1/2

Stronghold: Crusader

Mustafa Alpertunga Güleç 3.06.2010 - 12:31
Bir süre idare edebilecek bir oyun ama sayısız görevi bitirmeye tahammül edebileceğimi sanmıyorum.
Platformlar PC, PC
Stronghold: Crusader
  • Yapımcı - Yayıncı FireFly Studios - Gathering of Developers
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 80
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%100
Artılar -
Eksiler -

Geçen sene oynadığımız ilk Stronghold oyunu, ortaçağ ve daha öncesi tarihleri konu alan strateji oyunlarında , oyuncuların en çok sevdiği bazı öğeleri bir araya toplamaya çalışmıştı ve kısmen de başarılı olmuştu. Bu oyunun temeli, kale üzerine oturtulmuştu ve ekonomi önemli bir yer işgal ediyordu. Özellikle uzun üretim zincirleri, her ne kadar farklı oyun modları olsa da, oyunu savaştan ve hareketten biraz yoksun bırakıyordu. Pek fena sayılmasa da, büyük monitörde oynadığımdan mıdır nedir, grafiklerin biraz daha cilaya ihtiyacı var gibi görünüyordu.

Aradan geçen zamanda firma, eski oyununu baz alarak yeni oyunu Stronghold Crusader’ı geliştirdi. Bu bir genişleme paketi değil; tek cd’den oluşuyor ve tek başına çalışabiliyor. İsmin sonuna eklenen Crusader adından iki anlam çıkıyor, 1.si haçlı seferleri, 2.si de mücadele ve savaş olayının artması. Aslına bakarsanız iki anlam da bu oyunun içeriğine uyuyor.

Oyunda ilk göze batan, coğrafyanın Avrupa’dan Ortadoğu’ya kaymış olması. Bu coğrafya, son zamanlarda çıkan oyunlarda popüler olmaya başladı. Olayların geçtiği tarih ise 12.yy. civarları. Genel olarak Avrupalılar, Türkler ve Araplarla karşılaşsak da, ağırlık Arap yarımadasında ve çöl ikliminde geçiyor. Hatta tamamen bunun üzerine oturtulmuş da diyebiliriz. Oyun motorunda göze batan herhangi bir değişiklik yok. Ufak tefek düzenlemeler yapılmış olsa da, tamamen eskisi kullanılmış diyebiliriz. Dolayısıyla grafik ve kontroller hemen hemen aynı düzeyde. Bununla birlikte, çöl ortamı biraz daha atmosferi iyileştirmiş bana göre. Tabi buna bağlı olarak yapılar, askeri birimler vb şeyler de değişmiş.

Üretim zinciri yine benzer şekilde mevcut. Yani ekmek yapmak için, buğday tarlası, değirmen, fırıncı zincirini izlemeniz gerekiyor.Tabi yine coğrafyanın etkisiyle bazı şeyler kendiliğinden değişmiş. Mesela artık su bulmak daha zor. Dolayısıyla çölün ortasına buğday tarlası yerleştiremeyeceksiniz. Bu da vaha gibi yerlerin, stratejiye dahil edilmesi gereken unsurlar olmasını beraberinde getiriyor. Coğrafya, üretimi etkilediği gibi savaşları da etkiliyor. Bazı yerler yüksekte bulunuyor ve buralara direkt ulaşamıyorsunuz. Bazı yerlerde kumlara batıyorsunuz ve yürümek zorlaşıyor. Burada beni rahatsız eden bir şey, yükseltilerin pek düzgün görülmemesi ve hatta bazı yerlerde hiç fark edilememesi. Ama neyse ki haritayı 90 derece çevirebiliyoruz. Hareket etmeden önce haritayı çevirip bir kontrol etmekte fayda var.