1/2

Tom Clancy's EndWar

Oğuz Sasi 3.06.2010 - 12:31
Konsolda da strateji oynanıyormuş!
Mağaradaki hayalet...

Kapkaranlık mağaranın içinde elindeki minicik çakıl taşıyla rutubetli duvara "Yardım edin!" dercesine bir şeyler kazırken, birazdan yaşayacağı hazin sonun ıstırabıyla doğruldu. Daha önce hiç yaşamadığı bir tedirginlik vardı üzerinde. Soğuk, karanlık ve sessizliğin ardında bir şeyin onu beklediğinden adı gibi emindi. Bunun gibi bir duruma ilk defa şahit oluyordu. Kendi ırkından biri tarafından ölesiye dövülmek ve elinden kurtulduktan sonra da bu mağaraya hapsolmak. Yaşadığı dünyada böyle bir şeye rastlamamıştı daha önce. Anlam veremiyordu olup bitenlere. Çok geçmeden katilin mağaranın girişinde belirdiğini gördü. Buz gibi mağaranın karanlık bir kösesinde tir tir titreyerek ölümünü bekliyordu. Sesin ve katilin kendisine yaklaştığını anladığında gözlerini kapandı. Açtığındaysa hayatında gördüğü en korkunç manzarayla karşılaştı. Yanına eğilmiş olan Neandertal, gözlerinin içine bakarken kurbanına söyle dedi, "Artık liderlik sırası bende!".

Savaşa doyamayanlarız biz!

Yapamadık, bir türlü birbirimizle yaşayamadık. Bundan 500.000 yıl önceki ilk modern insandan beri birbirimizle savaşıyoruz. Hem de büyük bir arzuyla. Asla ölüme olan inancımızı kaybetmeden. Özgürlüğün yolunun ölümden geçtiğine inandık hep. Ama hata yaptık ve yapmaya devam ediyoruz onu kötülesek de. Her şeye rağmen biz insanlar savaşı seviyoruz. Hırs yapıyoruz amansızca. Psikolojik, sosyolojik ve ekonomik anlamda savaşı istiyoruz sürekli. Sanıyoruz ki savaştıkça zafer kazanıyoruz! Sanıyoruz ki kazandıkça itibarimiz yükseliyor! Sanıyoruz ki savaş bizi gezegenimizin mutlak hakimi yapıyor! Ama yanılıyoruz, hem de çok yanılıyoruz. Hem de tam tamına 500.000 yıldır...

Bir ajanın anatomisi

12 Nisan 1947’de, Kuzey Amerika’nın Maryland bölgesinde dünyaya gelen Thomas Leo Clancy Jr. (Tom Clancy) , İngiliz İstihbaratı (MI6) adına çalıştığı uzun yılların sonunda, global anlamda edindiği deneyimlerini kitaplarına dökmeye başlamıştı. Piyasaya çıkan sayısız romanlarının başarısının ardında Clancy’nin üstün anlatım yeteneğinden fazlası yatıyor. Romanlarındaki macera ve casusluk unsuru, okuyucuyu kitaplarını merak etmeleri için almalarına iten baş etkenlerden bazıları. Ağır bir yazı diliyle yazılıyor oluşu, her türden insanın kaldırabileceği bir durum olmasa da, dünyanın en çok satan kitapları arasında son 20 yıldır Clancy imzası olması, kendisinin bu işi cidden iyi yaptığını gösteriyor. Tom Clancy adı günümüzde o kadar popüler oldu ki, dünyanın en büyük oyun yapımcı şirketlerinden Ubisoft, Clancy isminin haklarını 61 yaşındaki Tom Clancy’den 2008 yılının başında alarak, yeni çıkacak tüm oyunlarında söz sahibi olmayı başardı.

Clancy’nin mirasına kısa bir bakış...

Tom Clancy’nin video oyunlarında kitap uyarlamaları isimlerinin anılmaya başladığı 2000 yılına gidelim. Bir anti-terör timinin dünya çapında yaptığı operasyonları anlatan 1998 yapımı Rainbow 6, Ding Chavez önderliğindeki altı kişilik profesyonel bir anti-terör timinin yaşadığı maceraları anlatıyordu. Kitabın daha ilk sayfasında bir uçak kaçırma eyleminin ortasında bulmuştuk kendimizi. Sonra bir denizaltıdan rehinelerin kurtarıldığı sayfalar hala aklımdadır. Kitap o denli sürükleyici ve iyi anlatılmıştı ki, Ubisoft hemen bir Rainbow 6 oyunu yapmak için kolları sıvadı. Rainbow 6, 2000 yılında piyasaya çıktığında taktik FPS türü ile ilk defa karşılasan oyun severler, kısa sürede bu ismi benimseyerek oyun sektöründe hak ettiği noktaya taşıdılar. Ardından gelen Rainbow 6 Vegas ve geçtiğimiz aylarda piyasaya çıkan Vegas 2’de aynı başarıyı devam ettirdi. Artık oyunları online olarak da oynayabiliyorduk.