1/3

Rome: Total War

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Savaş oyunlarının en acımasızı ve en gerçekçisi ile buluşmaya az kaldı...

Total War ismi usta oyunseverlere; gücü, gerçekçiliği, zekâyı ve zorluğu temsil eder. Shogun: Total War ile oyun dünyasına bomba gibi düşen, zamanın savaş oyunlarının bir kenara itilip, yepyeni bir oyun sistemini insanlara benimseten Creative Assembly çalışanları, öğrenmesi oldukça sancılı geçen oyunları hakkında hem olumlu hem de olumsuz pek çok eleştri almışlardı. Daha sonraları çıkarttıkları Medieval: Total War ile hem daha geniş bir kitleye hitap eden, hem de çıtayı iyice yukarı çeken bir oyunla tekrar karşımızdalardı. Açık söylemek gerekirse ikinci oyun ilki kadar büyük ilgi toplayamadı. Özellikle grafik motorunun hiç değiştirilmemesi ve oyunun sanki bir ek paket kıvamında olması fanatiklerinin moralini bozsa da insanlar oynamadan edemedi.

Aradan uzun zaman geçti, Total War’un en son versiyonu Rome:Total War duyuruldu. Defalarca screenshotları yayınlandı ve ne yalan söyleyelim, hepimizin ağızının suyu aktı. Rome: Total War, daha evvel hiç ismini duymamış, Total War’un anlamını bile bilmeyen oyunculara dahi, “Bu oyunu mutlaka oynamalıyım” dedirten görüntülere sahipti. Tek bir savaş alanında 10 binlerce farklı askerin ve birimin birbiriyle amansız mücadelesini izlettiren görüntüler ve başarılı olacağına kesin gözüyle bakılan grafik motoru herkes için merak konusuydu. Nihayet, piyasaya çıkmasına bir ay gibi kısa bir süre kala yayınlanan demosu ile birlikte vaadedilenlerin en azından %80’lik bir kısmını karşımızda görünce ne diyelim, oyunu tadından yiyemedik.

Gücün ve başarının simgesi, Total War

Bilmeyenler için kısaca anlatalım. Total War; savaş meydanını, şu ana kadar hiçbir oyunun yapamadığı kadar gerçekçi ve acımasızca yaşatan bir oyun. Gerçekçi; çünkü her birimin moralini, durumunu ve konumunu sürekli kontrol etmek gerekli. Acımasız; çünkü sayısal üstünlüğün, başarılı savaş taktiği karşısında hiçbir şey olduğunu ispatlayan bir oyun. Sadece canlı savaş sisteminin üstünlüğü ile değil, filmlerde ve tarih kitaplarında eşine rastlayabileceğimiz büyük savaş taktiklerini gerçek anlamda uygulayabildiğimiz (daha doğrusu uygulamak zorunda olduğumuz) bir oyun. Askerlerin çeşidi, konumu, morali ve daha pek çok şeyin hesaba katılıp ciddi anlamda kafa yorarak düzenlenmesi gereken savaş alanlarına daha hakim olabilmek için çoğunlukla zamanı durdurarak askere taktik verilen gerçek zamanlı ve sıra tabanlı strateji oyunun mükemmel bir karışımı.