1/8

System Wonders 6

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
System Wonders 6'nın bilinmeyenleri ve merak edilenleri
System Wonders 6'ın yapımcılarıyla bir röportaj gerçekleştirdik. Oyunun içeriği, işleyişi ve daha pek çok detayı hakkında, System Wonders 6'nın yapımcıları merak edilenleri açıkladı.

Merlin'in Kazanı (MK): Böyle bir projeye başlamak nereden aklınıza geldi?

Alp Habif (AH): Benim şahsen kafamda her zaman için internet üzerinden inşaat malzemeleri satışı yapabileceğimiz bir site kurmak vardı. Asıl işim inşaat malzemesi imalatı olduğu ve de inşaat mühendisliği eğitimi aldığım için bu tip malzemelerin imalatçılarına ulaşabilmenin de kolay olduğunu düşünüyordum. Bu konuyu yanlış hatırlamıyorsam 2007 senesinin Eylül ayı içerisinde tüm aile toplandığımız arkadaş ortamında Fırat’a açtım.

Fırat Bükey (FB): Ben de, İnşaat Malzemeleri ile hiçbir alakam olmadığını ama internet üzerinden bir şeyler yapmanın mantıklı olabileceğini söyleyerek başladık onunla tartışmaya. Sonunda ikimizin de ortak tutkusu ve beraber oynamaktan çok keyif aldığımız internet üzerinden oynanabilecek bir oyun yapma fikri ortaya çıktı.

MK: Oyunun gelişim süreci nasıl başladı?

AH: Yukarıda anlattığımız gibi bu fikri ortaya çıkardıktan sonra çok iyi hatırlıyorum aldık elimize bir kalem-kâğıt neler olması gerektiğini yazmak ile başladık. İkimiz de kafamızdan geçenleri birbirimize anlattık ve notlar aldık. Bu notları Fırat aldı ve daha sonra bu konu üzerinde sürekli konuşmaya başladık. Her konuşmamızda değişik fikirler değişik şeyler aklımıza geliyordu. Kutu oyunları hazırlama konusunda bir haylı tecrübeli olan Fırat nereden başlamamız gerektiğini çok iyi biliyordu. Excel’de oyunu başladı hazırlamaya, bu arada ben de tamamen idari konuları araştırmaya başladım. Kendi işlerimizden alışkın olduğumuz düzende ve profesyonellikte kurumsallaşmamız gerektiğine ve bunun için de bir şirket kurmaya karar verdik. Emibel adında bir Limited Şirket kurduk.

MK: Şirketinizin ismi neden Emibel?

FB: Alp’in oğlunun adı “Emir” ile Benim kızının adı “Beliz”’in birleşmesinden oluşturduk.

MK: Oyunun Senaryosunu nasıl yaptınız?

FB: Yaklaşık 9 aylık bir çalışması sonucunda oyunun tüm hikâyesi, senaryosu, tüm formüller şekillenmişti. Excell’de offline oynanabilecek şekilde hazırlamıştık. Herşey çok basit ve uyumlu gözüküyordu.

MK: Senaryoyu hazırlarken sizi en çok zorlayan şey ne oldu?

FB: Açıkçası yapacağımız oyunun senaryosundan ziyade, başarıya ulaşması için nelere sahip olması konusunda kafamda kesin olan bir şeyler vardı. Sonuça tüm oyunlar, farklı bir çok oyundan esinlenerek hazırlanır. Fakat emin olduğumuz en önemli unsur kesinlikle taklit bir oyun yapmayacaktık. Swon6, esinlendiğimiz oyunların içindeki özellikleri taşıyan bir oyun olmaktan ziyade o oyunları kapsayan bir oyun olmalıydı. Sanırım bunu başardık.