun sende gidersin dandik parçalar alırsın takarsın bilgisayarına 30 fps alırsın mutlu mesut yaşarız.:)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.01.2016 09:43
"30 fps isteyen adam oyuncu değildir" ne demek yahu ? eleman 2000den sonra doğmuş herhalde :) sabah sabah hiç güleceğim yoktu valla, gençler adamı öldürürsünüz siz.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 5.01.2016 18:14
sen 30u 60a tercih ediyosan gerçekten oyuncu değilsindir
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.01.2016 03:16
30 fps 60 fps tartışmalarına çok güzel son vericem.
1. 60 fps ile oynadığınız bir oyunu seçin
2. oyunu onboard ekran kartıyla çalıştırın yinede en düşük grafikte 60 fps alabildiğinize emin olun.
3. grafik arttırdığınızda muhtemelen fps düşecektir onboard sonuçta. 30 ile 60 arasındaki farkı görün.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.01.2016 23:05
slow motion oyun mu oynayacam arkadaş. beceremiyorsan yapma oyunu o zaman. bizde almıyoruz zaten
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.01.2016 19:07
yapımcı şunu demek istemiş (ürün bu işinize geliyosa alın gelmiyosa almayın) demiş kısacası
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
sas
sas 30.12.2015 16:28
vala benim için önemli değil ha 60 fps ha 30 fps ha 20 yeterki oyun kasmasın gerisi önemli değil oyunlar kasmasa benim için tamamdır fps ilgilenmiyorum oyunlar kasmasın işte yahu kasmasın gıcık bişey bu yaşıyan bilir oyunun içine etmekten başka bişey yapmaz grafikte umrumda değil mario oynarken grafikmi vardı bayıla bayıla oynadık işte kasımasın oyunlar yahu kasmasın

ama tabiki aç gözlü firmalar abi şukadar ekran kartı istesin şukadar ram istesin tamam yaparız abi ama sende ekran kartından alcağın gelirin yarsını bize verirsen tabiki abi halederiz
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.01.2016 17:41
burdaki tek mantıklı yorum bu
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.01.2016 10:58
Neden boş muhabbet yapıyorsunuz 30 fps yeterli diyen arkadaşlar sanıyorum hiç 60 fps oyun oynamamışlar
Bir oyunun 60fps ve 30fps videolarını izleyen farkı o zaman anlarsınız
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 3.01.2016 16:22
Sanki 60fps yeni bir seyde hiç oynamamisiz :) Evet sabit 30 FPS iyi bir oyun deneyimi için yeterli. 60 olması tabiki iyi birşey fakat dünyaları değiştirmiyor. İyi grafik sunacaksa tabiki 30 FPS.
MK Okuru
MK Okuru 3.01.2016 15:46
30 fps isteyen adam oyuncu değildir hiç kusura bakmayın. 60 FPS alışmış adama 30 FPS oyun oynatınca bu ne ya der bırakır oyunu. Zaten Sanal gerçeklik dönemi başlıyor onda 60 bile az adamlar 90 fps ye ulaşmaya odaklanacaklar.
ultrAslan
ultrAslan 3.01.2016 13:28
Yahu birader neyin boş muhabbetini yapıyoruz. Sana ne abi ben 30 fps istiyorum. Bana daha sinematik geliyor. 60 fps olsa da olur ama. Özel olarak 60 fps olsun diye bir isteğim yok. Olamaz mı? Zevklerimizi niye tartışıyoruz. Ve neden biz 30 fps de güzel deyince boş muhabbet yapmış oluyoruz. Keyfimize niye karışıyorsun. Isteyen istediği gibi oynasın. Ben ps4'te 30 fps yeterli görüyorum. Beğenmeyen oynamasın konsol bana ne. Konsolun verdiği belli 3 senedir. Anlamadıysa hala söylenmesin abi. Çok istiyorsa parasını bayılsın 8k görüntüye 60 fps alsın. Umrumda mı abi. Ama bana ve zevklerime saygı duymak zorundasın. Bize boş muhabbet yapıyorsun denmemeli kimsenin hakkı yok benim zevklerimi tartışmaya
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 3.01.2016 02:10
Şu yorumu da 10 -'nin üzeride oylasanıza bir şey deneyeceğim. Aahhahah. Agafafavwnsnzgsus
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.01.2016 00:32
Sanki yaptıkları oyun çok güzel de kendileri en iyi oyun yapımcıları da gelmiş fps dersi veriyorlar.Bu oyun herkes tarafından yerin dibine batırılmış başarısız rezalet bir oyun.Öyle ki gamespot bile bu oyuna 10 üzerinden 1 i layık görmüş.Böyle bir oyun yapan yapımcıların ne söylediği önemli değil.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
makaleLe
makaleLe 29.12.2015 18:28
30 un aşağısı önemli hemde çok önemli ve rahatsız edici.
