• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

Sizce oyunlar hangi fiyatlar ile satılmalı? Yorumları - (142) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 7.11.2025 13:14
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.06.2016 13:05
Herkez korsan oyundan yana bunun önüne geçmek icin de zaten ilk bi orjinal oyunlarda fiyatlar 50-100 arasi olmali ki korsan oynamasinlar.Sen fiyatı 200-300 yap bide arkadaşın dediği gibi türkçe destek olmasın bide orjinal alın diyonuz
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.03.2016 15:32
En kalite fışkıran oyun dahil 75-100 tl olması makuldur daha türkçe altyazı dahi vermeden 2oo tlye oyun almak? aptallık
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
weron
weron 14.03.2016 01:58
En Güzel yorum @Vorador dan gelmiş. Bir kere ülkemize verilen değere bakmak gerekli sen Türkçe dil desteği koyma sonra oyunu 60$*TL olarak 200TL ye sat bu ne perhiz ne lahana turşusu. Önce dil desteği var mı? yoksa 25-30TL bile çok.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2016 14:32
2.mesaj

X işinde çalışan A 2000 euro kazanıyorken division 59euro dan alıyorken

X işinde çalışan B 2000TL kazanıyorken division için 179TL ödüyor

olması gereken 59TL bence...

Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2016 14:29
60$ =60TL

59euro= 59tl

yani döviz olarak ne kadar ise birebir çevrilmeli bence.

döviz kuru farkı tam bir adaletsizlik ve oyunu getiren firmaların özellikle ARALIN bize attıkları kazıktır

bununla kalmıyor birde gelir düzeyi var bu işin.

2.mesajda anlatıcam
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2016 13:49
Ülkemizde yaşam standartı düşük veya yok denecek kadar kötüyken nasıl oyun ücretlerinden bahsedebiliriz?! Her şeye zam geliyor sürekli. Daha ülkemizde genel fiyatlar bir standarta oturamamışken, bu mu oturacak ? Ülkemizdeki tek fiyat standartı; maaşlara gelen zamın ardından faturalara gelen zam!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2016 09:28
Bunu baslatan cod degil gtadir. Fanboyluk yapicaz diye gtanin sisirilmis yuzde 900 kar marji amacli sacma sapan fiyat politikasini elestirmezsiniz tabi, ha soyleyim inadiniza dunyanin en kotu senaryolu, en sisirilmis ve en kotu oyunudur gta 5.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2016 09:25
Bu ulkede kafasi calisan adam kalmamis. Abdyle nasil kiyasliyorsun kendini sen ya? Oranin aclik siniri senin ulkendekinin 3 kati fazla, maaslari 3 kati fazla. Yani turkiyede satilacaksa 3 kat az satilmali 100 mu orda burda 33tl, hadi bb
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.03.2016 09:21
100 tl 150 tl ideal diyen arkadas 7 8 oyun alsan ayda bu ulkedeki asgari maas ediyor.abd 60 dolarsa turkiyede 30 tl olmali. Iktisat nedir alim gucu nedir bilmiosun bol keseden salliosun. Bana gore 50 tl guzel bi fiyat. 3 4 oyun aliriz ayda 1 tane almak yerine.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2016 19:32
Hangi fiyattan satılmamalı ?
- Aral Game.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
nerobianco
nerobianco 12.03.2016 13:28
50 ile 100 lira arasında olursa gayet makul.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Sickk_Blaze4u
Sickk_Blaze4u 12.03.2016 13:27
@21:54 senin pcde oynamadığın oyunları konsol 60 fps ve high grafiklerde oynatıyor evladım. en basit ve bilinen örneği: black ops 3.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2016 11:17
Rusyada hindistanda kur ayarlanıyor bizde neden ayarlanmasın. Dolar bazında 27 dolardan oyun satılıyor. Biz neden istemeyelim daha ucuz oyunu.
60-90 seviyesinde olmalı bence de.
Hep söylüyorum kendinizi yoldurmayın oyunları indrime girdiğinde alın. Biraz sabırlı olun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
delihusrev
delihusrev 12.03.2016 10:49
şu fşyatlar 300 350 olsun diyenleri anlamak güç
valla 30 100tl arası olmalı en fazla çünkü türkiyenin hali belli hekez aç
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2016 03:23
Max 50 tll
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.03.2016 01:02
Pc oyuncusu yine korsan oynar korsanın önüne geçmek lazım önce
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 23:02
400 lira olsun zenginlerin verdigi ucret torrntcilerin acigini kapasin mutlu mesut bir ulke olalim :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 22:48
Dolar ve Euro 1.9-2.1 TL aralığına gelsin, tüm anket boşa çıkar. Yani bir oyun en fazla 60 dolar olmalıdır.

Büyük oyun firmaları bu olaya düzen getirip, TR için dijital alımlarda doları 2 TL'ye sabitleyebilirler çok kolay bir şekilde.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 21:54
ps4 ve xbox un en büyük eksisi oyunlara 200 tl verip oyunu oynayabilmek için yıllık 100-150 tl vermek zorunda olmamız.30fps 900p/720p çözünürlük orta seviye grafikler için bu paraların alınması biraz saçma açıkçası.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Yuuciin
Yuuciin 11.03.2016 21:51
Ya oyun fiyatlarını düşürsünler DLC lerin fiyatı artsın Ya da fiyatlar aynı kalsın DLC ler bedava olsun...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 21:24
Ne yazık ki, oyuncu kitlesi bilinçsiz olduğu sürece fiyatlar düşmeyecektir. Örneğin burada bile çoğunluk bir oyunun 120TL olması gerektiğini söylemiş! 120 TL'nin ne kadar fazla olduğunu şu örnekle açıklayabiliriz; 120TLx1000Kişi=120.000 TL!!! Peki, bir oyunun maliyeti 120 bin TL midir?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Vorador
Vorador 11.03.2016 21:22
Dil seçeneği olmadığı için en azından orijinal fiyatından ucuz olmalı. Sunulan seçeneklere göre belirlenebilir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 21:10
Bütün oyunlar 350 TL olmalı

