olmayan bi tanrı üstüne konuşuyorsunuz gençler komik. ulan adam müslüman olmayanı cehenneme atıcak olsa niye dünyada başka dinler var sadist mi bu adam zevk mi alcak yani ölünce ŞAKAAAA ben sadece müslümanları cennete alıyorum zihahaha yanın şimdi mi dicek :D:D
Dünyada neden başka dinler var? Anlaşılan sen direkt tanrı yok demişsin, biraz sorgulasaydın bu soruyu sormazdın. İslamdan önce yahudilik, hristiyanlık vardı ve hala var. Çünkü insanlar o dinlere hala inanmayı seçebilir. Doğru din islamdır. Çünkü Allah Kur'anda bize islamı beğendiğini söylüyor.
MK Okuru12.07.2016 22:47
Ressamsız resim olmaz,katipsiz bir harf olmaz,ustasız bir saray olmaz da seni ve bu evrenin tesadüf eseri ''oluştuğunu'' mu söylüyorsun ? Bu dünya, bu evren ve içindekiler yaratma üzerine kurulu olduğu halde nasıl bu evreni,bu dünyayı ve içindekileri yaratan bir varlığın olmadığını düşünebiliyorsun?
MK Okuru12.07.2016 18:21
Allah insanlara ilim için akıl verdi. Sana bu aklı boşuna mı vermiş sanıyorsun ? Doğru olan din budur ben size islamı beğendim demiş. Aklını ve yüreğini kullanarak bu yola girmen için sana peygamber ve kutsal kitap göndermiş. Mantıksız mı geliyor? Allahın dediklerini yapmazsan tabiki cehennemliksin
Böyle saçma sapan yorumları neden onaylıyorsunuz? Bunun ifade özgürlüğüne girdiğini düşünmüyorum. Oyun sitesinde bu konuların tartışılması o kadar saçma ki. Bu yüzden bir gıdım ilerleyemiyoruz ülke olarak zaten. Her şeyi dine bağlamayın.
28:24, aynen katılıyorum. Biri din konuştu mu hemen bilimden konu açılır ''atom parçalamak'' en tipik örnektir. Bilimde neden ilerleyemediğimiz buradan belli. Türk halkı olarak bilimi Enstein'ın ''atom parçalamak'' kuramı ve deneylerinden ileri götüremediğimiz için insanımızın beyni parçalanmış :)
MK Okuru12.07.2016 18:24
Zaten ülkemizin bilimden anladığı 'atom parçalamak''. Adam onu da yapmasa, ''aaa bilim ne ola ki?'' diyeceğiz. Bilim anlayışına bakıldığında yazık zaten bu ülkenin haline. Acınacak kadar yazık hem de!
MK Okuru25.06.2016 03:49
HE ZATEN ATOMU PARÇALAYACAKTIM BUNLARIN YORUMUNU OKUDUM VAZGEÇTİM BUNLARIN YÜZÜNDEN İLERLEYEMİYORUZ BİLEĞİMİZİ BÜKÜYORLAR O TÜR YORUMLAR OLMASA MARSA GİTMİŞTİK
durum gayet net öbür dünyada cennete girmek için tek bir yol vardır o da bu dünyadan bir müslüman olarak ayrılmak onun dışındaki her yolu allah yasaklamıstır tek hak din müslümanlıktır.
kimse kimsenin kalbini bilemez eğer ölen kisi müslümansa kurtuldu yoksa sansı yok.rahmette müslümanlık neznindedir
Manyakmısınız kardesim adam müslüman değil yani isi bitmis tabiki kalpler allahın elinde kimse bilemez eğer ki son nefesinde müslüman olarak öldüyse öyle bir tercihi olduysa yasamında o halde kurtulusa erdi ama baska bir dine mensup veya ateist se hiç bir sansı yok öbür dünya için bu kadar basit.
Birbirimizi kandırmayalım. Ölen bir gari müslime rahmet okunmaz. Gayri Müslimler ölülerinin arkasından rahmet dilemezken bizlerin onların arkasından islam ağzı ile rahmet dileklerinde bulunması abes bir durumu ortaya koyuyor. Bunun islam bilgisi ile değil DİN bilgisi ile alakası vardır.
Varsa bir hesabım Allah'a veririm, senin gibi üç kuruşluk cahil taifesine değil.
