Yapımcı: United Front Games Yayıncı: Square Enix Türü: Aksiyon Çoklu Oyuncu: Yok Platform: PC, PS3, XBox 360
Artılar: Farklı hikaye işlenişi, upgrade sistemi ve toplanabilir öğeler, görev çeşitliliği Eksiler: Sürüş dinamikleri, ekonomi sistemindeki tutarsızlık
Grafik: 90 Ses: 90 Oynanış: 90 GENEL PUAN: 90
True Crime serisini duymuşsunuzdur. Streets of LA ve New York City adında iki oyunu olan seri aslında soracak olursanız pek olumlu etkiler bırakmamıştı bende. Her ikisi de oldukça sığ ve teknik problemleri olan oyunlardı. Fakat amaç ortalama seviyede bir aksiyon oyunu oynamaksa iyi bir alternatif olarak sayılabilirlerdi. Bu iki oyundan yıllar sonra serinin üçüncü oyununun geleceği açıklandı. Adı da True Crime:Hong Kong olacaktı. Fakat oyunda yeterli ışığı göremeyen Activision, daha yapım aşamasındayken projenin iptalini duyurdu. Square Enix ise yapımcı firma United Front Games'i ve projesini satın aldı. Geliştirilmeye devam eden ve isim değişikliğine uğrayan projeyi iptal etmek, Activision'un yaptığı en büyük hatalardan biri olacaktı. Çünkü Square Enix çatısı altından çıkan Sleeping Dogs, kuşkusuz 2012 yılının en iyi aksiyon oyunlarından biriydi.
Bir oyunu oynamadan eleştirmek çok yanlış. Ortada büyük bir emeğin söz konusu olduğu oyunlar maalesef üstünkörü bir şekilde, acımasızca eleştiriliyor. Sleeping Dogs'a gelen en büyük eleştiri de şüphesiz "GTA çakması" yaftasıydı. Öncelikle "çakma oyun nedir" sorusunu irdelemek lazım. Eğer oyun dinamikleri, sadece ilk kez kullanan oyuna aitse ve dinamikleri kullanan diğer oyunlar "çakma" olacaksa, piyasadaki tüm FPS oyunları Wolfenstein 3D çakması, milyonlarca takipçisi olan God of War serisi de Prince of Persia çakması olurdu. Kulağa ne kadar da mantıksız geliyor değil mi? O halde bu gereksiz konuyu tartışmayı bir kenara bırakıp oyunumuzun hikayesine değinelim.