Ubisoft, Bugthesda, Downgradevision ürünlerini alarak hertürlü katkıda bulunmuş oluyorsunuz
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 20:00
Aaa oyunlar bence 90 tl olmalı premium gold vb. versiyonlar da 120 tl olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
delihusrev
delihusrev 11.03.2016 17:20
300 tl diyen arkadaş keşke ölsen
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 17:06
300 lira altına inmemeli bence maliyetler yüksek nasıl olsa evdekilerde kıramıyorlar alın diyince alıyorlar , oyun alamama sorunum yok
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 17:03
bence oyunlar bimde satılsın bakın nasıl ucuzluyor
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
cutter00
cutter00 11.03.2016 16:44
Aslında bakarsanız para birimi dolar olan bir ülkede 1 dolar 1 tl gibidir. Hani oradaki koşullara göre durum bu şekilde. Bu durumda 60 dolarlık bir oyun 60 tl olmalı demeyeceğim :) Şimdi 60 tl de biraz az kaçar o kadar emek harcanıyor ama en fazla 100 lira hadi maksimum 120 olsun.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Hickey
Hickey 11.03.2016 16:00
En fazla 110 TL civarında olmalı eğer Türkçe dil desteği yoksa fiyatı biraz daha düşebilir 110 tl de ucuz deil tabiki %50 yada %70 indirimler olunca 50 tl ye hatta 40 tl ye yeni çıkmış kaliteli bir AAA oyunu almak mümkün eğer böyle fiyatlarda satış yapılırsa birçok oyuncu kitlesine ulaşılabilir bana göre.



Tabiki aral hazretleri varsa 250+ üstü fiyatlar görmeye ve insanlarda korsana yönelmeye devam edecek üstüne Türkçe dil desteği yok oh ne ala:)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 15:35
AAA oyunlar 60'ı geçmemeli. Kimse olmaz o iş birader! demesin witcher 3'te gördük tamamen yapılan anlaşmaya bağlı . Indie oyunlar 50 liraya satılıyor yazıktır . 60 liranın üstüne oyun almam arkadaş . Almıyorum da .
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
kots
kots 11.03.2016 15:27
AAA Oyunun oynanacak içerik saati çarpı 0,80TL = oyun tavan fiyatı. (çakal çukal dandik yan görevler olmadan, kaliteli yan görevler sayılabilir. Yan görevlerin yarısı + ana görev de olabilir.)
-------------------
Şu özellikler olması durumunda, saati çarpmadan önce 0,80 TL ye ek olarak.
Türkçe ise + 0,25TL
Online içerik + 0,025TL
Çok iyi online içerik + 0,25TL
Yeni teknolojiyi içeren ilk oyunsa + 2TL
(çeşitlendirilebilir)

Bu durumda örnek:
Crysis3 - 10saat x (0,80+ 0,25 + 0,025 + 2) = 30,75TL
Rot TR - 40saat x 0,80 = 32TL
FO4 350/2+50=225saat x 0,80 =180TL
Witcher3 - 200saat x 0,80 = 160TL ya da öteki yöntem =100TL
GTA5 - 75saat x (0,80+ 0,25) = 78,75TL

Tabii ki bunun azalarak artan bir algoritma olarak bağlanması gerekir. Yoksa uçuk rakamlar çıkar.

Ama yok öyle değil...
Şaka gibi, 10saat bile tutmayan oyuna 180TL verebiliyoruz.
200 saat süren başyapıt 80TL

Not: Üstelik oyunlar AAA olduğu için çok iyi grafik, çok iyi animasyon vs. olduğunu ve bunların her oyunda eşit olduğunu varsayıyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
emc
emc 11.03.2016 15:06
Sayın Editör ve Oyun Sever Arkadaşlar...

