1/3

Street Fighter IV

Yusuf Tansu Büyüktalaş 3.06.2010 - 12:31
Ryu ve Ken yeni nesillerde kapışıyor!
Platformlar PlayStation 3
Street Fighter IV
  • Yapımcı - Yayıncı Capcom - Capcom
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Dövüş,Dövüş
Merlin Puanı 93
Artılar Focus Combo ve Ultra Combo özellikleri, dövüş sisteminde yapılan yenilikler, görsellik ve muazzam ses efektleri
Eksiler Çevre ile etkileşime girememek, yine dar bir koridor hattında müsabakaların gerçekleşmesi, çoklu oyuncuda turnuva modu yok
Ken, yaşadığı balıkçılar sokağında dolaşmaktadır. Hava yağmurlu ve serttir. Damlalar Ken’in kaslarından aşağıya girdaplar çizerek kaymaktadır. Aniden karşısına biri çıkar. İlk başlarda tanıyamasa da bu kişi Ryu’nun ta kendisidir. Ryu ve Ken uzun bir aradan sonra tekrar karşı karşıyadır…

Uzun zamandır kendime inceleyecek oyun bakıyordum. Halihazırda ilgimi çekecek bir yapım bulmak gerçekten zordu. Sürekli çıkacak oyunların tarihlerini takip ediyordum. Sonra bir de ne göreyim. Street Fighter 4 (SF4)!.. Vakit kaybetmeden oyunun siparişini verdim. Geriye sadece çıkış tarihini beklemek kalıyordu. Sayılı gün çabuk geçer mantığı ile gün sayıyordum ama bu o kadar kolay olmadı. Sabırsızdım… Bekleyiş beni gittikçe rahatsız etmeye başlamıştı ki, oyunun çıkış gününe çoktan gelindiğini fark ettim. Kısa süren heyecanlı bekleyişimin ardından SF4 elime geçmişti. Uzun zamandır çalıştırmadığım konsolumun üzerindeki örümcek ağlarını temizledim. Oyunu taktım ve başlamaya hazırdım.

Street Fighter IV
"Yeni nesil grafikleriyle dikkat çeken yapımda, iki ezeli rakip Ken ve Ryu yine kozlarını paylaşıyor."

Usta dövüşçülerin tarzları

SF, dövüş oyunları arasında fenomen olmuş bir yapımdır. Sevgili abim ile az mı oynardık bu oyunu? Nasıl her dövüşçünün bir ustası varsa, beni de zamanında bu oyunun ustalarından olan abim yetiştirdi.

Gerçekten SF serisinde bir tarzınız yoksa, müsabakalarda tutunabilmeniz olanaksızdı. Efsane, yeni oyunuyla geleneklere sadık kalmış ve bu özelliğini devam ettirmiş. Alışılagelmiş dövüş oyunlarındaki gibi combo, süper hareket ve tekme, yumruk sıralamalarını kullanırsanız, SF4’de KO olma olasılığınız yüksek. Her karakterin kendine has stilleri, hareketleri ve süper vuruşları var. Ayrıca her dövüşçü bazı eksilere ve artılara sahip. Mesela bir karakterin enerjisi daha fazlayken karşısındaki rakibinin darbelerde verdiği hasar daha fazla. Bunun gibi oyunda karakterler arası dengeyi sağlayan unsurlar mevcut. En sevindiğim ve sevdiğim özellik bu diyebilirim. En azından oyunu basit kılmıyor.

Street Fighter IV
"Chun-Li, kendisine göre koca cüsseli Honda'yı hiç acımadan pataklıyor."

Bu güne kadar gördüğüm en iyi oynanabilirliğe sahip dövüş oyunu SF4. Müsabakalar başlamadan önce her karakterin bazı meydan okuma hareketleri var. Bunlar yapımın görselliğini artırmış. Karakterlerin hareketleri o kadar abartılı değil. Beni en çok etkileyen nokta burası oldu. Yürüme ve zıplama animasyonları tam tadında. Özellikle karakterleri hareket ettirirken verdikleri tepki ve animasyonlar çok hoş olmuş. Mesela koşarken ve dururken zıpladığınızda, karakterlerin animasyonları farklılık gösteriyor. Dövüş esnasında rakibinize vurduğunuz anda suratındaki acı ifadesini dahi görebiliyorsunuz. Bu, darbenizin sertliğine göre veya özel hareketlere göre de çeşitlilik gösteriyor. Bu da oynanabilirliği artıran diğer etkenler arasında. Darbelerden sonra karakterinizin doğruluşu, terini silişi, belli bir süre suratındaki acı ifadesinin gitmeyişi gerçekten hoş olmuş. Hatta ve hatta yamulan karakterler neredeyse ağlayacak. Dövüşçülerin müsabakadaki hareketleri çeşitlilik gösterebiliyor. Rauntlara göre ve hatta enerjinizin azalmasına dayanarak karakteriniz farklı hareketler sergileyebiliyor. Oyunu dört tur Ken ile oynadım ve her defasında kendisinin farklı hareketlerini gördüm.