Hadi bu muhabbet pc için dönüyor ama şukadarını söyliyim adam tüm pazarlamacılara şöyle bir kazık sokmuş ki taktir ettim.
Benim için 60 fps ninde 90 ın 100 ünde bi önemi yok kimse kimseyi kandırmasın fps 30 dan aşağı inmedikçe rahatsız edici bir deneyim söz konusu bile olmuyor. Sıkıntı şurada stabil fps verebilmesi. 100 FPS verip bi anda 130 yada 70 e 80 e düştüğünde 19 fps tadı alırsın. Vynsc bu günler için var. Ama be yapımcı kardeşler siz bi 30 u verecek kadar optimize edinde bırakın orasını oyuncular düşünsün.
Konsolcuyum şahsen başlarda sıkıntı olarak görmediğim ki sıkıntıda artık yeni nesilde alıştık kasan oyuna just cause 3 iyi geliyodu ama haritaların belli bölgeleri var abi 9 10 fps zor veriyor o derece kasıyo cayır cayır ağır çekimden kare kare görüntü veriyor oyun o derece sanki fotoraf slaytı izliyon.
Konsollara böyle bir oyunun çıkışına onay verene sormak lazım hesabını. Bir çok oyun yeni nesil konsollarda sabit 30 u veremiyor abi açık net ortada ve rahatsız edici oluyor daha beteri düzeltilmeyip oyunun popülerliği bitince dahada el sürülmemiş yapımlar var.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 2.01.2016 00:29
Konsolcular basmış eksiyi :D.Eminim bu yoruma da basarlar eksiyi ama ne kadar eksi basarsanız basın gerçek ASLA AMA ASLA değişmeyecek.30 fps ye mahkumsunuz.
MK Okuru
MK Okuru 1.01.2016 14:11
@makaleLe, 31.12.2015 16:40 60 ve üzeri FPS rakamlarına alışmış kişiler için çok ciddi düzeyde rahatsız edecek fark var.. Şahsen 30 ve civarı ile oynamak benim için ızdırap oluyor.
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2015 16:43
Xbox One alırsan tabiki, oyun kasar kardeş...
makaleLe
makaleLe 31.12.2015 16:40
ben fark yok demedim rahatsız edici bir deneyim söz konusu değil bundan bahsettim ama uzun uzun yazmamında bir manası yokmuş anlamayan anlamıyo yapcak bişe yok
ultrAslan
ultrAslan 31.12.2015 16:40
-9 nedir be. Yuh
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 15:43
Uzun uzun yazmışsın da boş yazmışsın. Konunun ne ego ne de insanların birbirini kandırması ile ilgisi yok. 30 FPS ile 60 FPS arasında dağlar kadar fark vardır. Bunu algılamamak için ya kişinin gözlerinde sorun vardır ya daha önce 30 FPS üstü oyun oynamamıştır ya da kendini kandırmaktadır.
makaleLe
makaleLe 29.12.2015 21:48
kandırmak demişken(1) bir göz doktoru veya beyin cerrahı değilim ama şunu iyi biliyorum sorun psikolojik. ego[
(1-kendimizi)
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 18:44
kimse kimseyi kandırmasın :/ 30un rahatsız etmemesinin tek nedeni sürekli 30 fsp'de oynamanız. eğer bir oyunu 60 fps oynadıktan sonra başka bir oyunu veya aynı oyunu 30 fps oynarsanız ne kadar rahatsız edici olduğunu anlarsınız yani kendinizi kandırmayın :/
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 1.01.2016 19:15
oynansın kasmasın yeter bence konsol hesabı konsoldan nasıl hiç bir oyun kasmaz buda öyle ama pcde 30 fps ayrı konsolda 30 fps ayrı pcde 30fps zevkli olmazken konsolda farketmiyor bu durum
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2015 17:38
"60 yapamıyoruz, beceriksiziz" demiyoda.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ultrAslan
ultrAslan 29.12.2015 20:20
30 ile mutluyum. 60 olsa da olur olmasa da. aramam yani. Bana yetiyor.