Şimdi Denuvo çıktıda Ne oldu ? Korsan bulamayan insanlarımız The Division ve Farcry:Primal da satış patlaması mı yaşatıyor, Ne yapıyor ? Kaldı ki, Origin'in 59 Euro ile 119 Euro satılan oyunlarının satış rakamlarıda Türkiye'de hatrı sayılır bir rakama ulaşmış olmalı. Bu arada Denuvo'un Dünya'da etkisi ne kadar onuda ayrıca merak ediyorum ?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Karanlık
Karanlık 11.03.2016 14:54
50 tl altında olmalı bence. 200 tl ye oyun satarsan kusura bakma 1 kişi satın alırsa 10 kişi de internetten indirir. Tamam oyun çok güzel olabilir ama sonuçta oyun. İnsanların eğlenceye ayırabildiği para zaten sınırlı, bilgisayar oyununu zengin eğlencesi haline getirmemek lazım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 14:46
Witcher 3 ilk çıktığında kutulu olarak 70TL'ydi. Bu da demek oluyor ki istendiğinde bu fiyata satılabiliyor. MGS 80 TL ve Rise Of Tomb Raider 90 TL gibi gayet uygun fiyatla çıkış yaptı. Bu bir standart olmalı. En fazla 90TL. heleki dijital oyunlarda katiyen 180 Tl gibi bir fiyat olmamalı.oyum 75-100
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 14:44
50 lirayı geçmemeli. Bu hayal falan değil ben asıl yapımcıları suçluyorum. Ucuza sat 5 tane yerine 15 sat. Hem bu araba değil ki her bir ürün için ayrı masrafın olsun. 1 tane de satsan 1 milyon da satsan maliyeti aynı çünkü oyun kopya işidir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 14:31
10 senedir aktif olarak oyun dünyası içerisindeyim. Haliyle yeni çıkan bir oyunu hemen almak ve taze taze oynamak istiyorum ancak 180 tl gibi bir fiyat etiketi görünce insan oyunu almak için nelerden vazgeçmesi gerektiğini baya bir düşünüyor. Bence 70 tl ideal.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Krisotil
Krisotil 11.03.2016 14:18
Çare bizim gelir seviyemizin yükselmesi.Gerisi hikaye arkadaşlar.Bizde kazanalım oyun firması da kazansın.Kimsenin parasında gözümüz yok:D ama paramız yok işte...Yani şu steamdeki fiyat politikası güzel mi güzel, doğru mu doğru ama utanç verici bişey.. İşin özeti, Bunlar rezil aç... oyun flnda alamaz. Bunlara ucuz verelim.. Hea doğru mu doğru.Zaten sıkıntı o. Bu başlığın anketin sebebi de bu :D Oyun bile almakta zorlanıyoruz lafı dolandırmanın manası yok. Merlinden ricam atsın rockstara fln mail...Biz Vietkong durumundayız... Durum bu.50-60 dolar newyorklu bir öğrenci için 6-7 paket sigara parası olsada burda değil öğrenci çalışan insanlar için bile ciddi bir miktar... Bi de her zamanki gibi yok aral yüzünden böyle yok ahmet yüzünden böyle. Kardeşim rezil bir gelirin var. Anla artık. 400 dolar asgari ücretin var. sana bedava da verseler oyunları 400 dolarsın işte.Daha 3 ay önce 300 dolardın seçim denk geldi de bala 100 dolar daha değerin oldu..o da 4-5 yıl daha artmaz...artmıcağı gibi hala tartışma konusu.özel sektöre yük binmiş fln filan. Birde yüksün yani :D

Neyse;
Vietnam, Somali de neyse bu ülkede de okadar olmalı oyunlar... En azından bizim büyüklerin vay be aç ruslara bak kadınları satıyolar dünyaya dediği Rusya ile aynı fiyat idealdir...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 14:05
Anlamadığım oyunlar steam yoğunluklu satın alınıyor zaten.Amerikada 60 dolar oyun Türk lirasıyla 170 e filan çıkabiliyor.Anlamadığım yurtdışından mal getirmiyorsun ki tüm dünya ile aynı anda indirebiliyorsun oyunları.Vergi falan filan fiyatları yok artı olarak.Neden bu kadar pahalı bilen yazsın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 14:04
İlle de çok ucuz olsun demiyorum oyunlar, sonuçta bir emek sarf ediliyor bir sürü para harcanıyor yapımı için. Ama devasa fiyatlarada karşıyım (175 lira gibi mesela bunlar abartı). En fazla 100-120 olsun güzel olur bence.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 12:26
bir oyunun en fazla 120 TL'ye satılmasını savunuyorum eskiden böyleydi aslında doların uçmadığı zamanlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 12:11
Ben hep korsan öhmmm 50 liralık oynadığım için beni etkilemeyen fiyatlardır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 12:05
Ülkemizde ki oyun camiasının önde gelen basın ve yayım kuruluşları oyuncuların da desteğini alıp söz konusu fiyatlar hakkında bir şeyler yapmalılar. Ama hemen hemen hepsi malum firmanın reklamını alırken bu şekilde bir kampanyanın yürütülmesi ütopiktir. Daha fazla tık almak ıcın yaziılmıs bır haber.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Yazaryonetmen
Yazaryonetmen 11.03.2016 11:36
İlk önce böyle konu açıp,bunları gündeme getirdiğiniz için teşekkürler.Öncelikle kendi ülkemizdeki vergilerden başlamak gerektiğini düşünüyorum.180tl(doları 3tlden hesaplarsak) oyun 250tl gibi rakamla satışa sunuluyor.İlk önce bu vergilerden arınmamız lazım.Konuyu ülkeye kaç paradan girmesi gerektiğine gelirsek,burada birçok hesap devreye giriyor.Bunlar da açıkçası beni hiç ilgilendirmiyor.Steam bazı oyunlarda(azımsanmayacak kadar fazla)kuru 1.5-1.8 civarı hesaplayarak satışa sunuyor.Bence uygun olanı da bu.Playsatation gibi sözde Türkiye pazarına çok önem veren(Tr psn bile ingiltere psnin türkçeye çevrilmis hali)firma iki oyunu türkçe yaptı diye poh pohladığımız sony,steam kadar Türkiye`ye yeteri önem vermiyor.Bunlarda önemli şeyler.Kısacası ülkemize giren oyunların kuru 1.5 ~ 1.8 civarından hesaplanarak girmesini temenni ederim.Bunların olmasını isterken de cd projekt red firmasının ülkemize uyguladığı satış politikasını ele aldığımızda,temenni ettiğimiz şeyin çokda imkansız olmadığını gösterir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 11:08
Bir zamanlar güzel insirim planı vardı aral game olamasaydı ama bir oyunu her ülke için aynı fiyattan veriliyor ise o ülkenin diline göre uyarlanması gerekir %100 türkçe ama online oyunlarda hele cs:go da direk 200tl olması gerekiyor hem hile hemde troll için önlem
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 11:06
ABD de 60 dolar ise Türkiye de 60 TL olmalı bence.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 10:34
50 TL altı olması lazım, sürümden kazansınlar :) bak bakalım 30-40TL ye orijinal oyun almayan kalıyor mu. Korsanı sadece orijinal oyun fiyatlarını aşağıya çekerek aşabilirler. 250TL oyun mu olur ayıptır ya, Birde Türkçe bile değil :(
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Kamuflaj
Kamuflaj 11.03.2016 10:25
öncelikle bu konuyu üst kurumlara taşıyacak kampanya yapabilecek sonuna kadar takibini birakmayacak kişilerin merlininkazani olması gerekiyor. örnek rusya fiyatlar ortada bizim asgeri ücretimiz ortada maaşlar ortada kur ortada neden bu konunun üstüne daha çok gidilmiyor baskı yapılmıyor aral gibi kurumlara. bir arkadaş da avrupa birliğine girince asgeri ücret 1300 tl suan 1300 eu olacak yazmış saf dokunulmamış akılları çok seviyorum. kuru hesapla Türkiye eu girince asgeri ücretinde eu bazında o olacak.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 10:00
50 lira bile fazla bazı oyunlara.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
SinHa
SinHa 11.03.2016 09:48
Unutmadan dijital olarak aldığınız oyun (Steam üzerinde bu şekil diğer platformları bilmiyorum) hiç bir zaman size ait değil. Siz bu oyunları hiç bir zaman devir edemeyeceksiniz. Sizin bu dünyadan göçünce yasal olarak hesabınızın da işi bitecek. He siz başkasına şifrelerinizi bırakırsanız orasını bilemem...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 09:23
75-100 arası olmalı alım güçünü zorlamamalı ki herkes orjinal oyun alsın.Bide ps4 için soyluyorum Psn Tr ye para yatırma kolaylaşsın paypal la para yatıra bilelim .
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 09:20
Euro 3.3 TL.Soruya bak
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
JimSteveJaupart
JimSteveJaupart 11.03.2016 09:08
en babası 150 tl olmalı o da deluxe paketler falan o da zaten 50 $ falan yurtdışında malesef dolarda yüksek olduğu için en babası 150 tl olmalı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 09:05
10 tl olsun diyen bile çıkmış yuh arkadaşlar direk beleşe dağıtsın belediyeler oldu olacak! bu kadar ölücü de ilk defa görüyorum. 60 dolar/euro abd ve ab standart fiyatı zaten. paramızın değeri ortada her türlü pahalıya oynayacağız. 100 tl ideal bence hadi konsol oyunları da max 150 tlyi geçmemeli.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 09:05
89 tl den yukarı olmalı AAA oyunlar 89 ve aşağı doğru devam etmeli
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 08:44
Steam'deki fiyatlardan % 15 civarı ucuz olup tüm oyunlara uygulanması (dolar kurunun 1,7 baz alınması) ve Steam'deki gibi zaman zaman indirimlere gidilmesiyle birçok oyuncunun bütçesine hitap edilebilir diye düşünüyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 06:31
Yurtdışında 60 dolarsa türkiyede 60 tl olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 05:25
50'den aşağısı kurtarmıyor mu ankete koymamışsınız :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 03:09
Cem Uzan gelseydi 1 lira olacaktı 1. Başka bişey miydi ya o?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 02:58
GTA V ye bakalım, malıyetı 230 mılyon, net kar 3 mılyar dolar.