Gelenekle dini birbirinden ayıramayan bir kişinin iyi ile kötüyü ayırt edebileceğini sanmak en iyi tabirle saflık olacaktır zaten.
MK Okuru24.06.2016 22:58
sandoranın 3. sorusuna cevap mı ? Eğer geri kafalı olmasa bu soruyu sormaz zaten! Avrupada islamofobi var Anton Yelchin de can atıyordu müslüman olmaya, Hollywood'a öyle kabul ediyorlarmış ;)
MK Okuru21.06.2016 02:00
Ne bu rahmet okuma meselesi ? O rahmet okumak değil rahmet dilemek olur. Bunu bile bilmeyenler konuşmamalı burada. Allah bilir neyin ne olduğunu ve olacağını!
MK Okuru21.06.2016 01:59
13:44, yas tutmakla rahmet dilemek arasında fark var. Nasıl bir beyine sahipsin ? Hatta sahip misin önce onu sormalıydım.
MK Okuru21.06.2016 01:26
MK Okuru, 20.06.2016 16:05 dostum sen sandora nın 3. sorusuna cevap ver sonra konuş kimin müslüman olarak öldüğünü Allah dan başka kim bilebilir söyler misin.???
MK Okuru21.06.2016 00:05
"hüsrana uğrayanlardandır." diyor, cehenne gidecek mi diyor. Allah açıkça affetmeyeceği şeyleri bunda af yoktur diye belirtirken, affedebileceği ve belki de cennetin en alt kademesinden yer verebileceği zaman daha yumuşak bir dil kullanıyor. Kulaktan dolma bilgilerle yüzeysel tartışmalar yapıyorsunu
MK Okuru20.06.2016 23:52
Belki bir gayri müslimin arkasından rahmet okunmaz, doğrudur. Ama bu onların kendi ölülerinin arkasından rahmet dilemediği anlamına gelmiyor. Ha, Tanrıdan rahmet diledikleri gibi Yüce İsadan da diliyorlar orası ayrı. Fakat bu şekilde bir rahmet arayışı da ancak şirktir. Rahmet ancak Allahındır.
MK Okuru20.06.2016 19:00
tamam sen rahmet okuma bırak bu incelik bizlerde kalsın. ne insanlar var yahu
MK Okuru20.06.2016 17:49
hala aşamadık şunları. ha rahmet okumuşsun, ha tekme atmışsın, ha kafasını yarmışsın, ha okşamışsın... ne fark eder, ölmüş adam. onun için yapılacak bir şey kalmamış. hepimizin sonu toprakta omurgasızlara yem olmak. ondan kalan kalıntılardan medet umulmaz. sadece yaptığı iyi şeylere saygı duyulur.
MK Okuru20.06.2016 16:28
sandora, aç bir Kur'an oku. Biliyorum anlaşılması kolay bir kitap değildir Kur'an. İslam bilgisi istiyorsan Kur'an cevabın olur ama senin durumunda biri o okuduğunu da çarpıtacaktır. O Yüzden sen bu kafayla ve zekayla hiç bulaşmamalısın. Anlamak istemeyeceğin belli çünkü.
MK Okuru20.06.2016 16:05
Sandora, islamı bilip bilmemekten bahsetme. Belliki Kur'an'ı da araştırmamışsın.
“Kim İslam’dan başka bir din ararsa asla ondan kabul edilmez. O, ahirette de hüsrana uğrayanlardandır.” (Al-i İmran 85)
Şimdi de sen bil dinini biraz. Kur'an bunu açık ve net Ali İmran suresinde belirtmiş.
MK Okuru20.06.2016 15:21
Tamamda gayti müslim olduğunu nereden biliyorsunuz. Mesela bizim ülkenizde çoğunluk anadan babadan görne din yaşıyor kimse islamiyeti kendi seçmiyor böylesine rahmet okunurmu bu soruya cevap verebilirmisin? Adam lar sözde hristiyanlar fakar yaşam tarzları senden benden fazla islamiyet. Ne diyorsu
Sandora20.06.2016 15:16
Şimdi sana 3 kritik soru soracağım zeka sevieye nekadarmış görelim.
1.İslam dinini bilmezken nasıl böyle saçma yorum yapa bilirsin.
