• Platformlar
    • PC
    • PlayStation
    • Xbox
  • Oyun
    • Haberler
    • İnceleme/Özel İnceleme
    • Ön İncelemeler
    • Makale
    • Tam Çözüm/Rehber
    • Hile
    • Röportaj
    • Sizden Gelenler
    • Video İnceleme
  • Bilim/Teknoloji
    • Teknoloji Haberleri
    • Bilim Haberleri
    • Ürün İnceleme
    • Oyuncu Aksesuarları
  • Eğlence
    • Sinema/TV - Haberler
    • Sinema/TV - Kritik
    • Müzik
    • Kitap
    • Anime/Manga
    • Hikayeler
  • Galeriler
    • Oyun
    • Sinema
    • Etkinlik
    • Teknoloji
    • Cosplay
    • Bilim
    • Diğer
  • Kazandan
    • MK TV
    • Blog
    • Editör Arenası
    • E-Spor
    • Provg
    • E3
    • Gamescom
    • Gaming İstanbul
    • Blizzcon
  • Dead City
  • EN
  • Üyelik
    Giriş yap veya Üye ol
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
  • Popüler Oyunlar

The Elder Scrolls 6 ve Starfield için grafik motoru geliştirilmeyecek Yorumları - (42) Yorum

MK Okuru
MK Okuru 25.06.2025 18:35
Kalan Karakter: 300 Gönder
Ghost86
Ghost86 14.11.2018 15:52
Bethesda oyunlarında bir türlü kanımın ısınamadığı, beni irrite eden en önemli şey; npc karakterlerin yapaylığı, odunluğu, çok cansız gözükmesi. Dünya kocaman, geniş tamam ama karakterler çok cansız be abi. Yeni jenerasyonda da böyle olacaksa olmasın daha iyi.
Yanıtla
ouz1905
ouz1905 18.11.2018 03:01
ghost86 kardeşim bence haklısın ama yeni jenerasyonda bu sıkıntıları aşacaklarını düşünüyorum. çünkü Bethesda gerçekten başarılı bir yapımcı. (oyunları banada hitap etmiyor ama bu kötü oldukları anlamına gelmez.)
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 18:22
Yani sözün özü Bethesda başlığı altında ( Bethesda Softworks oyun yapıyor, stüdyo, onu demiyorum yani ) bir sürü çok kaliteli animasyon yapabilen stüdyoya sahip abi adamlardan yardım alsanızaaaaaa! :D
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 18:20
Tamam pek insan NPC yoktu Doom 2016 da ama, yani yüz animasyonlarını, duygu verme olayını pek göremedik ama geriye kalan tüm animasyonlar inanılmaz seviyede gelişmişti, oynarken yok artık daha neler diyorsun sürekli. Sonra Dishonored serisinde de başarılı yüz animasyonları var..
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 18:19
Bu konuda keeesinlikle haklısın. :D Güzel tespit!

NPC animasyonları işini beceremiyorlar mıııı, yoksa tamamen motorun kısıtlamaları ile mi alakalııı bilmiyorum ( sanırım motor ile ilgili...pfff ) ama cidden yapamıyorlar ivit...

Animasyon konusunda halbuki ID Software aşmış durumda..Akıl alsalar?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 17:05
yeni motor geliştirmek diye bir kavram yok zaten. studyo elindeki motoru yeni teknolojilerle günceller. motor değiştirmek, sıfırdan yapmak için telif, patent sorunları yaşamaları gerek. bazen motorun pr'ı için sürüm numarası artar vs. creation'un arayüzü çok eski görünüyor, ama motorun içi değil.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 13:46
Ben bu haliyle bile oynarım valla :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
zeknoss
zeknoss 14.11.2018 10:04
Fallout 4 ve sonrasında çıkan bir ton Skyrim portu, Bethesda'nın işi nasıl ve ne derece yüzsüzlüğe vurduğunun bir göstergesidir kanımca. Yine ucube karakter modelleri, yine tonlarca bug vemaalesef Skyrim'den sonraki her işlerinde görülen tembel senaryolarla karşılaşacağız gibi duruyor.