Eeee be zalım herıf 30 dolardan DLC olmadan satsaydın yıne o kadar kar elde ederdın. Hemde 2 katı oyuncun olurdu.

Ulkelerle alakası yok tamamen fırma ıle alakalı, Allah askına bı. Oyunu turkce menu+alt yazı yapmak cok mu zor,cokmu masraflı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 02:32
50 veya 60 tl olmalı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 02:25
The Division'ı ps4'e 160 Tl ye aldığım için sevinirken bile kendime acıyorum. Gerisini düşünmek bile istemiyorum. 50-100 tl arası ideal olur asgari ücret baz alındığında.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 02:24
eğer oyun 60 dolardan çıkıyorsa ülkemizdede 60 liradan satılsın birazda devletimizin bu işe el koyması lazım eğer türkçe çıkmıyorsa ve 200 liraya bu oyunu satıyorsanız yapımcı firmadan %100 vergi alınması lazım
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 01:35
Xcom 2 gibi 179-220 TL olur (yeni ve popüler oyunlar)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 01:33
en fazla 20 tl
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 01:13
Buradaki asıl mesele Türk parasının neredeyse lahana yaprağına denk tutulmasından kaynaklanmakta. İşin temeli 3Aoyunlar değil koskoca bir devlet meselesidir. Heyhat önümüzdeki günlerde ekonominin çarkının amerikadan çine geçtiğini görürsek bu yavrucaklar 3A oyun değil kendilerine yeni birer VR çeker
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 01:09
2- Şirketin kar elde etmesi bakımından değerlendirildiği zaman toptan yapılan satışlardan daha az bir fiyat biçemeyeceğinden ( bkz. g2a kinguin gibi digital marketler) biçse bile çok altına düşemeyeceğinden bu konuda şirketi (steam ya da dağıtıcı firma) olacağı en fazla sitelerdeki fiyattır
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 01:05
Alım gücü bakımından ve de şirketin karı bakımından değerlendirelim.
1- Alım gücü bakımından değerlendirdiğimiz zaman doların ülkemizin para birimine çevrilmeden yansıtılması bir oyun yurt dışında 60 dolara satılıyorsa ülkemizde de 60 liraya belkide daha azı fiyata satılması gerekir.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 00:49
Asgari ücretin 1300 TL net olduğu bir ülkede bu kadar gaddar distribütörlerin at oynatmasına izin verilmemeli. Oyun dediğin 100 lirayı geçmemeli, para kolay mı kazanılıyor da girdiğimiz kitapçılarda 250 TL'yi düşünmeden harcayalım bir oyuna?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
HakanYilmazAU
HakanYilmazAU 11.03.2016 00:47
Australia'da yasiyorum ve burada asgeri ucret saatlik minimum $18 dir. Haftalik calistigin saat suresine gore ayda eline asgeri ucret uzerinden minimum $2.500 dan fazla para geciyor. Ve yeni cikan bire oyunu $60-70 alabiliyoruz. Hatta 2. ele dustumu ayni oyunu yari fiyatina yada daha dusuk fiyata alabiliyoruz.Turkiye'deki asgeri ucreti dusununce 100 TL den fazla oyuna para vermek resmen akla mantiga sigmayan bir dusuncesizliktir. Neden 170 TL ve 200 TL den fazla ucretlere oyunlar aliyorsunuz ve neden bu absuruk sacma sapan fiyatlari kabul ediyorsunuz neden bunun degismesi icin birseyler yapmiyorsunuz anlamiyorum. Demekki alanlar var demekki insanlar mutlu demekki hersey yolundaki fiyatlar yillardir tum Dunya'ya gore ucuk :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
hakande84
hakande84 11.03.2016 00:25
Şık seçmedim çünkü platform belirtilmemiş. Ayrıca her ikisi aynı fiyat olmalı diyorsak o halde 130 TL gibi bir fiyat olmalı. Sektörü tanıdığım için az çok tahmin edebiliyorum. Oyunların ithalat rakamları konsol ve PC'de farklıdır. Vergiler ise sadece %6,7 ÖTV kadar fark eder. Ancak konsol oyunu Sony ve Microsoft'un:

