1/3

Spore

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Hücreden uygarlığa giden yol!
Platformlar PC
Spore
  • Yapımcı - Yayıncı Maxis - EA Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji
Merlin Puanı 82
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%100
Artılar Karakter, araç ve binaları tasarlayabiliyoruz, her evrede farklı bir oynanış tarzının olması, eğlenceli oynanış ve özellikle buna etki eden yaratıkların diyalogları, mizahi bir yapısının olması, grafikler, sesler, müzikler
Eksiler Birkaç ufak teknik hata
Sanal bebekler bir dönemin unutulmaz tutkularındandı. Bebek olarak beslemeye başladığımız hayvanlarımızı, beslemek, sağlıklarıyla ilgilenmek, altlarını temizlemek gibi işlerle uğraşarak büyütmeye çalışırdık. Will Wright, işi oldukça ileriye götürdü ve birkaç yıl önce Maxis’in yeni projesi olarak Spore’u duyurdu. Oyun içerisinde sahip olma imkanına erişebileceğimiz bir dünya, beraber yaşayabileceğimiz bir aile, olmazsa olmaz düşmanlarımız ve tamamen kendi kontrolümüzde olabilecek yaşam alanları… Üstelik kendi karakterimizi ve araçlarımızı kendimiz hazırlayabildiğimiz gibi, kendi dünyamızı da şekillendirebilecektik. Bir nevi ilk çağlardan günümüze kadar süre gelen “Gelişme” kuralını işleyecek oyunda, hem ilkel çağlarda yaşamayı deneyecek hem de teknolojik olanaklar elde ettiğimizde, bir zamanlar hayali bile kurulamayan farklı gezegenleri ziyaret edebilecektik. Maxis ismini artık bilmeyen yoktur. Spore, bize yenilikçi ve gelişime aç dünyaların kapılarını açıyor.

Oyunda 9 farklı gezegen, her gezegenin altında da 5 farklı evre bulunuyor. Birini tamamladığınız taktirde doğal olarak bir sonraki evre aktif oluyor. İsterseniz aktif olan bir sonraki evreyi, farklı bir gezegende açarak oyuna devam edebiliyorsunuz. Yapımcılar aynı gezegene bağlılık zorunluluğu getirmemiş.

Oyundaki evrelerden bahsedersek;

Cell Stage – Hücre evresi

Gezegene düşen bir göktaşının parçalanmasıyla hayata ilk adımı atıyoruz. Henüz küçük bir hücreyiz. Sürekli Pac-Man tarzı yiyerek olabildiğince hızlı büyümeye gayret göstermeliyiz. Etçil veya otçul türlerini seçebiliyoruz. Belirli bir seviyeye kadar yükseldiğimiz taktirde kendi türünüze uygun bir yaratık bularak çiftleşme aşamasını başlatabiliyoruz. Bu aşama, karakterinizin görünümsel olarak geliştirilmesi demek. Karşımıza çıkan tasarım ekranında bize verilen imkanlar dahilinde, dilediğimize göre bir karakter hazırlayıp tekrar oyuna geri dönüyoruz. Biraz gelişim gösterdikten sonra kendiniz de zayıf rakipleri yiyebiliyor, başka bir yaratık tarafından yenilen bir canlıdan geriye kalan fosilleri yiyerek de yeni geliştirmeler kazanabiliyoruz. Bunlar; pençe, boynuz gibi geliştirmeler olabiliyor. Ayrıca “Büyük balık, küçük balığı yutar” kavramı herkes için geçerli. Üstelik sadece bu evrede değil, tüm evrelerde geçerli. Ekranın alt kısmında yer alan 5 aşamalı seviye geliştirme barını doldurduğunuz taktirde artık karada yaşamaya uygun bir yaratığınız var demektir.

Creature Stage – Yaratık evresi

Artık yalnız değiliz, bir ailemiz ve ona ait küçük bir toprak parçamız var. Ufak ufak avlanmaya başlamalı ve av bitiminde elde edilen yiyeceği daha da büyümek için kullanmalıyız. Fosilleri de yiyerek daha önce olduğu gibi yeni geliştirmeler elde edebiliyoruz. Tam bir örnekleme olmayacaktır, ama bir Knight Online benzeri tarzda ilerleyişe ve oynanışa sahip bu evre. Etrafta diğer yaratıklara ait küçük grupları görmek mümkün. Bunlar bizim yemeğimiz de olabilir, dostumuzda. Yanlarına gidip onlarla konuşabiliyor, dost olabiliyoruz. Tabi ki bu konuşma türü bildiğimiz dilde değil, kendi geliştirdikleri ilkel dilde (Çağlar atladıkça gelişiyor). Diğer seçenekte ise saldırmak gerekiyor. Bu evrede ilk etapta yaratıklar birbirlerine bağlı değiller diyebiliriz.