GG, wp diyelim geçelim...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Naru61
Naru61 14.11.2018 04:57
Şimdi tamam elinizdeki grafik motoruna baya hakimsiniz herşeyi yapmak daha kolay anlıyorum.Grafik motorunada bazı eklemeler yapıyorsunuz oda iyi.Ama eleştiri olarak mod yapımcılarına kolaylık sunuyor demişsiniz.Sizin bug’larınızı kapattığı için kolaylık sağlıyor olmasın.Bahsi geçen iki oyunda 2020 den sonra çıkıcak heleki yeni skyrim kesin yeni jenerasyon konsola gelicek ve siz bunu bu eski yarı geliştirilmiş motorla yapmaya çalışıyorsunuz.Bugün kü oyunlardaki Rdr2,God of war,Spiderman vs gibi oyunlardaki gibi grafik vermeniz lazım.Hanson olarak daha söylenecek çok şey varda aga ya şu yükleme işini çözün artık oyun içersinde kapı açıp bir mekane girerken bile yükleme yapıyor e yeter da.Gerçi bu motorla o da zor çözümü.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:55
Adamlar oyunu ileride 4K monitörle oynarız diye hazırlamışlar o zamandan. Unreal Engine 3 için o grafikler cidden şahaser. 4K da ise gerçek potansiyeli çıkıyor ortaya oyunun. İleride olur da 4K ya geçerseniz mutlaka oynayın.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:53
Son bir şey...

Batman Arkham Knight'ı 4k Ultra oynadım.... Bir Unreal Engine 3 şaheseri, muhteşem bir oyun. Bu kadar eski bir grafik motorundan nasıl ŞAHESER görseller çıkartılır dersi vermiş Rocksteady resmen.

2015 de çıkmıştı değil mi? Çıktığı sene konsolların en iyi grafikli oyunu diyorlardı.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:51
Aynı zamanda EA duy sesimi!

MASS EFFECT EŞİTTİR UNREAL ENGINE!

UNREAL ENGINE 4 KULLANIN ABİ Bİ SONRAKİ OYUNA BAŞLATMAYIN FROSTBİTE'INIZA.

Frostbite'ın DOKUSUNDA, ÖZÜNDE Unreal da olan ve uzay oyunlarına cuk oturan o uzayın ürkütücü, soğuk ve TUHAF havası yok, kasmayın boşuna. :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:49
Yani o yüzden abi...

İlerde kendileri yeni motor yazmayacaksa SIFIRDAN Bethesda Softworks, bunu geliştirsinler de başka motor lisanslamasınlar daha iyi aslında. :D

Sadece bu başımıza gelmediği için yadırgayacağımızı bilmiyoruz. :D

Ben ancak oldukça modifiye edilmiş bir ID TECH beeeelki diyorum.:)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:46
Bakmayın siz misal COD Frostbite'a geçse kimse beğenmez, herkes yadırgar. :D Bu kadar da net söylüyorum bunu, analitik zeka. :D Daha bir sürü parametresi var bunun da yazmıyorum şu anda. :D

Ve bu yadırgamanın, beğenmeme durumunun olacağını siz görmeden, oynamadan anlamazsınız bile. :D Özdeşleşme...
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:45
İşte bu durumu her grafik motoru ile sağlayamazsınız. Ve bunu her seri için de sağlayamazsınız.

O yüzden bazı motorlar istedikleri kadar güçlü olsun ve hatta Unreal Engine kadar ( yeni sürümü muhteşem ayrıca, 4 ) esnek olsun, bazı serilerin oyun serisi+ kendine has motor olayı baskındır buna.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:43
Borderlands! Dishonored! Mirror's Edge! diye uzayıp gidiyor.... Öyle esnek ve yaratıcı tasarımlara, hayal gücünün yüksek dozda yedirildiği oyun konseptlerine öyle uygundu ki, gördüğünüz gibi bütün bu oyunlar birbirinden BAMBAŞKA atmosferlere, tadlara sahipti ama kaputun altında aynı motor vardı. ;)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:40
Oyun tarihinde başka bir tane daha oyun motoru yok ki bu kadar çok klasik oyun ve oyun serisine damgasını vurmuş olsun..

Batman ARkham serisi. Eğer Unreal Engine 3 ten assetler taşıdığını ilk iki oyunun ve son oyunun 3 olduğunu sayarsak Bioshock. Gears of War serisi..

Maaaasss Efffeeeeeccct!
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:38
Oyun serisi ve onunla özdeşleşen motor odaklı değil de salt grafik motoru odaklı bir tanıdıklık, kendini evinde hissetme durumundan bahsediyorum.