1) Telif hakları
2) Kendi fabrikalarında disk ve kutu yapımı & ambalajlanması

nedeniyle ekstradan ücretlendirilir. Örnek vermek gerekirse bir distribütör PC oyununu misal 10 Euro'ya alıyorsa PS4 oyununu 28 Euro gibi birşeye alıyordur. Bunun yan ithalat masrafları pek birşey tutmaz. Ancak KDV + konsol için ÖTV + kanalın ütopik marjı + distribütörün ütopik marjı eklenince buyrun 300 TL çıkar. Ha unutmadan hiçbir distribütör kuru bugünün kurundan almaz. Hep en kötü senaryodan alır. Yani siz TCMB'ye veya Doviz.com'a bakar dersiniz ki oyunu bu adamlar 3,2 Euro kurundan ithal etmiş ama adam arkada savaş çıkar, ekonomik krizin boyutları artar diyerek bunu 3,4 hatta 3,5 kurdan alır. İşte koyun hepsini alt alta zaten hesap ortada.

Büyük hatayı özellikle sektörün en büyük oyun distribütörü aşırı sayıda personel çalıştırarak bu personelin maliyetini son kullanıcıya yansıtarak yapıyor. Sektörde tek kalmak için her yere adam yerleştirip bunun parasını müşterisinden çıkardığı için de siz rahatsız oluyorsunuz. Bu da haklı bir itiraz. Ancak bu düzen değişmez. Bizim ülkede iPhone alırken de kazık yiyoruz, Samsung Smart TV alırken de kazık yiyoruz, araba alırken de kazık yiyoruz.

Eğer kazık yemekten rahatsız oluyorsanız ne yazık ki tek çözüm tüketmemek. Bu da imkansız. Bu hareketler çok denendi ve tutmadı. Dolayısıyla küfür etsek de işte gidiyoruz G2A, Kinguin, bazen distribütörden oyunları alıyoruz. Başka seçenek bırakılmıyor çünkü. Gümrük Birliği Antlaşması nedeniyle de zaten bu tür eşyalar inanılmaz vergilere tabi kalıyorlar. Bu ülkenin acı gerçeği bu, değişmez.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 00:23
yeni çıkan oyunlar maximum 100-120 ......ortalama oyun fiyatları ise 30-70 tl arasında olmalı ki herkes ulaşabilsin...yoksa korsan bitmez
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.03.2016 00:08
75-100 arası ideal en fazla da 5A lı bir oyın için 150.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 23:42
50-100 arası olmalı. Ölücü değilim ama fiyatlar aşırı pahalı. Herkesin bir bütçesi var. Adamlar çıkmış 300 liraya kutulu oyun satıyor 4 tane alsan 1 konsol parası.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 23:41
75-100 ideal.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 23:31
düz 80 den çıkmalı oyun + season pass max 120
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
DAGO
DAGO 10.03.2016 23:22
eğer avrupa birliğine girersek belli standartlar ölçüsünde olmamız gerekecek.oyunlar bizdede 60 euro olacak,ama atıyorum asgari ücret 1000 lira değil 1000 euro olacak.böylece bizde oyunu şuanki paraya bakılırsa 60tl'ye almış olacağız.olması gerekende bu.devlet bizi düdüklemek istediği için euroya geçmek istemez çünkü özellikle elektronik fiyatları standart olmak zorunda olacak.bir oyunun asıl ederi 50-60 liradır fazlası değil.gerçekçi yaklaşırsak 150'ye razıyım
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 23:21
75-100 arası ideal gözükse de gerçekçi olup döviz kurlarına bakmak lazım ki bu da 50$+ bir oyunu yuvarlak hesap 150+ fiyata almak demek. ps4 oyunlarında 4,5 oyun=1 konsol ediyor.

keşke döviz kurları böyle olmasa da maksimum 75-100'e oyun alsak
ama daha gerçekçi bir hayalde 100-150 arası makul
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 23:14
50-75. Maksimum 100.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 23:12
Araldan kurtulmak lazım yoksa düzelmez. Oyun fiyatları Türkiye'de.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 22:57
teknoloji üreten kazanıyorsa, yerli otomobili bırakıp, oyun sektörüne geçmeliyiz . gebzedeki bilişim vadisinde 30 bin beyaz yakalı çalışacak.. ve tabiki de neticesinde dünya çapında yerli oyunlar.. oyunseverlere en güzel çözüm.. ötv siz AAA yerli oyun.. Hayal mi?

Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
skypeultra
skypeultra 10.03.2016 22:56
Oyun fiyatları 100 tl yi geçmemeli. Bu oyunların yapım maliyeti yüz milyon dolarları bulur ama tüm dünyada satışı yapılan ülke koşullarına göre satışlar yapılmalı. ABD de 60 dolar ise Türkiye de de 60 tl yapılmalı ama devlet iyi vergi alıyor hadi 100 tl ye satılsın ama kutulu oyun fiyatları spot u saymazsak neredeyse tek taş fiyatına. Evlenme teklif ederken elimde Witcher 3 bulunmayacak heralde fiyatlar düşsün diyeceğim ama zor bu şartlarda.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 22:56
100 tl yi geçmemeli bence. Oynanış süresine göre de 60-100 arası fiyatlandırma yapılabilir
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 22:52
Torrent tabi artar millet bu kadar zengin degil heleki turkiyede ama bunun onu alinmaz heleki ulkemizde herseyde zam varken oyunlarmi aklina gelicek birilerinin
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
redhell
redhell 10.03.2016 22:36
75-100 arası bana ideal geldi. En zevdiğim hobime ayırabileceğim maksimum ücret bu. Daha fazlası için yememden içmemden kısmam gerekiyor yada ekstra işe girmem gerekiyor. Öğrenci adam için ikisi de zor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 22:33
Ulan hersey tamamda.birader tr psn de oyunlar digital nasil 250-260 lira olabiliyor? Olm bu adamlar gece nasil rahat uyuyor anlamiyorum.psn lan bu digital lan standart fiyat koy 200 lira bitti hepsine...cakallar oyunun süksesine göre kar koyuyorlar ben ona sinir oluyorum.bir aaa digerini tutmuyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 22:22
Ne kadar Pahalı Olursa O kadar Gereksiz Çocukdan Kurtulmuş Oluruz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:58
Oyun Türkçe ise 100 liraya kadar alabilirim Türkçe değilse en fazla 50 lira veririm.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:49
Çalışan insanlar + kar + reklam + ulaştırma vs. 100-150 olmalı ne oyun firmaları ne biz zora gireriz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:45
DLC'ler de dahil 50-75 tl. arası.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:43
Ne kadar ucuz olursa orjinal kullanım miktarı o kadar artar tabi ki aşırısı fazla ama allah aşkına 180tl bir oyuna ben veremem verebilecek insanda çok az. 50-75 oy verdim benim görüşüm bu fiyatlarda olması gerektiğine dair. Rus keyleri vs çok uygun orda da korsan kullanımı çok bizde niye böyle...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:37
abicim standart 50 tl olması lazım. hadi ciddi emek harcanan oyunlarda 60 olsun çok pahalı tr de oyun fiyatları
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:32
belimizi bükmeyecek fiyatlar olsa hem oyunlar çok satar hemde korsan oynayanlar azalır ama bu fiyatlandırmalarla zor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:28
Alım gücünü falan boş verin.Biz kur üzerinden fiyata da raziyiz.Ayrıca tek fiyat istiyoruz.İkisi de 60$'dan çıkan oyunlar arasında nasıl 50 lira fark olur
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:23
Sonra vay efendim niye herkes Endonezya PSN'ye geçiyor.269 TL ye oyun koyarsan rafa geçmeyeni dövsünler.Yarı fiyatından bile az Endonezya'da.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
brightlord
brightlord 10.03.2016 21:21
en fazla 60 tl olmalı,zaten yurdun %70 i 1000 lira maaş alıyor arkadaş,gerçeklerle konuşalım.60 lira bile fazla ama aaa oyunun standart fiyatı bana göre 50 tl olmalıdır.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:20
50 lirayı geçmemeli
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 21:09
100 ile 150 TL arasında mantıklı bir fiyat olmalı sonuçta emek harcanarak yapılıyor
oyunlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 20:59
250+ oy verdim.bu ne arkadaş oyunlar sudan ucuz
plant vs zombies derhal 299 TL olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
emc
emc 10.03.2016 20:09
Oyun fiyatı işi lobi işidir, Witcher 3 de olduğu gibi fiyat güzeldir fakat satılmaz, şimdi Siz birde Witcher 4 gelirken satış fiyatını görün... Rome 2:TW ve Attila TW de uygun fiyatlı çıktı fakat Warhammer TW'nin fiyatı uçuk...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 20:00
Rusyadan ucuz olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:59
100+ alamıyorum ben sahsen,acık ve net.
Skyrim i bile kütüphaneme yeni ekledim,cok begenerek oynadıgım ve emeklerini karsılıksız bırakmamak için..cok pahalı,gta 5 , dark souls 3 , division vb. düsmedende asla almam.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Arcade Fire
Arcade Fire 10.03.2016 19:58
Olmayacağını biliyorum ama 75-100 arası oy verdim, 100-150 bile olsa iyi bir gelişme olurdu (konsol için)

