1/9

Star Wars: Battlefront

Team One! 3.06.2010 - 12:31
Yıldız savaşları geniş alana yayılıyor!
Platformlar PC
Star Wars: Battlefront
Merlin Puanı 83
Artılar Bitmek bilmeyen aksiyon, kullanabileceğimiz bir sürü araç var.
Eksiler Keşke bölümlerde yapacak daha çok işimiz olsaydı, yapay zeka iyi sayılmaz

Star Wars, pek çoğumuz için farklı şeyleri ifade etmektedir. Kimimize geleceği, kimimize saçmalığı, kimimize çok daha farklı oluşumları. Ama hiçbirimizin bu kavrama kayıtsız kalmadığımız bir gerçek. Oyunu makinalarımıza yükledikten sonra yapmayı planladığmız incelemenin çok yüzeysel kalacağını fark ettik ve hummalı bir çalışmaya başladık. Sadece oyun değil, Star Wars evreni hakkında daha detaylı bilgi sunmak için özen gösterdik. Şu an okuyacağınız yazı için Team One! üyeleri emeğini, ruhunu koydu ve sizlerin beğenisine sundu.

Giriş
Star Wars Tarihçesi
İnceleme
Karakterler
Çeşitli Tanımlar
Mekanlar
Bizce

Giriş:

Hazırlayan: Berk İybar (biybar@merlininkazani.com)

Efsane yapıtlar ve onların yaratıcılarının yaşadığı en büyük sorun; dönemi içerisinde anlaşılma ve kabul görme sıkıntısıdır. Örneğin ressamların arasında yeri tartışılmaz Van Gogh’un, kiliseye karşı duruşu nedeniyle ömrünün son yıllarını Belçika’da maden işçileriyle geçirmesi tarihin acı bir örneğidir. Hayat bazen seçimlerle ve tesadüflerle şekillenir. George Lucas, temellerini üniversite eğitimi esnasında oluşturduğu Star Wars destanının 1977 yılındaki ilk episodu A New Hope’u çevirdiğinde günümüze dek kalabilen ve pek çok talihsiz örneğin aksine yaşayan bir efsane olacağını biliyor muydu dersiniz?

George Lucas’ın önderliğinde hayatına 1982 yılında başlayan Lucas Arts, bugüne kadar geçen sürede hep en iyi, gelişmiş ve hemen hemen herkes tarafından kabul görmüş projelerin habercisi ve yaratıcısı olmuştur. Bu sıfatlar Lucas Arts’ın kimliğini açıkça yansıtmakta. 1984 yılında Ballblazer, Rescue on Fractalus isimli oyunlar ve arkasından 1985’te Koronis Rift, 86’da Labyrinth yine 1986’da PHM Pegasus ve 1987 de ise Strike Fleet isimli oyunlarla ismini duyurdu. Sonraki projeleri arasında hafızalarımızda ayrı bir yere sahip olan altı Amerikan ve altı Japon klasik savaş uçağının yer aldığı 1988 yapımı Battle Hawks 1942 yerini aldı.

O tarihlerde ses getiren bir diğer oyun ise Indiana Jones and Last Crusade idi. Tabii bu oyunlar o tarihlerdeki teknolojinin geldiği nokta ile orantılı olarak günümüze kadar bir hayli ilerleme kaydetti. Hatta bu oyunun hayal gücümüzün sınırlarını genişlettiğini dahi söyleyebiliriz. Kısaca isimlerinden bahsetmek istediğimiz Rebel Assult, Dark Forces, Full Throttle, Tie Fighter ve sonraları Jedi Knight ve Star Wars serisi Lucas Arts’ın elektronik eğlence dünyasındaki yerinin önemini gösteriyor.

Uzun yıllar boyu başarı grafiğini ve çıtasını yükselten Lucas Arts’ın projelere akıl dolu yaklaşımları son derece önem taşımakta. Star Wars oyunlarına bakıldığında Phantom of Menace’in oyunu, içerdiği adventure öğeleriyle son derece heyecanlı bir yapım olmuştu. Ancak oyunun en büyük eksisi kamera açılarıydı. Jedi OutCast ise FPS türünde kendine farklı bir yer edinmeyi başarmış bir yapımdı. Oyunla ilgili en büyük şikayet ışın kılıcının bulunmasına dek geçen sürede kurgunun sıkıcılığıydı. Ama hatalarından ders alan Lucas Arts bu sefer hedefi tutturmaya niyetli gözüküyor.