Tahmin edin bakalım hangisi?

Evvveeettt Unreal Engine!

Ve özellikle de UE 3.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:37
Bir de oyun serisine dair bir motorun birbirine bağlı yarattığı "güven ve evde hissetme" hissinin yanında şu var; Tek bir motorun hangi oyunda olursa olsun verdiği yuppieeee! hissi... :)

Onu da tüm oyun tarihinde, açık ara sadece tek bir oyun motoru başardı. :)
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:35
Bethesda Studios oyunları ile, bir tadı, bir dokusu vardır grafik motorlarının, yıllanırlar, açtığınız gibi yeni oyunu yeniliklere rağmen kendinizi evinizde hissedersiniz. :D

COD de öyle aslında, herkes şikayet etse bile, inanın Unreal Engine 4 e geçse insanlar çok garipser. :D

İnsan psikolojisi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:34
Bethesda yükleme süreleri, bug olayı, fizik hataları ve bazı diğer arkaik kaçan sorunları çözsün Creation engine ile devam etsin bana sorarsanız. Diğer bazı uygun motorlar ciddi modifikasyon ve adaptasyon süreci ister çünkü.

Hem bunu istemezler, bu süreci.. Hem de artık o motor özdeşleşti.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:32
RAGE i hatırlayan var mı? ID TECH 5. O oyuna ( teknik olarak sorunluydu, lakin görsellikten bahsediyorum, varsayın texture sorunu da yokmuş ve yüksek çözünürlüklü dokular heryerdeymişşşşş ) bi bakın, al sana Fallout ruhu. :D

Rage 2 farklı motor kullanıyor ( MAD MAX ile aynı ) ama o da uygun gibi.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:30
Ayrıca bana inanın ( believe in me... ) ve güvenin ( ummm...buna da yazacaktım da vazgeçtim agagag ) Unreal Engine 4 Fallout atmosferine ve oyunlarına UYGUN değil. :D

Piyasada buna en uygun havayı verecek motor hala Creation Engine. Ya da ciddi modifikasyon ile ID TECH 7
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 01:28
COD durumu yani arkadaşlar, aslında anlaşılır bir durum. ID TECH 7 var DOOM Eternal da misal. Kompresyonsuz videolarını izledim INANILMAZ. :D

