1/3

Second Sight

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Teknolojiye meydan okuyan güç içinde!
Platformlar PC
Second Sight
  • Yapımcı - Yayıncı Free Radical Design - CodeMasters
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 77
Artılar Psişik güçleri kontrol etmek oldukça zevkli. Hikaye merak uyandırıyor...
Eksiler Alarm çaldığında hiç bitmeden gelen düşmanlar ve başarısız yapay zeka. Geçmişe döndüğünüzde ortalama bir aksiyon oyunundan farksız oluşu ve hedef almadaki sorunlar...
Aksiyon oyunları, kuşkusuz büyük ilgi görüyor. İnsanların içindeki bastırılmış şiddet duygusunu, bir nebze olsun törpülediğimiz bu yapımlar sayesinde, kullanıcılar hayal alemlerine dalıyor. Kimi zaman, GTA’daki gibi kendimizi organize suç örgütlerinin arasında bulurken, kimi zaman Hitman’deki gibi geçmişinden bir haber olarak, suikastler yapıyorduk. Yine geçmişini arayan adam konumunda olacağımız oyunlardan biri de Second Sight. X-Box versiyonu çıkalı 6 ay kadar olan oyun, nihayet PC kullanıcılarıyla da kısa zaman önce buluştu.

Burası neresi? Neredeyim ben?

İlk görevimize başlamadan önce, güzel bir video izliyoruz. Hastaneye kaldırılmış. Sedye de ağır yaralı bir şekilde yatarken, çevremizdeki konuşmaları duyuyoruz. Fakat sesler hep yankılı olarak geliyor. Gayet güzel düşünülmüş bir ayrıntı. Kendimizde olmadığımız basitçe belli oluyor. Doktorun uyuşturucu iğne yapması ile videoyu kapatıp, oyuna geçiyoruz. Aradan ne kadar süre geçtiğini bilmeden uyanıyoruz ve gözlerimizi açtığımızda, üzerimizde bir gariplik olduğu belli oluyor. Hemen ellerimizi yatağa bağlayan bantlardan kurtulup, ayağa kalkıyoruz. Bu noktadan sonra kontrol bize geçiyor...

İlk gözümüze çarpan, her yerimizde darp izi olduğu. Nitekim mumya gibi sargılar içinde dolaşıyoruz. Oyun içi video da aklımızdan kalan ilginç durumun ne olduğu kısa süre içinde ortaya çıkıyor. Ölümden dönmemizin mucize olmuş olması yetmiyormuş gibi doğa yasalarıyla açıklanamayan bir yeteneğe sahibiz! Telekinesis isimli bu özellik sayesinde nesnelerle uzaktan iletişime geçebiliyoruz. Fakat bu durum şuan için sadece, bir cismi kaldırıp, havada tutmak veya sürüklemekten ibaret. Bulunduğumuz odanın kapısı dışarıdan kapanıyor. Bizde içerde olduğumuz için yapılacak tek şey kalıyor. Mouse’un sağ tuşuna basılı tutup, sol tuşa basmak. Böylelikle kapıyı açacak mekanizma ile etkileşime geçip, odadan ayrılıyoruz.

Gördün mü? Ne yaptı!

Telekinesis adı verilen özelliği kullanmak oldukça eğlenceli. Girdiğimiz odalarda epey etkileşime geçebileceğimiz cisim bulunuyor. Sizde ister istemez onlarla oynamaya başlıyorsunuz. Özellikle takıldığınız bir yer oldu mu; başlıyorsunuz çevredeki monitörleri bozmaya, kutuları döndürüp çevirmeye...

Telekinesis’in düşmanlar üzerindeki etkisi de bir hayli ilginç ve gerçekçi. Düşünün; biri karşınıza geçmiş, önünüzde duran sandalyeyi, hiçbir fiziksel temas olmadan havaya kaldırıyor! Ürkütücü bir durum değil mi? İşte oyundaki düşmanlar da, sizi görünce aynen bu şekilde ürküyorlar ve korkudan yere çömelip koşuşturuyorlar. Yalnız bu durum çok uzun sürmüyor. Geri geldiklerinde hiç birşey olmamış gibi davranıyorlar. Eğer onların karşılarında tekrar telekinesis özelliğinizi kullanmazsanız, size hemen saldıracaklardır. Böyle durumlarda korkan düşmanlarınızın arkasından yaklaşıp, “space” tuşu ile onları yakalayıp, öldürebilirsiniz.