Yanıtla
ultrAslan
ultrAslan 31.12.2015 16:40
Anlasalar işte tartışma olmayacak mk okuru.
MK Okuru
MK Okuru 31.12.2015 09:34
Adama "bana yetiyor demiş" işte.. Daha ne gerek var tartışmaya.
ultrAslan
ultrAslan 31.12.2015 01:01
Iyi de konsolumun 30 fps oynatacağını bile bile ben konsol aldım. Bundan pişman olacak veya rahatsızlık duyacak olsam gider bayılırdım 5.000 tl yi kasa toplardım. Ama keyfimden rahatımdan exclusivelerimden ve temiz online arenasındam taviz vermem. 60 fps den taviz veririm ama bu saydıklarımdan vermem.
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 21:47
Parayı basıp konsol almışın bir kere bir zahmet 30 ile idare et.
Arcade Fire
Arcade Fire 30.12.2015 11:21
Kesinlikle 60 fps tercih ederim, konsollarda grafik kalitesinden ödün verip 60 fps yapsalar ben daha çok memnun olurdum. Gelecek nesilde 4K oyun yapıp 30 fps yapacaklarına 1080p yapıp 60 fps stantart yapmaları da daha iyi olur bence 4K ya da 2K 60 yaparlarsa daha da güzel olur tabi ama sanmıyorum.
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 10:56
E mecburen mutlu olacaksın,senin konsolunun ederi o kadar zaten.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 21:47
Adamlar konsolcu heralde :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 14:27
https://www.youtube.com/watch?v=QksH65BmjK4

fark yok valla diyenler:şu videoda hızı 0.5 yapın ve hala anlayamıyorsanız 60 fps olayını daha da konuşmaya gerek yok.

Raven's Cry ekibi de gözlük taksın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 13:58
rpg oyunları için bir şey katmayabilir bilemem ama.fps oyunları için fps çok önemli.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 00:28
İnsan gözü genelde 70-80fps lerde rahat edermiş. Yani 30'un altına inilmedikçe farkedilmez miti yanlış. Siz farketmeseniz bile beyniniz farkediyor. En sağlıklısı 60hz üstü monitör alıp en azından 70-80 fps de izlemek. Eşim epilepsi hastası(photoepilepsy) o yüzden çok araştırdım.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 11:47
O sabit görüntü için geçerli. Hareketli görüntüde sınır değer 14 FPS. 24 FPS ortalaması oluyor, filmlerde falan motion blur etkisiyle sorun yaşamazsın. Ama oyunlarda 30 fps idare eder olsa da en makulu 60 FPS civarı. Bir RPG'de 30 FPS'de sorun çıkmaz ama yukarısını da desteklemek gerek.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 10:54
60 ve üzeri fps rakamlarına alıştıktan sonra 30 FPS gerçekten oynanılabilecek gibi gelmiyor. Sanıyorum biraz alışkanlık meselesi. 30 FPS ile oynamaya alışmış bir kişi rahatsız olmayabiliyor ama benim için zerre zevk vermiyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 09:45
İnsanları anlamıyorum bazı yorumlarda 30 fps yeterli diyor. 60 fps ve 30 fps arasında çok büyük bir fark en basitinden bir savaş oyununu bi 30 fps ağır ağır oyanamak var birde 60 fps oynayıp akıcı oyanamak var 60 fpsde oyuncunun oynayışı ve skorları bile değişiyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 09:40
işte böyle cahil cüheyla oyun geliştiricisi olursa sonuc bu olur. demekki neymiş , bu oyun yerine yaklaşık 2564253634 rpg oyun seceneginden düzgün optimize edilmişleri seçip onlara para vermek gerekirmiş.

Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 03:11
Bahane uydurmus ınek sen suna yapamadık macomuz yemedı demıyorsun manuple etmek ıcın sallamıssın ama yemezler optızasyon yapamamıs adamlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 30.12.2015 00:20
Uzun süre(min 1 saat) 60 fps oynayın sonra 30 fps ye geçin kasıyor lan bu dersiniz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 23:45
144 hz monitöre sahibim bırakın 30 fps yi 60 ve 90 fps arasında bile ciddi bir fark mevcut görmesem inanmazdım o derece :)
Hele 90 kare saniyede araba yarışı oynamak pahabiçilemez.
Bu herif bu farkı anlamıyorsa oyun yapmayı bıraksın beyaz eşya sektörüne yönelsin :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 22:16
FPS de sen haritanın bir bölümüne gelmeden aktif olmaz kurgulanan senaryo .Bazı rpglerde de var bu olay...AMA bazi oyunlarda yaşayan şehirde canlı objeler hareket döngüsüne sahip...İşte ekran kartının ıkındığı nokta burası bunu işlemekte zorlanıyorlar..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 21:12
Stabil 30 yeterli 60 ta bi artı tabi ama oyundan aldığım zevki değiştirmeyecek
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 20:35
şimdi hiç 60fps oyun oynamamışlar gelir öter durur.Göz var nizam var dostlar 30 un üstü gerçekten çok farkediyor.zaten böyle olmasa o kadar para verilmez onca sisteme.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Nyiragongo
Nyiragongo 29.12.2015 19:18
Önemsiz demiş ama 60 fps görüntü gerçekten farkediyor ve çok daha güzel görünüyor. Videolarda bile çok farkediyor. Olsa güzel olur tabi ama olmasa da çok büyük rahatsızlık vermez. Tabi 2 tane gtx980ti ile olmuyorsa oyunun yapımcısı kendisini eleştirmeli.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 18:35
Oyunun optimizasyonu yapamadık demiyorlar da 30 fps nin üstü önemli değil diyorlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 18:33
Bana kalırsa 30 fps çöp.. Kesinlikle hiç yoksa 50 olmalı..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 18:31
Adamlar hakkaten çok doğru bir benzetme ve tespit yapmışlar. aynen katılıyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 18:27
30FPS'nin üzerine çıkaramayınca, 30FPS'niz üzerini gereksiz gören kafayı işsiz bırakıp farklı sektöre yönlendirsen, dönüp 30 FPS oyun oynadığında farkı anlayacaktır. Dünya üzerinde hiçbir varlık çıkarsız iş yapmaz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 17:18
Geliştirici gerek açıklamaları gerek de örnekleri ile iyi saçmalamış..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 17:15
Oyunu adam gibi optimize etmedik diyemiyor, ondandır... Be birader, sen de bu gibi adamlara ne diye para veriyorsun. Önce oyunu dene, sonra alırsın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.12.2015 17:10
yalançının?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
ekaydirma
ekaydirma 29.12.2015 15:41
Öncelikle böyle kötü bir oyunun, böyle saçma sapan bir developerı olmasına şaşırmadım. Adam çip sistemini araba motoruna benzetti daha nolsun.

Ama madem adam arabalardan örnek vermiş ben de şöyle diyeyim: O adama göre 30fps ile oynamakla 140fps ile oynamak aynıysa "oyun" tecrübesi" olarak; şahinle 300km yol gitmek ile 2015 model lüks bir arabayla 300km gitmek de aynı "yol tecrübesi" yaşatır o adama. Demek ki bir sorunu var algılayamıyor yani. Göz 24fps üstünü görmüyor diyenlere de selam olsun, bi göz doktoruna gitsinler. Ya da el ve beyin koordinasyonlarında bir sorun vardır ona baktırsınlar. O gecikmeyi hissedemiyorlarsa yani.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • 1486 TL'lik Oyun Ste...
  • Popüler MMORPG Steam...
  • Solo Leveling: KARMA...
  • The Last of Us 2’nin...
  • Zombi Temalı Co-Op O...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.