2.Gayri müslimlerin ölülerinin arkasından rahmet dilemediklerini nerden biliyorsun.
3.Ölen kişinin gayri müslim olduğunu nerden biliyorsun.
Zekan yeterse kendin cevapları bul bulamıyorsan yadım edelim bir dahada zeka gerektiren işlere bulaşma.
MK Okuru20.06.2016 13:44
ölen insanın arkasından dini başka diye yas tutmayacaksan(bu arkadaştan bahsetmiyorum genel konuşuyorum) ben senin insanlığından şüphe ederim.bunun dinle değil insanlıkla alakası var ki sende o eksik belli ki
Başları sağolsun nediyelim Şimdi rahmet okuyacağız ama İslamı bildiğini zanneden insanlar Müslüman olduğunu zanneden insanlar gelip laf atacak. Allah kalanlara sabır versin.
17.51, Kur'an'a eksik bir kitap deyip hakaret edemezsin. Müslüman ol, olma beni ilgilendirmez. Kur'an, yüzeyine öylece bakarak anlayabileceğin bir kitap değildir. Bu dediklerin Kur'an'ın değil, onu yorumlayabilecek zekaların eksikliğinden kaynaklanıyor. Bilmem anlatabildim mi ?
MK Okuru20.06.2016 17:51
bu konuda maalesef kuranda bir hüküm belirtilmemiş. ve din dünyası bu yüzden ikiye bölünmüş durumda. buradan bile kuranın eksik bir kitap olduğunu (en azından bu açıdan bakıldığında) söyleyebiliriz...
Rahmet Türkçe'de bağışlama ve yağmur anlamına gelir. Allah rahmet eylesin derken Türkçe'mizde Allah bağışlasın, hatası varsa affetsin anlamına gelir. Kelimelere çok takılmayın. Dışarıdan çok saçma görünüyor. Karşı tarafın zeka gelişiminden şüphe ediyorum.
Rahmet: Allah'ın acıması, bağışlaması ve yardımı anlamına gelir. Kökeni Arapçadır. Tüm canlıları yaratan Allah'tan, başka bir dinin mensubu öldüğünde de acıma, bağışlama ve yardım eylenebilir. Artık her ölüm haberinin altında aynı yorumlardan bıktım. Bu ölen kişiye de saygısızlık.
yukarıda yorum yapan arkadaşlar söyleyin başkasına sen müslümanb değilsin demek kolay Peki ya siz gününüz nasıl geçti Cenab-ı Allah buğün nasıl şirk koştunuz parayla mı başkasının hakkını yiyerek mi kibirle mi... bunlara cevap verebilir misini? Siz öllünce size Rahmet okunabilir mi buyrun cevapverin
MK Okuru20.06.2016 19:06
Ulan adam ne demiş siz ne demişsiniz. Artık ümidim kalmadı bu dünyada. İslamiyetteki kural Budizm ve Hristiyanlıkta da geçerli. 4000 tane din var. Ne yapalım ? Bölünmek sizin için yaşam felsefesi olmuş.
MK Okuru20.06.2016 17:44
onlar da Hristiyanlıktan başka dinlere inananların cennete gidemeyeceğini savunuyor. hiçbir din kendinden başka dinin seçilmesini meşru görmez. yoğurtçu yoğurduna ekşi der mi? ölen kişinin gittiği yer belli. birkaç pamuk tıkanıp toprak altına yenmeye bırakılıyor. ruh insanın beynidir. ve ayrılamaz.
kots20.06.2016 17:08
Yukarıdaki yorumlar yine de iyi temennide bulunmayı engellemiyor. Müslüman hep iyi temenni etmeli, gerisini Allah bilir. Ölen adamın arkasından Allah rahmet eylesin de, deme, eyler mi eylemez mi o kendi en iyi şekilde bilir şüphesiz ki.