Oy verdikten sonra sonuçları neden göremiyoruz?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Daadsy
Daadsy 10.03.2016 19:44
75-100 güzel bir oran bence. 100 ün üzerindekiler collector set sınıflandırmasına alınsın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Trol
Trol 10.03.2016 19:43
350 lira olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:43
En fazla 50 Tl olmalı.Şöyle düşünün 200 tl iken 20 bin satan oyun 50 tl olunca yüz binler satabilir.Unutmayalım ki korsana olan talep fiyat yüksekliğinden kaynaklanıyor.Düşünsenize Gta 5 ilk çıktığında 50 tl olsa idi bir çok öğrenci direk satın alırdı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:41
1300 asgari ücret
istanbul gibi bir yerde
fatura toplam 400 tl
ev kirası 1000tl

evi olanlar
250 tl ev vergisi
400 fatura

net gider bunlar birde arabası olanın vay haline
markete gidersin azcık birşey alırsın en az 50 tl

maksiumum bir oyunun fiyatı 59 tl olmnası lazım

Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:40
abd'de 50 dolar aaa bir oyun fiyatı dolar bizim liramızın 3 katı değerindeyse 150 lira olmalı üretici firmanın aynı geliri elde edebilmesi için.ama gidiyorsun bir oyun almaya bakıyorsun etikete 240 lira resmen söğüşlemeye çalışıyorlar bizim milleti.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:33
Dijital bir içeriğin fiyatı 10 tlyi geçmemeli diye düşünüyorum.(Korsan içeriği konuya karıştırmadan)Zaten elimle tutamıyacağım ve zaten orjinali kopya olan bir ürünün (çünkü sanal) ve gerçekten kullanamıyacağım bir ürün için aşırı derecede pahalı fiyatlar.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:29
Bence 89TL ortalama bir fiyat, 120 TLyi de aşmaması lazım.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Spider_hip
Spider_hip 10.03.2016 19:25
Katılıyorum, Abd, Türkiye asgari ücret orantısına göre oyun fiyatlandırması en makbulü olacaktır. Anketten de en düşük seçenek olan 50-75'i seçtim. Zira bence bu fiyatlar firmaları da rahat rahat kurtarır. Hani 3-5 milyar dolar kazanacaklarına belki 700-800 milyon kazanırlar :). Ama tabi işletmelerde kar maksimizasyonu esastır ne yazık ki. Ülkemizin parası güçlenmedikçe ki zor görünüyor, öyleyse yabancı üretim olan tüm ürünler git gide bizim için alımı daha güç daha lüks ürünler haline gelecektir. Oyunlar, teknoloji ürünleri, beyaz eşyalar, her şey yabancı üretimi odaklı. Sanayi devrimine geçeli 200 yılı geçiyor biz hala fabrikalaşamamış bir ülkeyiz.

Belki bize özel fiyatlandırma yaparlarsa yabancı tüketiciler de bir yolunu bulup abd yerine tr üzerinden çok daha ucuza oyuna sahip olmanın yolunu bulur ve kullanırlar diye çekiniyor da olabilirler. Ki bu da mümkün. Tr için 40$ yerine 40TL deseler, herkes yolunu bulur tr'den oyunu 13$'a edinmiş olur.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:22
60-70-80-90TL
Oyunun durumuna göre çıktığı gibi alacağım oyunların fiyat aralığı budur. Bu döngüyü bir iki kez kırdım sadece aklıma gelenler SWTOR ve Shadow of Mordor başka bir oyuna 90TL den fazlasını verdiğimi hatırlamıyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:15
Ve Aral'ı boykot etmeliyiz. Steam'ı bile kendilerini uydurmak zorunda bıraktılar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 19:01
Max120tl mesela fıfa16 onun dışında 40-60-80-100
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 18:55
konsol oyunları 99 lirayı
pc oyunları 89 lirayı aşmamalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
DarkPsychoRises
DarkPsychoRises 10.03.2016 18:34
Boşuna uğraşmayın gönlüm ister ki AAA oyunlar 75-100 arasında değişsin ama adamlarda haklı.Türkiye'de kazandıkları paraların %51 devletin cebine giriyor.Yani yarısından fazlası bu yüzden adamların zarar edecek halleri yok yani.Maalesef ülkemizde popüler kültür çok pahalı.Oyunlar 3 katına satılıyor.Adamlarda haftalık çıkan çizgi romanlar 10$'a satılıyor biz ise 3 ayda bir yeni çizgi roman geliyor fiyatı ise 30₺.Oyuncaklar(Koleksiyon Serisi) onlarda 50$ iken bizde 450₺.Geçen gün BLACK SERIES Kylo Ren Lightsaber aldım.600₺'yi verirken içim acıdı.ABD fiyatı ise 70$.Daha bu konu hakkında saydırırım ama bitirmem gerekiyor.Benim düşüncelerim böyle fakat beni aydınlatabilecekler varsa bu konuda hiç laflarını esirgemeden yorumun altına yazsın.İyi günler.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 18:25
yabancı incelemelere yorumlara bakıyorum 10 dolarlık dlcye bile kızıyorlar hal böyleyken türkiyede 200tlye oyun satılmamalı zaten hangi oyundu bilmiyorum division sanırım hindistanda 27 dolar falan battlefield de rusyada ucuz ama türkiyeye geldimi kimsenin umurunda değil sonra neden korsan çok...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 18:20
5 lira ver git...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 18:12
Bende büyük çoğunluk gibi 30 ile 70 yukarısı olmaması yönündeyim. Tabi bu yapıma göre de değişir ama yine de ortalama bu fiyatlarda olmalı. 200 liraya oyun çıkıyor türkiyede kiralar zaten 800 lira. Bu da aylık kiranın 4 te biri demek.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Tr_ß@r10
Tr_ß@r10 10.03.2016 18:04
Amerika'da nasıl 30-50 dolar arası ise Türkiye'de de 30-50 lira arası olmalı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 18:00
ABD'de aylık gelir diye bir durum yoktur, saat başı kazanırsın. Şu an için 10.10 $ (brüt sanırım) ve 40 saat çalışma süresi var aylık (bu duruma göre artabilir de).
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 17:58
ABD asgari ücretini net olarak alıp oyun fiyatına bölün. Çıkan oranı Türkiye için uygulayın. Çıkan sonuç makbulümüzdür...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 17:50
Amerika'da asgari ücret 1256$ aylık. (2016 verisi)
Türkiye'de 1300 TL