Ama açık dünya olayı bambaşka, ben anlıyorum. :D Görsel şölen isteyeni Doom Eternal'a alacağız artık. Aaayrıca Fallout 4 muhteşemm görünüyor 4K de. :D
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Grandmasterman
Grandmasterman 13.11.2018 21:13
Yazılım konusunda tecrübem yok ama bilen varsa diye soruyorum. Yeni bir motor yapıp üzerine oyunu koysalar bethesta'nın klasik buglarından bir nebze kurtulma ihtimali olmaz mı? Yoksa gene bug dolu bir Elder Scrolls oyunu gelecek modculara kalıcaz unofficial patch için. Skyrimde hatırlıyorum ana görevde ilerlemeni engelleyen buglar vardı çıktığında.
Yanıtla
omer724
omer724 14.11.2018 00:47
yeni bir oyun motoru yapıp üzerine koyma durumu yok evet oyun motorunu değiştirebilirsin ama öylece direk taşınmaz kodlar değişmeli oyun hatalı çalışır yoksa yeni oyun motoruna taşımak bug için çözüm değildir. Bug her zaman olur ama önemli olan bugların en aza inmesidir (Half Life 2) bunun için fazla animasyon ve kod gerekir. Animasyon farklı durumlarda garip animasyonlar görmemek için gerekir mesela skyrimde yerde kayarak giden insanların sebebi animasyon kıtlığından bu bethesdanın en büyük sorunudur her oyununda vardır bu sorun kodların neden fazla olması gerektiğini anlatmama gerek yok zatenm Oyun motoru değiştirmek bug için çözüm değildir ama mesela source motoru gibi motorlar en hatasız motorlardır diyelim ki skyrimi source motoruna aktardık bu imkansız çünkü source motoru skyrim gibi bir oyun için çok uyumsuz ama diyelimki aktardık source kendi fizik motoru sayesinde oldukça az bug olmasını sağlar bunun ayrıntısına girmeyeceğim 1 sayfa yazı çıkar ama araştırırsan bulursun.
Manhunt Two
Manhunt Two 13.11.2018 22:09
Bildiğim ve tecrübe ettiğim kadarı ile yeni bir oyun motorunda hata çıkma olasılığı daha yüksektir. Özellikle de ilk oyunda. Ya çok çok uzun süre sonra oyunu çıkartırlar yada biraz daha hatalı şekilde. Ancak yeni bir oyun motorunda da bir çok yeni ve gelişmiş teknolojiler kullanılır. Yani oyunda hatalar olsa da genel anlamda çok daha iyi olur.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 23:42
Takoz animasyonlara devam
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Spider_hip
Spider_hip 13.11.2018 17:51
E sırf o da değil, hala günümüzün en iyi kartları ancak skyrimleri full hd lerde ultra ayarlarda 60 fps lerde açıyor. Yani adam daha iyisini çıkartsa ne olacak, minimum gtx 1080 ile açılacaksa kimseye satamaz. Şu mining olayı bitirdi piyasayı, ekran kartı gelişimi durdu.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 23:37
Sulu boya gibi yapar gene mod yapanlar güzelleştirir her zaman ki gibi
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 20:06
daha yeni demek daha çok grafik için daha düşük fps değil sadece öyle düşünme .
Belki daha verimli bir hale gelip daha stabil olabilir.
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 19:28
Yok yav o kadar da değilde optimizasyon önemli, ona yatırım yapsınlar en azından. Bu bünye new vegası çıktığında 550TI ile oynadı ne acılar çekti :D sonra 680'e geçti rahata erdi :D
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 18:48
"hala günümüzün en iyi kartları ancak skyrimleri full hd lerde ultra ayarlarda 60 fps lerde açıyor. "
Şaka değil mi ? Şaka yapmış ol.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 22:24
Dilinden anlayan zaten 100 gb artı mod yüklese bile Skyrim'i sorunsuz oynuyor. Mod desteği açısından doğru bir hamle bence. Kozmetik dışında içerik üretiminin aşırı yoğun olması Skyrim'i Skyrim yapan özellik. Hatta içerisinden Enderal gibi tamamen farklı oyunlar bile çıkabiliyor.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 20:25
Türkçesi: Elder Scrolls 6, Rdr 2'nin ya da Horizon Zero Dawn'ın çeyreği kadar bile iyi görünmeyecek.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 20:14
Geliştirmeyecek mi, değiştirmeyecek mi?
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Flipflop
Flipflop 13.11.2018 19:37
Bethesda doğrusunu yapar, vardır bi bildikleri. Open World-RPG türünün masterı Bethesda, oyunlar daha çabuk çıkacaktır bu sayede.
Yanıtla
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 20:00
openworld'u anladım da rpg kısmına güldüm.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 19:37
abi yeter ya değiştirin şu motoru
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
Manhunt Two
Manhunt Two 13.11.2018 18:49
O zaman ben beklentimi biraz da olsa düşürüyorum.
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.11.2018 18:06
Kendilerini bitirirler 76 fallout isminden satacak hadi ama starfield. Yanlış oynuyorlar..
Yanıtla
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK
  • Künye
  • Reklam
  • Gizlilik Prensipleri
  • Team One!
  • Hataları Bildirin
  • İletişim
  • Game News and Reviews
Popüler
  • Epic Games 206 TL De...
  • Ulukayın Ertuğrul St...
  • God of War Prequel E...
  • Xbox Game Pass Hazir...
  • Açık Dünya Dungeons ...
  • Witcher 4 Kasabaları...
  • House Of The Dead 2:...
Video Oyunları
  • Oyun Haberleri
  • Oyun İncelemeleri
  • Ön İncelemeler
  • Makale
  • Oyun Çözümleri / Rehberler
  • Oyun Hileleri
  • Video İnceleme
Oyun Platformları
  • PC
  • PlayStation
  • Xbox
  • Nintendo
  • Mobil
Kategoriler
  • Oyun
  • E-Spor
  • Bilim
  • Teknoloji
  • Sinema/TV
  • Galeri
Sosyal Medya
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Twitch
© Copyright 1999-2025 Digitall Entertainment Network
Merlin'in Kazanı, Bigcore Sunucularında barındırılmaktadır.
YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan merlininkazani.com adresine link eklenerek alıntı yapılabilir.