ArtılarGrafikler, sesler, oynanabilirlik, gerçekçilik, takım dayanışması ve yapay zeka.
EksilerÇok zor. Black gibi daha hızlı oyunları sevenler çok hoşlanmayabilir.
Tom Clancy bir ustadır. O ki bizi Splinter Cell’i ve Sam Fisher’i
tanıştırmış, o ki bize Rainbow Six ile nasıl dikkatli olmamız ve takım ruhunun
ne kadar önemli olduğunu öğretmiş. Şimdilerde ise diğer klasiği olan Ghost
Recon’un son versiyonu, Advanced Warfighter ile karşımıza çıkıyor. Öncelikle bu
yazıda sıra ile bilgileri vermek yerine harman şeklinde daha karışık, fakat daha
çok detay veren ve eğlenceli bir tarzda yazmaya çalışacağım. Çünkü heyecanlıyım!
DVD’yi heyecanla PS 2’me taktım ve karşıma önce dil seçimi geldi. İngilizce,
Fransızca, İspanyolca, Almanca ve İtalyanca seçebileceğimiz diller arasında.
İngilizceyi seçtikten sonra Ubisoft amblemi geliyor ve arkasından, 2013 Mexico
City’de geçen 4 arkadaşımız ve bir dış sesin olduğu, oyun içi grafiklerle
yapılmış çok hoş videoyu izliyoruz. Video bitince oyunun atmosferini
iliklerimize kadar işleten bir müzikle karşılaşıyoruz. Fakat oyun içi sesler
hakkındaki fikirlerimi ilerleyen dakikalarda söyleyeceğim. Single Player mı?
Multiplayer mı? Bunu da belirledikten sonra istersek karakter yaratabilir veya
var olan karakteri alıp ana menüye geçiyoruz. Ben size Single Player’ı
anlatacağım, ama çoklu oyuncuya da yazının sonlarında değineceğiz.
Ana menü ve tuşlar
Campaign, Quick Mission, Survival, Enemy Hunt, Options ve Credits seçenekleri
ana menümüzdeki seçenekler. Artık Campaign’i tıklayarak, Ghost Recon’a girmenin
vakti geldi, başlıyoruz.
Ortalama bir yükleme ekranının ardından kendimizi direkt ortamda buluyoruz. Oyun
bir Tom Clancy yapımı ve ilk saniyeden direkt aksiyon beklemek elbette saçmalık
olur. GRAW’ın tarzını, nasıl olduğunu tam olarak birazdan anlatacağım, ama
öncelikle bazı tuşları söylemeliyim. Splinter Cell’deki gibi 3 bakış şekli var.
Düşmanları görebildiğimiz, gece görüşü ve diğer bildiklerimiz yer alıyor. Bunu
kare tuşu ile değiştirebiliyor ve gerekeni seçebiliyoruz. First Persion Shooter
açısıyla oynadığımız oyunda R1 ile ateş edebiliyor, L1 ile ise eğil kalk
işlerini yapabiliyoruz. Bu tahmin etmediğiniz kadar gelen kurşunlardan, gerçekçi
şekilde kurtulmamızı sağlayabiliyor. Sol Thumb yani L3 ile merdivene tutunup
çıkma işlerini gerçekleştirebiliyoruz. Sol üstteki kuşbakışı haritanın da çok
işimize yaradığı oyunda, O tuşu ile elimizdeki silahı değiştirebiliyoruz.
Sağ üst köşede bazı görüntüler, Picture in Picture mod’unda çıkıyor ve bize
görevle ilgili bilgiler veya bizden bağımsız ortamlarla ilgili bazı görüntüler
sunuyor. Oyunda kendi adamımıza ateş edebiliyoruz, ama adamımız etkilemiyor. Üç
farklı silah ve bir bomba taşıyoruz. Önceki Ghost Recon’lara göre yanımızdaki
arkadaşlarımız savaşmayı öğrenmiş.
Yapay zeka yapay mı?
Önceki oyunlarda zaman zaman sinir bozabilen yapay zeka, yerini gayet iyi bir
versiyona bırakmış. Eskiden önden koşarak tüm işleri yapmak zorunda kalırdınız.
Şimdi ise takım çalışması çok daha iyi işlenmiş.
Simülasyona yakın bir FPS’ye dönen oyunumuzda, eskiden olduğu gibi uzun süreler
taktik hazırlama ve bölümlerde zorlanma olayı da ortadan kalkmış. Şimdi aksiyon
öğesi biraz daha önde duruyor. Daha çok keyifli ve taktik açıdan da daha iyi bir
dengeleme tutturulmuş.
Sadece takım arkadaşlarımızın yapay zekası iyi değil. Rakiplerimiz de oldukça
akıllı davranıyor. Askerlerden kaçıp arka tarafa geçmek gerekebiliyor. Pek çok
silah çeşidinin olduğu oyunda; Sniper’ımızla hedef alıp, gerilerde saklana
saklana durup, bir anda öldürmemiz gerekiyor. Yoksa onlar sizi bulup,
öldürebiliyorlar. Birazdan bir karşılaştırma yapacağım. Önce belirttiğim gibi
her konuya arada geri dönebilirim.