MK Okuru20.06.2016 16:16
durates, sana hak veriyorum. Ali İmran suresinde islam dininden başka din arayanların hüsrana uğrayacağı açık bir şekilde yer alıyor. Bu arada Anton yelchin'in katolik olduğunu biliyorum. Hristiyan olarak ele alırsak onlar rahmeti sadece tanrıdan değil İsa'dan da diliyorlar. Bu da şirk koşmaktır.
durates20.06.2016 14:31
İslam dinine göre dediğin geçersiz. Allah kendine ortak koşanı asla affetmeyeceğini söylüyor ve dünyada yaptıkları tüm işlerin boşa gideceğini ve hiçbir fayda vermeyeceğini söylüyor. Ayrıca herkes kafasına göre hüküm vermesin özellikle İslam adına, ahir zamanda yaşıyoruz, akşam Müslüman olanın sabah kafir, sabah Müslüman olanın akşama kafir çıktığı zamanları yaşıyoruz. Neden? Herkesin kendi kafasından din uydurması yüzünden!
İnsanlara o kadar nefretle yaklaşıyorsunuz ki sizin müslüman olduğunuza hiç inanmıyorum ey ahali. Ulan dinimiz hoş görü dinidir siz kalkıp ölen adamın arkasından ne denileceğini tartışıyorsunuz. Yazık lan size, insanlığınızı unutmuşsunuz siz.
ALLAH RAHMET EYLESİN. Ne yazdığınız değil ne kast ettiğiniz önemlidir. Herkesin din bilgisi de kendine, size sorulmadığı halde milletin yorumlarına atlamayın. UKALALIK İSTEMEZ.
Sandik din programında hocaya soru sorduk da toplanmış hatipler vaat veriyor habire. Allah rahmet eylesin denmezmiş, denirmiş, ne istersem onu söylerim, size ne! İlla bir kendi dinini, kendi anlayışınla kabul ettirme saplantısı. Dünya sizin etrafınızda dönmüyor!
Ne "Star Trek" i arkadaş ya, her haberde Star Trek oyuncusu vurgusu yapılıyor. Bu oyuncunun o kadar çok kült filmi var ki, hem de usta oyuncularla beraber. Her yıl 4-5 film de birden oynuyor çoğuda kaliteli. Daha vizyona girmemiş beş filmi var. Sanırsın Star Trek'le yıldızı parlamış "TürkMedyası"
Ölen müslüman biriyse rahmet okunur ya inadına kasıtlı sırf ortalığı karıştırmak için yazılıyor
butip Mesajlar yada İslamiyetin ne olduğundan bihaber bir nesil yetişiyorki butip mesajları yazıyorlar ikiside vahim bir tablo
Kişinin hırıstiyan yahudi dinine inansa bile Son Peygamber Hz Muhammed s.a.v
Peygamber olduğunu kabul etmediği müddetçe rahmet okunamaz rahmet islam dinine
mensup kişilere edilir
MK Okuru20.06.2016 11:30
Asıl vahim tablo senin ölen birinin arkasından ne denileceğini diğer herkesten çok bilmiş olduğunu sanman; madem bilirsin aydınlatacaksın bilgin ile herkesi ki boş muhabbet etmiş olmayacaksın. Cevabına karşılık sorum şu sen ne dersin bu ölen gence? kötü olmadı aslında ateist öldü sonuçta mı diyelim?
MK Okuru20.06.2016 10:52
Müslüman değilse insan olmuyor mu?Nasıl düşünüyosunuz anlamıyorum
MK Okuru20.06.2016 10:47
Kendinden başkasına yaşam hakkı tanımayan bir islamcı bir nesil yetişiyor bu ülkede.
MK Okuru20.06.2016 10:40
İnandığın İslam inancına göre, hangi dine mensub olursa olsun, her canlı yine inancına göre Allah tarafından yaratılmamış mı? Kutsal kitapta demiyor mu bunu? E sorun ne o zaman? Aşın artık bunları aşın. Dini bir kenara bırakıp, ölen insana saygı duyun yeter. Rahmet okumakta bu saygının göstergesi.
Ben dini bir kişilik değilim ama Allah'ın buyurduğuna göre gayri Müslime rahmet okunmazmış isteyen okur istemeyen okumaz ben kendi adıma konuşuyorum ilahiyatçıda değilim zaten o yüzden Merlin'in de dediği gibi Toprağı bol olsun diyeyim.
kimse kimsenin kalbini bilemez eğer ölen kisi müslümansa kurtuldu yoksa sansı yok.rahmette müslümanlık neznindedir
butip Mesajlar yada İslamiyetin ne olduğundan bihaber bir nesil yetişiyorki butip mesajları yazıyorlar ikiside vahim bir tablo