Star Wars: The Old Republic

Özgür Yıldız
Özgür Yıldız 3.06.2010 - 12:31
Cumhuriyet'ten yeni haberler var!
Coruscant yanıyordu, Jedi Tapınağı'na saldıran Sith'ler, Jedi şövalyeleri tarafından durdurulmaya çalışılıyordu... Eğer siz de Old Republic için yayınlanan fragmanını izlemediyseniz ve Star Wars sevenlerdenseniz, bu yazıyı okumadan fragmanı bir izleyin. Eminim izledikten sonra yazıdan daha çok zevk alacaksınız.

Olaylar Coruscant'ın düşüşü ve Jedi Tapınağı'nın Sith'lerin ele geçirmesiyle başlıyor. Bundan sonra Jedi'lar ve Sith'ler arasında bir ateşkes imzalanıyor. Star Wars: The Old Republic işte bu hareketli dönemde geçiyor. Daha önceki ön bakış yazımızda, yapımdaki sınıflar ve oynanışla ilgili genel bilgiler vermiştik. Bu yazıda ise yeni çıkan bilgileri sizlerle paylaşacağız.

Gerçekçi animasyonlar ve dinamik özellikler

BioWare her seferinde The Old Republic'teki dövüş sisteminin daha dinamik ve sinematik gözükeceğini söylemekten bıkmamış durumda. Son dönem MMO'ların dövüş animasyonlarından çok daha güzel olacağını tekrar edip duruyorlar. Oyunun son görüntüleri de bunu doğrular nitelikte. Hala Role Playing öğelerini hissedebiliyoruz. Action Bar'a odaklanmamız da zor değil. En güzel tarafı ise ışın kılıcı dövüşlerinin artık gerçekten Star Wars gibi hissettirecek olması. Mesela Sith Warrior sınıfıyla oynarsak, Action Point yaratmak için iki ana savurma atağımız var. Bu Action Point'ler sonrasında, daha fazla zarar veren etkileyici saldırılar yapmamıza izin veriyor. Örneğin Force Charge, Sith'i hedefine doğru fırlatıp arka arkaya saldırılarda bulunmanızı sağlıyor. Ranged hedeflere göre çok uygun bir saldırı biçimi Force Charge. Birden çok düşmanla uğraşırken ise “Smash” özelliğini kullanıp, düşmanlarınızı geriye itmenizi sağlayabileceksiniz. Tabii ki Sith'seniz gücü kullanıp, düşmanlarınızı boğazlarından sıkarak havaya kaldırabileceksiniz. Bu tür animasyonlar genel olarak güzel görüntü veriyorlar. Özellikle animasyonların birbirini takip etmesi sizi kesinlikle kendinizden geçirecek gibi duruyor.



Her şey aksiyon değildir!

Oyundaki diyalog sistemi, daha önceki BioWare oyunlarıyla benzeşiyor. Belli cümleler seçmektense, farklı tonlamalarla diyalogu sürdürüp değişik sonuçlara varabileceğiz. Bu değişik sonuçlar yapımın ilerleyişine büyük ölçüde etkide bulunacak. Merak edilen diğer bir soru ise yapımdaki çoklu oyuncu diyalogları. NPC'lerle iki kişinin diyalog yapması sırasında, bu kişi sıralaması rastgele yapılacak. Buradaki problem ise bazı diyalog bölümlerinin diğerlerine göre daha belirleyici olması ve rastgele seçimin burada problemler yaratması gözüküyor. Henüz bu konu tam olarak bilinmiyor, ama BioWare halen bunun üzerinde çalışmaya devam ediyor.

Sonuç olarak karşımızda etkileyici bir MMORPG oyunu var. RPG kısmı hakkında problem olacağını sanmıyorum, çünkü işin arkasında BioWare gibi bir RPG devi var. MMO kısmında ise şirket verdiği sözleri yerine getirmiş gibi gözüküyor. Dövüş konusunda BioWare bizi şaşırtıyor. Kısacası bizi bekleyen oyun beklentilerimizin ötesinde olacağa benziyor. Star Wars hayranları biraz daha sabretsin, ışın kılıçlarını bekletsinler. Sabır genç Padawan’lar!
Yorumlar 5
MK Okuru
MK Okuru 22.04.2021 17:34
Kalan Karakter : 300 Gönder
Star Wars: The Old Republic

İlginizi Çekebilir

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×