Yani Amerikada oyunlar nasıl 30-40-50 dolara çıkış fiyatıyla satışa sunuluyorsa Türkiye'de de 30-40-50 TL'ye satışa sunulmalı.

Hocama katılıyorum güzel söylüyor 30-40-50-60 tl olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
durates
durates 10.03.2016 17:43
89tl standart olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 17:37
Amerika'da asgari ücret 1256$ aylık. (2016 verisi)
Türkiye'de 1300 TL

Yani Amerikada oyunlar nasıl 30-40-50 dolara çıkış fiyatıyla satışa sunuluyorsa Türkiye'de de 30-40-50 TL'ye satışa sunulmalı.

Konsolu alırken bile 1 aylık maaşın tamamını ve bir sonraki maaşında 300 TL sini eklemek zorundayız.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 17:18
100-150 gayet iyi fiyat zaten 60 dolar yurtdışında burada heralükerda fiyatı artacak artıyor .bence fiyatların azalması için rekabet ve disbörötür firmaları artması gerekir keşke hükümete yakın biri bu işi yapsada fiyatlar gümrük muafı olsa :):D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 17:15
0-99 tl arasinda degismeli bence kimse korsan oynamak zorunda kalmaz
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 17:08
Oyunların kendi aralarında bile fiyat çelişkisi var saçma sapan bir oyun 250TL olabiliyor mesela ondan daha iyi bir oyun 190TL gibi önce bu dengeyi sağlamalılar ve bence oyunların fiyatı yaşa göre hesaplanmalı +18'lik bir oyun 100TL'yi geçmemeli +12 felan olanlar 60TL sınırlarında olmalı
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 17:00
onlarda 60$ dolar 60 lira gibi bizdede olsun olsun en fazla 100 lira 230 felan nedir ya insaf
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:56
AAA dediğimiz oyunlar 100-150 arası olmalı verdiği içeriğe göre hem senaryo hem MP olarak ön plana çıkan oyunlar 150 olsun tamam da Uncherted gibi en fazla 10 saat sürecek bi senrayoya 230₺ vermesi çok abartı(gerçi ön spariş verecem ama pahalı olduğu gerçeğini değiştirmez)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Grandmasterman
Grandmasterman 10.03.2016 16:56
MAX o da MAX 100 tl. O da istisna olmalı. 100tlden fazla verilmesini hiç hoş bulmuyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:54
250+ şıkkını işaretledim... torrentci korsancılara kapak olsun...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:50
Vergi diyorsunuzda biz steamde aldığımız oyunda vergi ödemiyoruz ki ...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:39
75-100 TL arası benim için uygun, kur yüzünden zaten bu derece pahalı, yoksa dışarıda 60 usd civarlarında değil mi?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:39
Rusyayla brezilyayla fiyat aynı olmalı bu kadar basit.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:38
60 Lira olmasını beklemiyoruz elbette ama Steam'de bazı oyunlara uygulandığı gibi sabit kur uygulanmalı o zaman fiyatlar 80-90 TL civarı olur PC için, olması gerektiği gibi. CoD gibi oyunlar isterse aynı fiyat olsun, değmiyor zaten almayın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:29
Yurtdisinda 60 $ ise burda da 60 tl yapilmali ama dartlar belli. Devlet bile luks sayiyor bunlari biz ne yapalim. Herseyde oldugu gibi oyun fiyatlarinda da dunyanin en pahali ulkelerindeniz.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:21
75₺ geçmemeli!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:11
fiyatları boşwer bize daha hızlı kırılan oyunlar lazım nerde bu hekırlar
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:07
Orjinal oyuna karşı olduğum için sorun yok , orjinale hayır !!!
NOT: beni Türkiyenin şartları bu hale getirdi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:05
89 tl hocam kaliteye göre daha da aşşağılara inebilir ama maksimum AAA kalitedeki bir oyun 89 tl olmalı ve bu sadece bilgisayar platformuyla sınırlı kalmamalı konsolda da 89 tl olmalı 89 tl ye no mans sky alabilmeliyim ben konsolda 89 tl ye division alabilmeliyim 89 tl ye just cause 3 alabilmeliyim
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 16:01
En pahalısı asgari ücretin 1/10'unu geçmemeli. Böylelikle her kesime ulaşılır daha çok kâr ederler.

CS:GO (çıktığında 40 TL civarı şu an 24 TL)
Witcher 3 (çıktığında 90 TL şu an 75 TL)
Tomb Raider (şu an 35 TL)
Rise of the Tomb Raider (90 TL)

Demek ki oluyormuş...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 10.03.2016 15:58
oyun oynayanlara uste para odensin bence
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • REPO Steam’de Kısa S...
  • PlayStation Dinamik ...
  • Assassin’s Creed Son...
  • Red Dead Redemption ...
  • Keanu Reeves Cyberpu...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.